Koronavírus Fejérben

2020.03.30. 07:20

A Comenius igazgatójának kémia kísérleteibe online csatlakozhatnak be a diákok

Az érettségire való felkészülés nem állhat le, a tanulásnak – és a kémiashow-nak – folytatódnia kell! – ez a mottója Rockenbauer Lajos igazgatónak.

S. Töttő Rita

Webinárium a kémialaborban Rockenbauer Lajossal – a felkészítés most online jelenléttel folytatódik

Fotó: S. Töttő Rita / Fejér Megyei HÍrlap

A székesfehérvári Comenius Angol–Magyar Két Tanítási Nyelvű Iskola igazgatója az oktatási intézmények bezárása óta egyedül végzi a kísérleteket az iskola kémialaborjában. A felkészítő korábban a diákok személyes megjelenésével zajlott, most azonban online kapcsolódnak be a gyerekek a munkába.

– Persze a kémia színes, szagos kísérletek sorozatából áll, s ezt így nem tudom átadni, de minden online órát követően megkapják a diákok digitálisan is az anyagot – teszi hozzá a kémia szakos igazgató, aki minden nap meghatározott időpontban várja a csatlakozó diákokat a felkészítőre.

Legutóbb a szervetlen savak észtereit tanulták, melynek során tömény salétromsav és tömény kénsav összekeverésével nitráló elegyet készítettek és ezzel vattából lőgyapotot, glicerinből nitro­glicerint állítottak elő. A következő órán pedig megtudhatták a diákok, hogy mire is használják ezeket az anyagokat.

Webinárium a kémialaborban Rockenbauer Lajossal – a felkészítés most online jelenléttel folytatódik
Fotó: S. Töttő Rita / Fejér Megyei Hírlap

 

– Múlt hét keddjétől tanulunk webináriumon keresztül a kémiás csoportommal. A tanulóim kivétel nélkül feljelentkeznek és dolgoznak. De a tananyag mennyiségével óvatosan kell bánni, nem szabad őket lerohanni hatalmas anyagrészekkel. A tananyagot a tanár részéről magas szinten kell feldolgozottá tenni, használnunk kell különféle szerkesztő, megjelenítő segédprogramokat, és segítenünk kell a vázlatok összeállításában is.

A web-osztályban felkérem a tanulóimat rövid elő­adások megtartására, valamint páros munkák kialakítására, igaz, szóban egyszerre csak egy pár tud dolgozni – fogalmaz a Comenius igazgatója, hozzátéve: – Nekünk, tanároknak egy webes óra alaposabb óra-előkészítést igényel, mint a hagyományos tanításban, ugyanakkor az előzetesen elkészített tananyagok a hátralévő tanévben gyűlnek, így a jövőben a tanítás jövőbeni hatékonysága nő. Néhány hét alatt durván 10 év lemaradást kell behoznunk az informatikai eszközök használatában a versenyszférához képest.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában