Fontos kérdések

2024.03.07. 15:21

Mikor többsávosítják végre a szárazréti körforgalmat? – online közmeghallgatáson válaszolt a polgármester (2. rész)

Mi a helyzet a Nagyszombat utca mögötti bányával? A közeljövőben lehet-e arra számítani, hogy Szárazréten többsávosítják a körforgalmat? Mi lesz a Sörház téren az egykori Depónia helyével? Sok más mellett ezekre a kérdésekre is várták a választ Cser-Palkovics András szerdai online közmeghallgatásán.

Déri Brenda

Fotó: Nagy Norbert / FMH

Ahogy azt előző cikkünkben is írtuk, a lényegesebb kérdésekkel és az azokra érkezett válaszokkal folytatjuk Cser Palkovics András polgármester online közmeghallgatásáról a tudósítást. 

Az első, feljebb említett kérdéssel kezdve, melyben arra voltak kíváncsiak, hogy meddig folytatják még az aktív bányászatot, illetve ellenőrizi-e az illetékes hatóság a bányászatból adódó károkat, a városvezető a bányát használó vállalkozó válaszát tolmácsolta. Leírták, hogy a Székesfehérvár külterületén működő bányában gránit kitermelés és inert hulladék hasznosítása folyik a hatályos engedélyeink alapján. A bányászati tevékenység pedig az ásványvagyon kimerüléséig tart, mivel mint fogalmazott a vállalkozó Cser-Palkovics Andrásnak a teljes ásványvagyon kitermelése állami érdek és törvényi kötelezettség. De emellett a bányaterület kimerült részén tájrendezést folytatnak és a bányaművelés előrehaladtával kialakuló gödröket is fokozatosan visszatöltik. Ami pedig a zajokat illeti, december óta zajlanak a zajvédő töltés építési munkálatai.

Érkezett még kérdés a szárazréti körforgalom többsávosításával, valamint a Auchan áruháznál lévő szakasz kapcsán is, melyre a városvezető csakugyan azt adta válaszul, amit eddig is, hiszen e két ’gócpont’ sokak által emlegetett probléma már jó ideje. 

Ezek állami utakat takarnak, az állam tudja megvalósítani azokkal kapcsolatos és szükséges kapacitásbővítést. Az igazi és hosszútávú megoldást pedig a negyedik sztrádalejáró és az M200 hozza majd el. A szárazréti körforgalom esetében készítettek egy egyszerűbb beavatkozási tervet, amit akár a város is tudna finanszírozni. Ezt a tervező elkészítette, most vizsgálják, utána pedig bemutatják. Ami pedig az áruháznál lévő körfogalmat, szakaszt illeti a tervek készen vannak és engedélyeztetés megtörtént. A kivitelezés állami döntés nyomán kezdődhet meg és csak állami forrásból valósulhat meg. A mai állapot balesetveszélyes és sürgős megoldást igényel – állt a válaszban. 

Egy másik kérdezőt már a régi Depónia helyének sorsa, egy játszóház és egy élményfürdő kialakítása érdekelte? Bekövetkezhetnek-e ezek valamikor Fehérváron? Mint kapta válaszul a Malom utcában egy parkoló kerül kialakításra idén. Ez ugyanekkor csak egy ideiglenes megoldás, a terület későbbi használatáról a lehetőségek függvényében a későbbiekben dönt a város. A játszóházak kapcsán a városvezető elmondta: azokat magánvállalkozások szokták létesíteni és működtetni. Reméli, hogy ezt a piaci rést hamar betölti majd valamely vállalkozás. Élményfürdőt pedig az önkormányzat nem tud építeni, melynek legfőbb oka, hogy az uszoda felújítása és a strand bővítése van napirenden. 

Mindezek mellett felmerült a vasútállomásnál kialakított, teljesen elkészültnek látszó parkoló használatbavétele is, valamint az, hogy valóban lezárják-e az állomásnál lévő murvás parkolót?

– A déli parkoló engedélyekre vár, a beruházó az Építési és Közlekedési Minisztérium, a pontos részleteket ők tudják. Tudomásunk szerint bizonyos adminisztrációs elemek hiányoznak még. Az északi, murvás parkolót pedig egész addig nyitva tartjuk, ameddig az Intermodális csomópont építése nem kezdődik, tehát nem függ a déli parkolótól. A déli parkolóban busz is meg fog állni az áprilisi menetrendmódosítás után, legkésőbb ekkortól – április elejétől – használható lesz a parkoló – tájékoztatta a kérdezőt a polgármester.

A fentieken túl a fehérváriak megtudhatták még, hogy tervben a Balatoni út tehermentesítése, az önkormányzat a Bakony utcát szeretné átkötni a nyugati elkerülőre. Illetve tervezik az Úrhidai út és a Szent István tér felújítását és folyik az egyeztetés a Zsolt utca és a Huba utca közötti szakasz felújításáról is. De elkészültek a Vásárhelyi út újabb tervei is, ahol a munkát költségvetési lehetőségek szerint folytatják. 

A szerdai 16 órakor kezdődő online közmeghallgatás valamivel 18 óra után ért véget, de kérdések még egészen a késő esti órákig érkeztek. Összességében több száz hozzászólás érkezett a polgármester közösségi oldalán közzétett két poszt alatt, melyről később ezt írtja: 

„Az eheti online közmeghallgatás két posztja alá összesen mintegy 300 kérdés érkezett, melyet nagyon köszönök mindannyiuknak! Egyben ez ismét jó visszaigazolás, hiszen a hagyományos, élő városházi közmeghallgatásokhoz képest átlagosan ötször annyian tudnak kérdést tudunk felelni, tehát megéri fenntartani ezt a gyakorlatot”.


 


 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában