Nem jellemző, de baj lehet belőle, ha nem toljuk vissza a bevásárlókocsit

2023.03.26. 15:30

Mennyire jelentenek gondot az áruházak parkolóiban árválkodó bevásárlókocsik?

Nemrég arról jelent meg cikk a feol.hu-n, hogy sok szelektív kuka önálló életre kelt a közelmúlt szélviharral kísért napjaiban. De a közösségi oldal tanúsága szerint sokan tartottak attól is, ha az áruházak területéről kiérve, valaki nem tolja vissza rendesen a bevásárlókocsit a tárolókba, akkor az is kárt tehet akár a parkoló autókban.

HBL

Fotó: Teknős Miklós

Kérdéseinket még korábban elküldtük a legtöbb vármegyénkben elérhető nagyáruháznak, kisebb boltláncnak is, két helyről reagáltak is a felvetésekre. Mindkét bolt esetében elmondható, nem jellemző, de ha mégis káreset történik emiatt, azonnal jelezni kell a helyszínen, így rögtön felveszik a jegyzőkönyvet is. 

-A Lidl Magyarország áruházainál ritkán fordul elő olyan eset, amikor bevásárlókocsi okoz vásárlói kárt. Az ilyen káresemények oka jellemzően az, hogy a vásárlást követően például a parkolóban hagyja a vásárló a kocsit. Minden olyan esetben, amikor vásárlóinkat üzleteinkben személyi vagy dologi kár éri alaposan kivizsgáljuk a káresemény bekövetkezésének körülményeit - írta válaszában a Lidl Magyarország sajtóreferense. 

- Nem jellemző, hogy a gondatlanul széthagyott bevásárlókocsik anyagi kárt okozzanak a vásárlók gépjárművében, amennyiben a vásárlót önhibáján kívül mégis kár esik a gépjárműben, arra bíztatjuk vásárlóinkat, forduljanak a Penny munkatársaihoz, akik a vásárlót ért káreseményről felveszik a jegyzőkönyvet és elindítják a kártérítési folyamatot - fogalmazott a Penny sajtósa. - A Fejér vármegyei vásárlóinkra egyébként nem jellemző, hogy a bevásárlókocsikat vagy a kosarakat ne megfelelően használják. A fővárosi átlaghoz képest például sokkal ritkábban kell pótolni azokat rongálás vagy lopás miatt - jelezte válaszában. 

A legutóbbi nagy szélvihart követően, március 13-án elküldtük kérdéseinket (hogy gyakorlati tanácsokkal tudjuk segíteni olvasóinkat a témában) a Magyar Biztosítók Szövetségének, és az Allianz Hungária Biztosítónak. Arra lettünk volna kíváncsiak, mi a tapasztalatuk, mekkora mértékben jelentenek gondot a vissza nem tolt bevásárlókocsik: mit tehetünk, ha ezek sodródnak neki a parkoló autóknak? Fizet ilyenkor a biztosító? Milyen feltételek mellett? Ugyanezt kérdeztük a már említett "röpülő" szelektív kukák esetében is. Cikkünk megjelenéséig sajnos egyik helyről sem kaptunk választ. 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában