Gazdaság

2010.04.15. 02:28

Ikarusok a Rábától

Budapest - Új városi és elővárosi buszcsaládot hoztak létre az Ikarus, a Rába és az ARC. A járműveket tegnap a volt BKV buszgarázsnál, a Récsei Centerben mutatták be.

Klecska Ernő

A bemutatón elhangzott: a buszok a legkorszerűbb műszaki paraméterekkel rendelkeznek. A vázszerkezet rozsdamentes acélból készül, az erőforrás egy Euro 5-ös motor, a buszon vezeték nélküli (WIFI) internet és GPS alapú tájékoztató rendszer is működik. A motort a Cummins, a sebességváltót az Allison szállítja.

A legnagyob érdeklődés érthető módon a tőzsdén is forgó Rába szerepvállalását kísérte. A cég, amely jó évtizede még pereskedett az Ikarussal, most bejelentette: 2010-ben nem tervez az együttműködésből jelentős árbevételt, jövőre viszont már igen.

A Rába futóműveket, vázszerkezeti elemeket és üléseket szállít az új modellekhez, s részt vesz az értékesítési folyamatban is.

- A buszok elsősorban a hazai igények kielégítését célozzák, de nem titkolt cél, hogy a külföldi piacokra is visszatérjenek a felek: a márkanév még ma is az egyik legismertebb hungarikum, hiszen világszerte mintegy 100 ezer öreg Ikarus járja az utakat - mondta Princz Ferenc, az Ikarusbus Kft. ügyvezető igazgatója. Torma János, a Rába Jármű Kft. ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy a világban számos nagyvárosban, így például San Fransiscóban, Tokióban, Moszkvában futnak Rába-alkatrészekkel buszok.

 

A bemutatón elhangzott: a buszok a legkorszerűbb műszaki paraméterekkel rendelkeznek. A vázszerkezet rozsdamentes acélból készül, az erőforrás egy Euro 5-ös motor, a buszon vezeték nélküli (WIFI) internet és GPS alapú tájékoztató rendszer is működik. A motort a Cummins, a sebességváltót az Allison szállítja.

A legnagyob érdeklődés érthető módon a tőzsdén is forgó Rába szerepvállalását kísérte. A cég, amely jó évtizede még pereskedett az Ikarussal, most bejelentette: 2010-ben nem tervez az együttműködésből jelentős árbevételt, jövőre viszont már igen.

A Rába futóműveket, vázszerkezeti elemeket és üléseket szállít az új modellekhez, s részt vesz az értékesítési folyamatban is.

- A buszok elsősorban a hazai igények kielégítését célozzák, de nem titkolt cél, hogy a külföldi piacokra is visszatérjenek a felek: a márkanév még ma is az egyik legismertebb hungarikum, hiszen világszerte mintegy 100 ezer öreg Ikarus járja az utakat - mondta Princz Ferenc, az Ikarusbus Kft. ügyvezető igazgatója. Torma János, a Rába Jármű Kft. ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy a világban számos nagyvárosban, így például San Fransiscóban, Tokióban, Moszkvában futnak Rába-alkatrészekkel buszok.

 

A legnagyob érdeklődés érthető módon a tőzsdén is forgó Rába szerepvállalását kísérte. A cég, amely jó évtizede még pereskedett az Ikarussal, most bejelentette: 2010-ben nem tervez az együttműködésből jelentős árbevételt, jövőre viszont már igen.

A Rába futóműveket, vázszerkezeti elemeket és üléseket szállít az új modellekhez, s részt vesz az értékesítési folyamatban is.

- A buszok elsősorban a hazai igények kielégítését célozzák, de nem titkolt cél, hogy a külföldi piacokra is visszatérjenek a felek: a márkanév még ma is az egyik legismertebb hungarikum, hiszen világszerte mintegy 100 ezer öreg Ikarus járja az utakat - mondta Princz Ferenc, az Ikarusbus Kft. ügyvezető igazgatója. Torma János, a Rába Jármű Kft. ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy a világban számos nagyvárosban, így például San Fransiscóban, Tokióban, Moszkvában futnak Rába-alkatrészekkel buszok.

 

A legnagyob érdeklődés érthető módon a tőzsdén is forgó Rába szerepvállalását kísérte. A cég, amely jó évtizede még pereskedett az Ikarussal, most bejelentette: 2010-ben nem tervez az együttműködésből jelentős árbevételt, jövőre viszont már igen.

A Rába futóműveket, vázszerkezeti elemeket és üléseket szállít az új modellekhez, s részt vesz az értékesítési folyamatban is.

- A buszok elsősorban a hazai igények kielégítését célozzák, de nem titkolt cél, hogy a külföldi piacokra is visszatérjenek a felek: a márkanév még ma is az egyik legismertebb hungarikum, hiszen világszerte mintegy 100 ezer öreg Ikarus járja az utakat - mondta Princz Ferenc, az Ikarusbus Kft. ügyvezető igazgatója. Torma János, a Rába Jármű Kft. ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy a világban számos nagyvárosban, így például San Fransiscóban, Tokióban, Moszkvában futnak Rába-alkatrészekkel buszok.

 

A Rába futóműveket, vázszerkezeti elemeket és üléseket szállít az új modellekhez, s részt vesz az értékesítési folyamatban is.

- A buszok elsősorban a hazai igények kielégítését célozzák, de nem titkolt cél, hogy a külföldi piacokra is visszatérjenek a felek: a márkanév még ma is az egyik legismertebb hungarikum, hiszen világszerte mintegy 100 ezer öreg Ikarus járja az utakat - mondta Princz Ferenc, az Ikarusbus Kft. ügyvezető igazgatója. Torma János, a Rába Jármű Kft. ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy a világban számos nagyvárosban, így például San Fransiscóban, Tokióban, Moszkvában futnak Rába-alkatrészekkel buszok.

 

A Rába futóműveket, vázszerkezeti elemeket és üléseket szállít az új modellekhez, s részt vesz az értékesítési folyamatban is.

- A buszok elsősorban a hazai igények kielégítését célozzák, de nem titkolt cél, hogy a külföldi piacokra is visszatérjenek a felek: a márkanév még ma is az egyik legismertebb hungarikum, hiszen világszerte mintegy 100 ezer öreg Ikarus járja az utakat - mondta Princz Ferenc, az Ikarusbus Kft. ügyvezető igazgatója. Torma János, a Rába Jármű Kft. ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy a világban számos nagyvárosban, így például San Fransiscóban, Tokióban, Moszkvában futnak Rába-alkatrészekkel buszok.

 

- A buszok elsősorban a hazai igények kielégítését célozzák, de nem titkolt cél, hogy a külföldi piacokra is visszatérjenek a felek: a márkanév még ma is az egyik legismertebb hungarikum, hiszen világszerte mintegy 100 ezer öreg Ikarus járja az utakat - mondta Princz Ferenc, az Ikarusbus Kft. ügyvezető igazgatója. Torma János, a Rába Jármű Kft. ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy a világban számos nagyvárosban, így például San Fransiscóban, Tokióban, Moszkvában futnak Rába-alkatrészekkel buszok.

 

- A buszok elsősorban a hazai igények kielégítését célozzák, de nem titkolt cél, hogy a külföldi piacokra is visszatérjenek a felek: a márkanév még ma is az egyik legismertebb hungarikum, hiszen világszerte mintegy 100 ezer öreg Ikarus járja az utakat - mondta Princz Ferenc, az Ikarusbus Kft. ügyvezető igazgatója. Torma János, a Rába Jármű Kft. ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy a világban számos nagyvárosban, így például San Fransiscóban, Tokióban, Moszkvában futnak Rába-alkatrészekkel buszok.

 

 

 

 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!