olvasónk panaszkodott

2021.08.27. 07:00

Többszöri hiba, vagy átverés az, hogy háromszor számláznak ki egy árut?

Nemrég egy idős hölgy azzal a hírrel kereste meg lapunkat, hogy beszámoljon az egyik kereskedelmi üzletláncban ért sérelméről, miszerint egy tételt tévesen háromszor számláztak fel neki.

Déri Brenda

Többször számolták fel, pedig csak egyszer vásárolt 1,28 kg őszibarackot

Fotó: Illusztráció: Pesti Tamás

– Vásároltam 1,28 kg őszibarackot, amelynek az ára 832 forint volt, de nem egyszer, hanem háromszor szerepel a nyugtán, amit már csak hazaérve vettem észre. Ez a harmadik ilyen eset volt, korábban előfordult, hogy cukkini helyett padlizsánt számoltak fel, amit szintén csak otthon láttam, de megesett az is, hogy vettem egy darab pudingot, és az is kétszer szerepelt a blokkon. Amikor jeleztem a panaszom az üzletnek, azt a választ kaptam, hogy kasszától való távozás után reklamációt nem fogadnak el. Nem szeretném annyiban hagyni ezt az ügyet, ugyanis 832 forint helyett közel 2500 forintot fizettem. 75 éves vagyok, a nyugdíjam nem sok, így nem fér bele, hogy olyanért fizessek, amit meg se vettem, de ettől eltekintve nem gondolom, hogy az ilyen gyakori hibákat megengedhetné magának egy áruház.

Többször számolták fel, pedig csak egyszer vásárolt 1,28 kg őszibarackot
Fotó: Illusztráció: Pesti Tamás

A hölgy történetét meghallgatva felvettük a kapcsolatot a fogyasztóvédelemmel, hogy megkérdezzük, mi a teendő az ilyen esetekben. Elmondták, hogy a vonatkozó jogszabályi rendelkezés alapján a fogyasztó szóban jelzett panaszát a vállalkozásnak azonnal meg kell vizsgálnia, és szükség szerint orvosolnia kell. Abban az estben, ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni. A jegyzőkönyvben rögzített panaszt a vállalkozás harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni, és intézkedni annak közlése iránt. Amennyiben a vállalkozás elutasítja a panaszt, egy írásbeli tájékoztatóban köteles megindokolni a fogyasztónak, hogy miért. A fogyasztónak egyértelműen jeleznie kell az üzletben, hogy a panasza kezelésével nem ért egyet, ilyenkor számonkérhető a jegyzőkönyv felvételének elmulasztása. A fogyasztó utólag is reklamálhat amiatt, ha nem az általa vett termék szerepel a számlán, vagy egy tétel többször is felszámításra kerül, azonban a pénztártól való távozás után nehézséget okozhat, hogy a fogyasztó hogyan bizonyítsa utólag, hogy ténylegesen mit és mennyit vásárolt. Ezért célszerű még az üzletben ellenőrizni a nyugtán felszámított tételeket, és eltérés esetén azonnal reklamálni.

Kérjük a vásárlók könyvét

Amennyiben az eladó vagy a vevőszolgálat, ahol a reklamációt jelezte a fogyasztó, nem teljesíti jegyzőkönyvfelvételi kötelezettségét, a fogyasztó panaszát a vásárlók könyvébe is beírhatja. A vásárlók könyvébe bejegyzett írásbeli panaszra a vállalkozás szintén 30 napon belül köteles írásban választ küldeni. A fogyasztó vitás esetben az általa visszakövetelt összeget békéltetőtestület útján vagy bírósági úton követelheti a vállalkozástól.

Az üzletet is megkerestük az üggyel kapcsolatban, azonban lapzártánkig nem érkezett tőlük válasz, amint fog, természetesen az ő álláspontjukat is közöljük.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában