Hírek

2014.02.21. 16:40

Felavatták az ügyfélbarát kormányablakot

Székesfehérvár - Felavatták az első megyei, integrált ügyfélszolgáltatást nyújtó kormányablakot.

Tribolt Lajos

Eddig két kormányablak működött megyénkben és tucatnyi okmányiroda. Az előbbiek és az utóbbiak eltérő profillal működtek. Most a kormányzat azt tűzte ki célul, hogy integrált ügyfélszolgáltatást hoznak létre. Ennek első megyei lépése volt  a fehérvári Piac téren felavatott megújult és kibővült kormányablak.

Galambos Dénes kormánymegbízott elmondta, hogy a helyiséget akadálymentesítették, az új egységes megjelenés szerint átalakították és a szolgáltatásait kibővitették és mostantól az okmányirodai funkciókat is ellátja. A program folytatásában új kormányablak nyílik március elején Martonvásárban és új helyen, okmányirodai funkciókkal kiegészült kormányablakot avatnak április elején Dunaújvárosban.

Az ünnepségen résztvevő Rétvári Bence államtitkár elmondta, hogy a közigazgatás átszervezése több ütemben történik. A szakigazgatási szervek nagyrészének összevonása, a járások kialakítása következtében 50-60 ezer embernek lett más a munkáltatója és az évente keletkezett 16 millió ügyből 5 millió a járások égisze alatt intéződik.

Kitért arra is, hogy a fehérvári buszpályaudvarnál működő kormányablak jó példa arra, hogy közel akarják vinni az emberekhez az ügyintézést. ne az ügyfél menjen a hivatal után. Ennek jegyében nyílnak kormányablakok vasúti pályaudvarokon, bevásárló udvarokban. A reggel nyolctól este nyolcig tartó nyitvatartás is ezt szolgálja. Jelenleg 250 ügy indítható a kormányablakokból, de tovább nő majd a számuk. A dolgozók képzésénél az empátiakészségre is figyeltek.



Ezek is érdekelhetik