A cél, hogy egy esetleges vészhelyzetet minél hamarabb és minél könnyebben elhárítsanak

2023.09.05. 14:00

A gyakorlatban is elpróbálták Székesfehérvár külső védelmi tervét (galéria)

Székesfehérváron szeptember 5-én tartották az idei év külső védelmi terv gyakorlását, mely során napközben kétszer megszólaltak a tájékoztató szirénák, tűzriadó-gyakorlatok voltak az oktatási intézményekben és elpróbálták, hogy mit kell tenni akkor, ha gázkiömlés vagy robbanásveszély lép fel egy veszélyes anyagokkal foglalkozó üzemben. Utóbbi gyakorlati helye a Flaga Hungária Kft volt.

Déri Brenda

Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

Még mielőtt az illetékes szervek részletesen ismertették volna a külső védelmi terv gyakorlatát, valamint a gyakorlat érintett üzeme, a Flaga Hungária a belső védelmi tervét, Róth Péter, Székesfehérvár alpolgármestere kiemelte, hogy miért fontos a terv éves szintű ’elpróbálása’. Mint mondta, ezen üzemek óriási kockázatot és felelősséget vállalnak, amihez elengedhetetlen a biztonságos környezet. Ezt pedig az ilyen, évenként ismétlődő gyakorlatokkal lehet megteremteni. 

A gyakorlatot ismertetve megtudtuk, hogy a Flaga Hungária Kft. üzemében és annak külső területén zajlik a próba. A terv életbe lépésének okaként pedig azt választották, hogy az egyik PB-gázt tartalmazó tartálykocsiból kiömlik a gáz, amit nem tudnak az ott dolgozók elhárítani. A belső védelmi tervük életbe léptetésével vészjelzést adnak le és a dolgozók azonnal kimenekülnek a gyülekezési pontra, mindeközben pedig értesítik a katasztrófavédelmet is, akik aztán további intézkedéseket tesznek. 

Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

Mivel a PB-gáz levegőbe kikerülve gyúlékony elegyet tud képezni robbanáshoz vezethet, ami érintheti az üzem területének 850 méteres zónáját is, azaz az M7-es autópályát és a Székesfehérvár-Nagykanizsa vasútvonalat is. Így egy esetleges robbanásnál az elsők között kell értesíteni, a katasztrófavédelem mellett a fehérvári tűzoltó-parancsnokságot, a mentőket, az autópálya-rendőrséget, a rendőrséget, a MÁV-ot és a Közútat is, akik mozgósítják a saját egységeiket és kivonulnak a helyszínre, valamint az érintett területekre. A káreset mértékétől adódóan meghatározzák, hogy hol és mennyi egységet vonnak be. Az autópálya érintett szakaszát lezárják és a 7-es számú főútra terelik a közlekedőket, a MÁV pedig, amennyiben van lehetősége leállíttatja és visszatolatja a vonatot vagy felszólítja, hogy megnövekedett sebességgel, minél előbb hagyja el a veszélyes zónát. Mindeközben a helyszínen már zajlik a mentés és a sérültek ellátása. 

Székesfehérvár külső védelmi tervét évente részlegesen, háromévente pedig teljeskörűen próbálja el, ami azért kiemelten fontos, hogy egy esetleges vészhelyzet minél hamarabban és minél könnyebben elhárításra kerüljön.

 


 


 


 


 


 


 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában