Egy történet folytatása

2024.01.23. 12:11

Több tízezret bukhat egy rossz gombnyomás miatt, aki figyelmetlen

Nemrégen írtunk egy pórul járt fehérvári hölgyről, akinek ötezer forintja bánta a figyelmetlenségét: úgy tűnik, rossz szolgáltatást választott a teljesen automata benzinkúton, így tankolni sem tudott és a pénzét sem kapja vissza. Tehet-e valamit?

Borsányi Bea

Illusztráció!

Fotó: Gazdag Mihály / MW-archív

A Fogyasztóvédelmi Felügyelőség tájékoztatása alapján, a rövid válasz a feltett kérdésre: semmit! De lássuk a részleteket! „Az üzemanyag vásárlása, akár személyes kiszolgálás, akár automatából történő értékesítés útján történik, fogyasztói szerződésnek minősül. Meghiúsult tankolás esetén a fogyasztó a Polgári Törvénykönyv szerinti kérheti a vállalkozástól a pénz visszatérítését” – áll a Fejér Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztályának részünkre megküldött válaszában, amiben azonban arra is felhívják a figyelmet, hogy amennyiben a vásárlás a fogyasztó hibájából hiúsul meg – magyarán, ha téves gombot nyomunk meg és rossz szolgáltatást választunk az automata benzinkúton -, a vételár visszafizetésére nincs lehetőség. Sajnálatos módon tehát panaszosunk nem kérheti vissza a pénzét.

A hatóságtól azt is megkérdeztük, milyen kötelességei vannak a kutat üzemeltetőnek a vásárlók – jelen esetben a tankolni szándékozó autósok – tájékoztatására, hiszen egy automata töltőállomáson, történjék bármi, nem lehet benzinkutast elérni? „A kereskedő az automatán nevét és székhelyét köteles feltüntetni, továbbá a vállalkozás köteles a fogyasztót tájékoztatni a panaszok közlése érdekében a vállalkozás ügyfélszolgálatának levelezési címéről. Amennyiben a fogyasztónak panasza keletkezik az automata töltőállomással kapcsolatosan, akkor panaszát célszerű írásban, igazolható módon (például postai úton ajánlott küldeményként) benyújtania a vállalkozáshoz” – tudtuk meg a fogyasztóvédelmi felügyelőségtől, akik hozzátették, a fogyasztóvédelemről szóló törvény alapján a vállalkozásnak kötelessége az írásbeli panaszt annak beérkezésétől számolva harminc napon belül írásban, érdemben, igazolható módon megválaszolni. Ha ez nem történik meg, a panaszos a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat.

A tanulság tehát: ha automata benzinkúton tankolnak, figyelmesen válasszanak a felajánlott szolgáltatások közül, mert egy rossz gombnyomás miatt – figyelembe véve a mai üzemanyagárakat - akár tízezreket is bukhatnak.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában