Karrier

2018.11.30. 16:00

Többen jelentkeznek, ha ismert a fizetés

Sajnos hazánkban még mindig ritkaságnak számít, ha egy álláshirdetésnél az irányadó fizetést és a jutalékokat is megjelölik a cégek.

Szanyi-Nagy Judit

Az álláshirdetésben feltüntetett fizetés öröm a munkavállalónak és a munkaadónak egyaránt

Fotó: Shutterstock

Pedig igény volna erre – derül ki egy elemzésből. Eszerint a munkaerő-keresésnél csupán 7 százalék azon álláshirdetések aránya, amelyek nemcsak az adott pozícióra kínált jutalékokat, de a fizetést is tartalmazzák. Holott az ilyen hirdetésekre átlagosan 47 százalékkal több jelentkezés érkezik.

– Az álláshirdetés szóban nem véletlenül szerepel a hirdetés kifejezés. Fontos, hogy arra a cégek ne csak a pozíció leírásaként tekintsenek, hanem egy olyan szövegre, amely – csakúgy mint egy termék esetében – vonzóvá teszi és eladja a pozíciót a célközönségének – javasolja Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési és termékmenedzsment-vezetője. Mint hozzáfűzte: bár a nyilvános fizetésmegjelenítés rövid távon bérfeszültséget jelenthet, a munkaadó hosszú távon előnyt kovácsolhat abból, ha megfelel az álláskeresők elvárásainak.

Az álláshirdetésben feltüntetett fizetés öröm a munkavállalónak és a munkaadónak egyaránt
Fotó: Shutterstock

A közleményből kiderül: a mérnököknek szóló álláshirdetéseknél négyötödével több jelentkező érkezik; a gyártás, termelés kategóriában pedig 122 százalékkal többen jelentkeznek, ha előre tudják, mennyit kereshetnek. Az adatok alapján legkevésbé a szakmunkánál (21 százalékkal több) és a fizikai munkánál (15 százalékkal több) számít, hogy az álláskeresők tudnak-e előre mérlegelni ezzel az információ­val, miközben itt a legjellemzőbb, hogy a cégek nyilvánossá teszik a fizetést.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában