Mi a nagyvállalati siker titka?

FMH - A Magyar Brand konferencián felmerült egy kérdés a cégek részéről: egy családi vállalkozás hogyan alakulhat nagyvállalattá? Milyen lépéseket kell megtennie? Egyikük, a Masterplast a többi céget kérdezte.

Klecska Ernő

 

A Leonar3Do mögött álló 3D for All Kft. befektető partnereket keres a szervezeti átalakulás mellett, az Ilcsi Szépítő Füvek Kft. egységes arculaton és megjelenésen dolgozik, s új gyártóbázist is épít. A már regionális multiként tevékenykedő, de szintén családi vállalkozásból kifejlődött Masterplast középtávon tőzsdei megjelenést tervez a terjeszkedés finanszírozására.
 A nemzetközi piac meghódítására készül a Leonar3Do háromdimenziós képalkotási megoldás mögött álló 3D for All Kft. - tudtuk meg Rátai Jánostól, a cég ügyvezetőjétől. A társaság számos partnerrel tárgyal, és várhatóan néhány hónapon belül eldől, hogy milyen háttérrel kezdheti nemzetközi karrierjét. A számítások szerint 300-500 millió forint közötti tőkeinjekció elegendő lehet, hogy a magyar találmány valóban meghódíthassa a világot. Rátai János szerint ahhoz, hogy technológiájuk eljuthasson mindenkihez, markáns fordulatokat kell végrehajtani az emberi erőforrások, az infrastruktúra és a  fejlesztés területén. Ezt azonban már nem tudja egy családi vállalkozás finanszírozni, kell a megfelelő befektetőpartner.
 - Jelentős átalakulás előtt áll a több évtizedes múltra visszatekintő Ilcsi Szépítő Füvek Kft.  - mondta el a cég vezetője, Molnár Ferenc. A prémium kozmetikai termékeket gyártó, és 38 országba exportáló cég további fejlődése kívánja meg, hogy változtassanak az eddigi struktúrán. A rendelkezésre álló gyártókapacitás megfelel, de a tervek szerint két-három éven belül teljesen új, a legmodernebb technológiát használó, emellett környezetbarát laboratóriumot hoznak majd létre.   2012-ben, ha sikerül megteremteni a beruházás forrásait, belevágnak az építkezésbe. A fejlesztéshez hazai, illetve európai uniós pályázati pénzeket, támogatásokat is igénybe vennének.

 


 Maguk a tulajdonosok is kialakították az új szerepüket a vállalati struktúrában, és ez is része volt annak a folyamatnak, amelynek során a régió egyik vezető építőanyag-kereskedője, a Masterplast családi vállalkozásból nemzetközi cégcsoporttá nőtte ki magát. Tibor Dávid, a társaság elnöke szerint a legnehezebb az volt, hogy ő és alapító társa elfogadják, hogy nem kell mindenről tudniuk. A Masterplast fejlődésében két fordulópontot említett Tibor Dávid. Az első 2002 környékén volt, amikor már működött néhány külföldi leányvállalatuk, és elértek egy olyan méretet, aminél már profin működő céggé kellett válni. A másik fontos sarokpont 2006-ban érkezett el, amikor döntést hoztak arról, hogy hosszú távon tőzsdei vállalattá fejlesztik a céget.  Tibor Dávid szerint csak annak kellene külföldön is próbálkoznia, aki itthon sikeres. Egy nemzetközi vállalat létrehozása emberileg is nagy elkötelezettséget igényel, ezért fontos, hogy mindenki az elején eldöntse, tényleg ezt akarja-e. Ha így van, akkor a lehető legkisebb kockázattal kell megpróbálni a külföldi terjeszkedést, és csak akkor továbblépni és még többet befektetni, ha ez sikerül. Valahol ebben rejlik a jelenleg 12 országban jelen lévő, 86 millió eurós forgalmú Masterplast sikere is, szinte minden piacon kicsiben kezdtek, és úgy erősödtek meg.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!