Növekvő kereslet a tartós fogyasztási cikkek iránt? Ne álmodozzunk!

Budapest - A tartós fogyasztási cikkek közül egyedül a digitális fényképezőgépek és fotókeretek iránt növekedett a kereslet - állapítja meg a GfK Hungária felmérése. Minden másból kevesebb fogyott.

feol.hu

Nem volt könnyű év a tavalyi a kereskedelemben  ez a  summázata  a GfK Hungaria  napokban publikált friss felmérésének.
A tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet már a 2007-es év vége felé megtorpant. Mégpedig  olyannyira, hogy a 2007-es decemberi forgalom nem érte el a 2006-os évit, és ez a tendencia változatlan maradt.
A kiskereskedelem koncentrációja is folytatódott. Egyes multinacionális láncok további üzleteket nyitottak, ugyanakkor a tavalyi év folyamán fokozatosan megszűnt több, elektronikai termékeket forgalmazó bolthálózat.
Így a koncentráció és a piaci verseny a kereskedők és gyártók között a karácsonyi időszakra fölerősödött.
Az eredmények szerint a 2008-as év sem értékben, sem forgalomban nem érte el a 2007-es évit.
A válság kirobbanása csak rátett egy lapáttal a tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet lanyhulásának  derül ki a GfK részletesen ismertetett felméréséből. Az abban vázolt tendencia nem valószínű, hogy hamar megfordulna: a bérstop, a növekvő törlesztőrészletek mind a kereslet élénkülése ellen hatnak. Ráadásul a magas kamatok - na meg a bizonytalan
jövő - sokakat késztet arra, hogy elhalasszák a korábban tervezett vásárlást.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!