tudatos, takarékos vízhasználat

2021.06.30. 07:00

A kánikula miatt több megyei szolgáltató kéri, ne pazaroljuk a vizet!

A nagy kánikula és a hetek óta tartó száraz idő miatt hazánkban egyre több szolgáltató kényszerült arra, hogy ivóvízhasználati korlátozást rendeljen el – ami természetesen nem azt jelenti, hogy nem tudunk vizet inni, de azt igen, hogy a kerti locsolást és az autómosást mellőzzük kicsit.

V. Varga József

A víztermelési kapacitás a jelenleginél tartósabb forró nyári időszakot is kiszolgálna – állítják

Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

Az utca embere nem kertel, kimondja: „Víz, az nem volt, hat napig! Így jártunk, de a szolgáltató még csak nem is jelezte: na, te balga ember, szerezz magadnak ivóvizet, ahonnan és ahogyan tudsz!” Gárdonyból Csárádi László, egy 63 lakásos társasház közös képviselője értesítette a Hírlapot arról, hogy a múlt héten, a legnagyobb kánikulában, a negyven fokokban, írd és mondd, hat napig nem volt ivóvíz a lakásokban. A DRV Zrt. nem szolgált se palackos vízzel, se lajtos kocsival, de még csak magyarázattal sem, hiába jelezték a problémát többször is nyomatékosítva protestálásukat. Nem mellesleg, esetükben számos alkalommal tapasztalják, ha „visszajön” a víz, rozsdás és mocskos, bizony jól ki kell folyatni – tette hozzá a közös képviselő.

A gárdonyi panasszal megkerestük az említett társaságot, ahonnan visszaérkezett az üzenet: a panaszüggyel kapcsolatos kérdéseinket továbbították a szakterületnek, s amint a cég sajtószóvivője megkapja a szükséges információkat, tájékoztatnak bennünket.

Úgy tudjuk, hogy a Velencei-tó környéki települések vízellátását az ercsi kútsor biztosítja. A kitermelt ivóvíz az átlagosnál magasabb koncentrációban tartalmaz vasat és mangánt, és vízkezelő technológia nincs kiépítve. Ennek következtében a víz vas- és mangántartalma kiülepedik a távvezetékben, és azon keresztül az elosztóhálózatban… (Megjegyezzük: értesülésünk nem nyert megerősítést.)

„Na, te balga ember, szerezz magadnak ivóvizet!”
Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

A Fejérvíz Zrt. 18 és 23 óra között korlátoz

A megye jelentős területén szolgáltató Fejérvíz Zrt.-nél is érdeklődtünk a vízmizéria kapcsán, s amint megtudtuk: a múlt hét folyamán, június 21-én tájékoztatást tettek közzé a társaság honlapján és közösségi oldalán, melyben kérték a felhasználók együttműködését a megnövekedett vízigények maximális kiszolgálása és folyamatos biztosítása érdekében.

– Munkatársaink kiemelt figyelemmel kísérik a rendszer, a hálózat működését, ügyelnek az ellátás biztonságára, a felmerülő hibák azonnali korrigálása elsőbbséget élvez – mondta el a lapunknak Szalai Anita projektmenedzser. – Fontosnak tartjuk a folyamatos ellenőrzést, az előre jelezhető meghibásodási kockázatok mérséklését.

Állítják, hogy Székesfehérváron és a legtöbb településen a víztermelési kapacitás a jelenleginél tartósabb forró nyári időszakot, és még nagyobb napi vízigényeket is ki tud szolgálni. Martonvásár, Tordas, Gyúró, Ercsi, Aba, Perkáta, Úrhida és Polgárdi vonatkozásában az összes vízbázist és azok egyéb technikai berendezéseit maximális kapacitással működtetik, ezért ezeken a településeken nagyobb mértékben számítanak a lakossági támogatásra.

A víztermelési kapacitás a jelenleginél tartósabb forró nyári időszakot is kiszolgálna – állítják
Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

– Általánosságban arra kértünk mindenkit, hogy a kertek hajnali, reggeli órákban történő gondozásával, a gépjárművek mosásának, illetve a kerti medencék töltésének 18 és 23 óra közötti mellőzésével járuljanak hozzá munkánk támogatásához. Szigorúbb korlátozásokra egyelőre nem kellett kérnünk felhasználóinkat – folytatta a projektmenedzser.

Egyébként úgy tapasztalták, hogy közösségi oldaluk aktivitása magas volt a bejegyzés közzétételekor, és azt feltételezik, hogy üzenetük és kérésük sokakhoz eljutott, és ennek is köszönhetik, hogy nagyobb fennakadás eddig nem történt.

A napi átlaghőmérséklet növekedésével járó, országos szinten megnyilvánuló ivóvíz-szolgáltatási problémákra reagálva a Magyar Víziközmű Szövetség is felhívást tett közzé. Tájékoztatójukból kitűnik, hogy az átlagos meghibásodások száma ebben az időszakban sokkal érzékenyebben érinti a felhasználókat, hiszen 1-2 óra szolgáltatáskiesés is nagyobb problémát generál egy forró nyári napon, mint például egy átlagos tavaszin.

Amint hangsúlyozzák: ebben a kiemelkedően meleg kánikulai időszakban a fogyasztók legyenek figyelemmel és tekintettel a helyi víziközmű szolgáltatók kéréseire, hiszen mindannyiunk közös érdeke, hogy mindig a rendelkezésünkre álljon az ásványi anyagokban gazdag ivóvíz, és megoldott legyen a szennyvíz szakszerű elvezetése és tisztítása. A tudatos vízhasználat ugyanakkor közös felelősségünk!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában