Belföld

2009.05.18. 04:51

Újraindulhatnak a 4-es metró fúrópajzsai

Több mint egyhónapos leállás után ma újraindulnak a 4-es metró alagútfúró pajzsai a Szent Gellért térről; az eseményre a DBR Metró Projekt Igazgatóság a sajtó képviselőit is meghívta.

feol.hu

A fúrópajzsok azután indulhatnak el ismét, s kezdik meg a Duna alatt átvezető rész fúrását, hogy a főváros és a kivitelező Bamco konzorcium között április 28-án megegyezés született.
A Bamco április 14-én állt le az alagútfúrással, mert nem tudta rendezni a BKV-val pluszköveteléseit; ezek 35 milliárd forintra rúgtak, miközben az alagútfúrásra kötött szerződés teljes összege mintegy 62 milliárd forint. A munkát akkor szüntették be, amikor a pajzsok már elérték a Szent Gellért téri állomást, és azokat készítették fel a továbbhaladásra.
A DBR többször is felszólította a konzorciumot, hogy folytassák a munkát, Kocsis István BKV-vezérigazgató pedig úgy nyilatkozott, hogy nem engednek a zsarolásnak, de a jogszerű követeléseket elfogadják. A pluszkövetelések közül több eljutott a döntőbizottsághoz; a követelések rendezésének végső fóruma a választott bíróság.
A megegyezést követően a Bamco visszahívta Franciaországból az alagútfúró-pajzsos építésvezetőt, és megkezdik a pajzs mozgatását az alagútban.
Klados Gusztáv projektigazgató korábbi közlése szerint a szerződés alapján 27 hét alatt kellene eljutni az alagút fúrásával a Keleti pályaudvarig, ehhez képest a Bamco 52 hetes ütemtervet terjesztett elő. A pajzsok két éve indultak el az Etele térről, s az eredeti tervek szerint már áprilisban el kellett volna jutniuk a Keleti pályaudvarig.

MTI

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!