Új Csóri út

2021.04.19. 14:00

A halálos gázolót vajon megállítja a sárga villogó?

A veszélyre figyelmeztető sárga villogók kihelyezését vizsgálja a Magyar Közút az Új Csóri út városszéli részén, ahol halálos gázolás is történt januárban, s ahol volt, aki közel 160-nal száguldott be a városba.

Házi Péter

Ha az út mellé, fölé sárgán villogó lámpát helyeznek, talán jobban figyelnek az autósok Fotó: PT / FMH

Január 7-én reggel Székesfehérvár belterületén, az Új Csóri út 53. szám előtti útszakaszon egy teherautó elütött egy, az úton átjutni próbáló embert, aki a helyszínen életét vesztette. Február 25-én délelőtt, még ugyan a várostáblán kívül, de a rendőrök egy 159 kilométeres sebességgel száguldozó sofőrt kaptak el. Az illető 130 ezer forintos bírságot és hat büntetőpontot kapott.

Két példa arra, hogy ez a szakasz különösen veszélyes: csak jóval beljebb, a város felé van kiépített zebra, így a gyalogosok átjutása az egyik oldalról a másikra kisebbfajta kaszkadőrmutatvánnyal ér fel.

Mint megtudtuk, az Új Csóri úti, Hernád utcai buszfordulónál a gyalogosközlekedés helyzete miatt a halálos balesetet követően nem sokkal a fehérvári önkormányzat egyeztető tárgyalást hívott össze a Magyar Közút, a rendőrség és a kormányhivatal részvételével. Az önkormányzat szakmai véleménye szerint a zebra kiépítése forgalomtechnikai szempontból (is) bonyolult, hiszen egy komplex beruházással lehetne csak a gyalogátkelőhelyet kialakítani: meg kell építeni mindkét oldalon a rávezető járdaszakaszokat, és a buszforduló átépítésére is szükség van ahhoz, hogy az átkelő és ahhoz kapcsolódóan a jelzőlámpás csomópont kialakítható legyen. (Márpedig ezen a szakaszon, az út mellett nincs városi tulajdonú terület.)

Ha az út mellé, fölé sárgán villogó lámpát helyeznek, talán jobban figyelnek az autósok Fotó: PT / FMH

Szorgalmazzák a rendszeres sebesség-ellenőrzést

Arról nem sikerült hivatalos információt kapnunk, mi lett a feltehetően megtartott bejárásnak az eredménye, ám a Magyar Közút Zrt. megkeresésünkre azt elárulta, ők szorgalmazzák a rendszeres sebesség-ellenőrzést az útszakaszon és vizsgálják annak lehetőségét, hogy figyelmeztető sárga villogó jelzőket helyezzenek el a főúton. Azt is megkérdeztük, nem gondolkodnak-e a VÉDA-kapuként ismert, gyorshajtást ellenőrző kamerák felszerelésén az úton. Ezzel ugyanis nemcsak a gyorshajtást, hanem az Új Csóri úti körforgalmat körülölelő áldatlan állapotokat is meg lehetne vélhetően szüntetni. A válasz szerint a társaságnak nincs a körforgalomnál forgalomfigyelő vagy térfigyelő kamerája, a „VÉDA” telepítése sem hozzájuk tartozik. A Magyar Közút változatlanul a „cipzár-elv” szerinti együttműködő, toleráns közlekedésre hívja fel a járművezetők figyelmét. A rendőrség érdeklődésünkre arról számolt be, hogy a szóban forgó szakaszon rendszeresen és visszatérő jelleggel végeznek közlekedési ellenőrzéseket, melyek célja a balesetek megelőzése, a jogsértő és balesetveszélyesen közlekedő járművezetők forgalomból történő kiszűrése. A VÉDA kamerák kihelyezésével összefüggésben pedig a rendőrségnek csak szakmai segítő és véleményezési hatásköre van.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában