A vasúti átépítés miatt ritkább a késés a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalon

Csökkentek a késések a Budapest-Székesfehérvár közötti vasúti vonalszakaszon, a Tárnok-Székesfehérvár között 2009 óta tartó, az év végére befejeződő átépítés eredményeként - tájékoztatta az MTI-t a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)

MTI

A 85 százalékos uniós támogatással nettó 55 milliárd forintból megvalósuló korszerűsítés eredményeként Tárnok és Ódinnyés között - Kápolnásnyék állomás kivételével - mindenütt óránként 120 kilométeres sebességgel közlekednek a vonatok.

A 85 százalékos készültségű projekt keretében Tárnok és Martonvásár között már átépítették a nyílt vonalat, Kápolnásnyék állomáson végeztek a vágányhálózat korszerűsítésével, s elkezdődött az Ódinnyés Székesfehérvár állomásköz vágányainak átépítése. Az utóbbi vonalszakaszon a munkálatok miatt várhatóan június 16-ig vágányzári menetrend lesz érvényben.

A projekt keretében több állomás épülete is megújult, illetve megújul, és a gyalogosok biztonsága érdekében több aluljárót is építettek.

A projekt keretében átépítik a vonalszakaszhoz kapcsolódó vasúti mellékvonalakat is. Pusztaszabolcs és Székesfehérvár között már befejeződtek a felújítási munkák, megújult a vasúti pálya, valamint az útátjárók és a biztosító berendezés.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!