2023.08.30. 17:30
Hogyan és hol tehető panasz, ha úgy érezzük fogyasztóvédelmi jogsértés áldozatai vagyunk?
Valószínűleg senkinek nem tartozik a legkellemesebb időtöltései közé, amikor arra szánja magát, hogy felkeresi a fogyasztóvédelmet, mert úgy érzi a termék vagy az adott szolgáltatás, amit kapott nem megfelelő.
Fotó: Archív / Illusztráció
Ugyan az első lépés általában még nem a fogyasztóvédelem, hanem a szolgáltató, üzemeltető vagy a tulajdonos felkeresése, ha fogyasztó úgy érzi, hogy gond van az adott portékával, szolgáltatással vagy valamilyen fogyasztóvédelmi jogsértést tapasztalt. Ez azonban nem mindig vezet célra, elutasíthatják a panaszos igényeit, aki beletörődhet vagy próbálkozhat még máshol is. Ez a máshol pedig az adott területet ellátó békéltető testület vagy a fogyasztóvédelmi osztály lehet. De mégis hogyan tehető panasz? Mi az eljárás menete? Ennek néztünk utána.
Első ’nekifutásból’ talán mindenki az internetes keresőt hívná segítségül, ami ugyan nem rossz ötlet, de ennél azért kicsit bonyolultabb bejelenteni egy panaszt, mivel azt a lakhely szerinti járási hivatalhoz kell benyújtani. Megyénként tehát eltér, hogy melyik kormányhivatalhoz lehet fordulni. Ez esetünkben a Fejér Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztálya. A fogyasztóvédelmi osztály mellett lehet még keresni a békéltető testületet, ami szintén megyénként eltér, illetve az Európai Fogyasztói Központot, ha külföldi céggel merült fel probléma.
A panasz bejelentése történhet e-mailen, ügyfélkapunk keresztül, postai úton, személyesen és telefonon is.
Fejér Vármegyei Fogyasztóvédelmi Főosztály elérhetőségei:
- 06-22-501-626
- 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8.
Fejér Vármegyei Békéltető Testület elérhetőségei:
- 06-22-510-310
- 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.