Nagy munka a nevettetés

2019.01.12. 11:00

Pofára esések és diadal, lopott csókok és szerelmek a Vörösmarty Színházban

Este premier a Vörösmarty Színház nagyszínpadán. Peter Shaffer Black Comedy című bohózata egy lakásban játszódik.

Majer Tamás

Brindsley Miller (Lábodi Ádám) és Carol Melkett (Ballér Bianka) sötét estélyt ad

Fotó: Nagy Norbert / Fejér Megyei Hírlap

A dobozszínpad, amelynek negyedik fala leomlott, s ezen keresztül lesünk be egy másik minőségbe, elvárja a nézőktől a hitetlenség felfüggesztését. A Black Comedy közönségének ezt négyzetre kell emelnie. Itt, ha a színpadra vaksötét borul, az azt jelenti, hogy ég a pilács a színpadi lakásban. Ha aktívak a fénycsináló masinériák, az meg azt jelenti, hogy áramszünet zúdított feketeséget az albérletre. Ha a színpadon pislákol egy gyertya, öngyújtó vagy egy zseblámpa fénye, úgy az előadás valóságában mozgó figurák is ellátnak legalább az orrukig.

Pofára esések és diadal, lopott csókok és szerelmek

S mivel a szereplőknek rahedli dolga akad ezen a hosszú estén, sok várt és váratlan találkozás veri ki a biztosítékot, keveri meg a viszonyokat, ezért az áramszünetben zajló mozgás- és fordulatmennyiség hahotafakasz­tó, se szeri, se száma, bútoron és lábon átesést, fejbekólintást, bukfencet, rossz helyre címzett fenékre paskolást és sötétben szabad a csókot gerjeszt.

A legnagyobb tortúrán tán Lábodi Ádám esik át. Brindsley Millert testesíti meg.

– Ő egy fiatal szobrász. Meglehetősen sajátságos a munkássága. Nagyon modern, a földtől elrugaszkodott szobrokkal próbálkozik. Ugye a modern művészetre szokták azt mondani, hogy gyakorlatilag bármit el lehet adni, hogyha jó a tálalás. Fordulópont előtt áll az élete, jön egy multimilliomos vendégségbe hozzájuk, akinek esetleg tetszenek az ő szobrai, és lehet, hogy vásárol belőlük néhányat, ami az ő anyagi gondjait hosszú távon is megoldhatná, valamint az induló életét is friss szerelmével, Carollal. Itt indul az egész történet, de aztán elmegy az áram… – vázolta föl szerepét és az alapszituációt a színész.

Brindsley Miller (Lábodi Ádám) és Carol Melkett (Ballér Bianka) sötét estélyt ad
Fotó: Nagy Norbert / Fejér Megyei Hírlap

– Azt hiszem, hogy furcsa módon, bár ez egy komédia, de talán életem egyik legnehezebb munkája volt – szólt a próbafolyamatról. – Nehéz leküzdeni azt az alapvető reflexet, hogy világosban, bár látom a tárgyakat, mégis arra kényszerítsem magam, hogy ezeknek nekimenjek, beverjem a térdem, fejem, kezem, könyököm. Folyamatosan fönn kell tartani azt is, hogy nem nézünk a partnerünkre. Nagyon lebukós lenne, ha belenéznénk a másik szemébe, mindig egy kicsit egymás mellé kell beszélnünk – emelte ki a világos és sötét átkattintásából eredő játék kihívásait Lábodi Ádám.

– Én Carol Melkettet játszom, Brindsley nőjét, aki nagyon naiv, kicsit butácska lány. Brindsleyvel várják a híres műgyűjtőt, Lembergert, akit le akarnak nyűgözni. Emellett ezen a napon érkezik Carol szigorú katona édesapja is – folytatta a skiccet Ballér Bianka.

– Az előadás koreografikus jellege miatt nagyon pontosnak kell lennünk, az egész szinte egy cirkuszi mutatvány. A próbákon Mohácsi János rendező próbált mindenkinek a személyiségéből kiindulni. Például az alapszövegkönyv szerint Carol egy amolyan miss pipi, de engem egy kicsit másfelé, naivabb, ártatlanabb irányba instruált – tette hozzá. – A szövegkönyvet is sok mindennel mi egészítettük ki, a próbákon való hülyüléseinkből is bekerültek apró megszólalások, poénok az előadásba – fedett föl kulisszatitkokat a színésznő.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában