halálos buszbaleset

2021.08.17. 19:22

Ha nem szakad a korlát, talán nem éri el a pillért

Nyolcan vesztették életüket abban az autóbuszban, amely vasárnap hajnalban Szabadbattyánnál átszakította az M7-es autópálya szalagkorlátját, és egy felüljáró pillérének ütközött. A baleset okait vizsgálják, de több találgatás is napvilágot látott. Egy bizonyos, kísértetiesen hasonlít a 2017 januárjában történt veronai autóbusz-balesetre több összetevőjében is.

Balla Tibor

Fotó: Nagy Norbert / Fejér Megyei Hírlap

A sérültek hozzátartozói közül vasárnap senki nem kért elhelyezési segítséget Fehérvár önkormányzatától, viszont abban tudtunk segíteni, hogy a rendőri szervekkel és a katasztrófavédelemmel össze tudtuk „kötni” a nálunk érdeklődő hozzátartozókat. Sajnos volt olyan telefonáló, aki a lányát veszítette el a szörnyű tragédiában – mondta Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere, akitől portálunk megtudta, hogy hétfőn egy mohácsi család kért segítséget az önkormányzattól: hétfőn érkeznek Fehérvárra, a balesetben sérült szerettüket meglátogatni. Az önkormányzat számukra, saját költségén biztosítja az elhelyezést egy kórházhoz közeli panzióban – mondta Cser-Palkovics András, aki a lap kérdésére elmondta, több székesfehérvári sérültről tud, s olyanról is, aki fehérvári, de nem ott, hanem más kórházban ápolják. Nekik külön felajánlotta a város segítségét.

Köves Szilárd vezetéstechnikai oktató arra a kérdésre, hogy mennyire valószínűek a sajtóban felvetett okok: a sofőr elalvása, rosszulléte, illetve a busz műszaki hibája, az M1 hétfői műsorában azt mondta: kicsi a valószínűsége, hogy a buszsofőr elaludt, hiszen sajtóhírek szerint nem sokkal a baleset előtt váltotta le kollégáját a vezetőülésben. A sofőr esetleges rosszullétével kapcsolatban úgy fogalmazott: egy rutinos buszsofőrről feltételezhető, hogy ha rosszul érzi magát, lassít, félreáll és szól a kollégájának, hogy nem alkalmas a vezetésre.

A Totalcar szerint a legijesztőbb párhuzam a két busztragédia között az, hogy mindkét busz egy tartópillérnek ütközött, amely mindkét esetben súlyosbította a katasztrófát. Szerencse, hogy ennek a busztípusnak nem előre, hanem hátra építették az üzemanyagtartályát, ezért épségben maradt, és így a busz nem gyulladt ki.

A másik tragikus egybeesés a szalagkorlát szakadása. A 2016-ban szabadalmaztatott szalagkorlátról a duol.hu-n olvashatnak.

[embed]https://www.feol.hu/kek-hirek/helyi-kek-hirek/maga-ala-szoritott-tobb-szemelyt-is-egy-oldalara-borult-autobusz-az-m7-esen-szabadbattyan-tersegeben-5194145/[/embed]

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!