Belföld

2009.10.22. 14:53

Fidesz: Hillerék tényleg lúzernek nézik a fiatalokat?

Ágh Péter arról érdeklődik Hiller István oktatási és kulturális miniszternél, hogy tényleg "lúzernek" nézik-e a magyar fiatalokat.

feol.hu

 A Fidesz országgyűlési képviselője a Diákhitel Központ Tour de Lúzer elnevezésű kommunikációs kampányával összefüggésben intézett csütörtökön írásbeli kérdést a tárcavezetőhöz, amelyet az MTI-hez is eljuttatott. Ágh Péter írásbeli kérdésében emlékeztetett: amikor az Orbán-kormány bevezette a diákhitel-rendszert, az elv az volt, hogy a hitelt a volt hallgató fizesse vissza a keresetéből úgy, hogy a törlesztés mértéke mindig illeszkedjen az aktuális jövedelméhez.
Az MSZP-SZDSZ-kormány azonban úgy alakította át a rendszert, hogy a tanulmányok befejezése után rövid időn belül mindenkinek kötelező megkezdeni a visszafizetést, függetlenül attól, hogy van-e jövedelme vagy nincs - jegyezte meg.
Az ellenzéki politikus hozzátette azt is, hogy eközben folyamatosan emelkedtek a diákhitel kamatai, és további díjfizetési kötelezettségek is nehezítették a hallgatók helyzetét.
"Önök tehát kiforgatták az egész rendszert, eközben pedig kampányt indítottak Tour de Lúzer néven" - írta Ágh Péter, aki szerint míg a hitelválság egyre inkább megnehezíti a magyar fiatalok helyzetét, addig a kormány megint kommunikációval foglalkozik.
Véleménye szerint ebben a helyzetben nem kisfilmekre és a hallgatók kifigurázására van szükség, hanem a hitellel rendelkező diákok, valamint a minden negyedik állástalan pályakezdő megsegítésére kell fordítani az energiákat.
"Ahelyett, hogy gúnyolódnak a leterhelt diákokon, érdemi segítséget is adnak nekik a megemelkedett törlesztési terhek csökkentésére, átütemezésére?" - kérdezi Hiller Istvántól.
A Diákhitel Központ csütörtökön indított országos kommunikációs kampányt, amellyel azt szeretnék elősegíteni, hogy a hallgatók megfelelő megoldást találjanak megélhetési és tanulmányi költségeik finanszírozására.
Őri András szóvivő közlése szerint egyetemistaként, főiskolásként a fiatalok néha "vesztes élethelyzetekbe navigálhatják" magukat. Ezekre a könnyebben vagy nehezebben felismerhető csapdahelyzetekre és elkerülésük fontosságára szeretné felhívni a figyelmet a Tour de Lúzer néven október 22-én induló országos kommunikációs kampány.

MTI

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!