rallye

2020.10.14. 10:00

Fogarasi otthon tartotta a kupát

Egy igen látványos és izgalmas Vértes Rallye-t láthattak a kilátogatók és követhettek figyelemmel a technikai sportok otthon ülő szerelmesei vasárnap. Ugyanis a legnagyobb hazai kedvenc, ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter párosa megnyerte a Rally2-­es futamot szűkebb hazájában.

Kecskés Zoltán

A boldog győztesek: Toloczkó Péter és ifj. Fogarasi Attila

Fotó: PI

Az országos ralibajnokság idei negyedik viadalán különböző géposztályban indultak a versenyzők. Az ORB/ORC-ben 69 versenyző, a Historicban 15, míg a Rallye2-ben 53 páros képviseltette magát. Az utóbbit nyerte meg a Móron élő ifj. Fogarasi Attila régi barátjával, Toloczkó Péterrel, akivel a hazai pálya miatt álltak össze újra.

Mondanunk sem kell, hogy a hazaiak nagyon meghatódtak a lelkes szurkolók láttán, akik fáradtságot nem ismerve egész nap biztatták kedvencei­ket: lengették a zászlókat, és nem utolsósorban szenzációs hangulatot varázsoltak ezzel a különböző pályákra.

A boldog győztesek: Toloczkó Péter és ifj. Fogarasi Attila
Fotó: PI

– Hihetetlenül vártuk a vasárnapi futamot, le a kalappal a közönség előtt, akik nagyon sok erőt adtak az etapok előtt és után. Nagyon bízunk benne – az itt élő emberekkel együtt –, hogy a Vértes Rallye nemcsak egyszeri alkalommal látogatott el Mórra, hanem lesz a jövőben folytatása – kezdte beszélgetésünket a móri pilóta.

– Azt mindenképp el kell mondanom, hogy egy nagy adag mázli is kellett a sikerhez, hiszen a versenytávot törölt gyorsasági szakasz és autótörés nélkül teljesítettük. És szerencsére az időjárás is kegyes volt hozzánk. A Honda Civic Type-R remekül működött, bár akadtak azért problémáink: az első körben a futómű, majd a másodikban a kormánymű rakoncátlankodott, nagy volt a holtjátéka, így a tempós kanyarok igencsak izgalmasak voltak. De kibírta! Nagyon hálásak vagyunk a csapatnak és mindenkinek, akik részt vettek a versenyautó felkészítésében – tette hozzá, majd a stratégiá­ra is kitért.

 

– Már a nap elején az oroszlányi szakaszon igyekeztünk megnyugtató előnyt kiautózni az élen, és ezt a taktikát folytattuk a további gyorsaságikon is a biztonságot szem előtt tartva, hiszen egyetlen hiba is a futam végét jelenthette volna. A hatból három szakaszon is mi voltunk a leggyorsabbak, ami kellett ahhoz, hogy a végén 18 másodperccel megelőzve a Janovich–Csáthy párost, felállhassunk a dobogó tetejére.

Beszélgetésünk végén hozzátette, hogy az eddigi szezonja csonkára, mondhatni furcsára sikeredett. Egerben nem indult, míg a Salgótarjánban felborult, ezért összességében a Vértes Rallye előtt tíz versenykilométer volt a kezében és a lábában, de a siker újra fellobbantotta a tüzet, amely nagy motivációt ad a jövőre nézve. Ugyanakkor minden bizonnyal a Pálháza Rallye-n nem lesz ott, így számára lezárult a 2020-as rallye-szezon.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában