Belföld

2006.06.13. 02:29

Zajvédőfalat kérnének

Székesfehérvár - Információink szerint június 15-éig kell elvégezni azt a mérést, melynek eredményei döntik el, kell-e zajvédő falat építeni a 63-as elkerülő út mellé. A környék lakói több száz aláírást gyűjtöttek össze ennek érdekében.Fotó Gregority Antal

Mórocz Zsolt

- Ezekre a csenevész fákra mondják azt, hogy elvégezték a véderdő-telepítést. Mire felnőnek, évtizedek telnek el, addigra mi az állandó zajtól simán megőrülünk - mutatja az Orsovai utcában, a 63-as elkerülő úttól mintegy 250 méterre lakó Baross Ákos azokat a fákat, melyeket a beruházó ültetett. Úgy tűnik, nincs egyedül a problémájával, többek között a Mezei, Szörényi, Vízaknai és Orsovai utcákból mintegy négyszáz aláírás gyűlt össze, mellyel az itt élők azt szeretnék a hivatalok miért hallható ennyire a zaj? A környék lakói szerint ez az uralkodó, észak-nyugati széljárásnak is köszönhető, ami "idefújja" a hangokat...

Az elkerülő út megépítésével párhuzamosan az előírások szerint a beruházó Nemzeti Autópálya Zrt.-nek véderdősávot kellett telepítenie, az ügyben még a tavasszal megkerestük a Nemzeti Autópálya Rt. fehérvári főmérnökségét. Az akkori nyilatkozat szerint az egész szakaszon megtörtént a véderdő- és sorfa telepítés. A fák esetlegesen szükséges pótlását garanciális munkaként az NA Zrt. végzi. Ennek keretében, ha kell, újabb fákat ültetnek, ugyanakkor a beruházó bízik abban, hogy a hamarosan lezajló zajmérési kontrolleredmények is azt bizonyítják, elegendő az ültetett fák zajcsökkentő hatása. Ezt támasztja alá az építkezésben lebonyolítóként résztvevő UTIBER Kft. Baross Ákosnak címzett levele is, mely szerint az út kivitelezése a megyei közlekedési felgyelet építési engedélyében foglaltak szigorú betartásával, a jóváhagyott kiviteli terveknek megfelelően valósult meg. A kiviteli terv szerint telepített növények kipusztulása esetén a vállalkozót azok pótlására szólították fel. A szerződés szerint amennyiben szükséges, fásításra hároméves újratelepítési kötelezettsége van a vállalkozónak. Ugyanakkor a levélből az is kiderül, a méréseket a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség értékeli és az "érvényes előírások figyelembe vételével, amennyiben szükséges, a beruházó Nemzeti Autópálya Zrt.-nek további környezetvédelmi elemek létesítését írhatja elő."

Nem hivatalos informáciink szerint ez a zajmérés június 15-éig, tehát a héten lezajlik, a kiértékelés körülbelül egy hónapot vesz igénybe, eredmény valószínűleg július végén, augusztus elején várható. Az ilyen utak üzembe helyezésénél az átadást követő hat hónap múlva szoktak zajmérést végezni, addigra áll be ugyanis, hogy naponta mennyien használják az utat.

"Az út kiviteli terveiben szerepel a huszonöt méter széles erdősáv telepítése. Mivel ez nem történt meg..., az önkormányzat szakemberei kérték ennek megvalósítását és az út végleges forgalomba helyezéséhez nem járultak hozzá." - áll abban a levélben, melyet Warvasovszky Tihamér polgármester május 10-én küldött az aláírást gyűjtőknek. "Továbbra is fenntartjuk véleményünket, hogy végleges forgalomba helyezés csak megfelelő zajvédelmi intézkedés végrehajtása után lehetséges, ezért a soron következő hatósági eljárások során szakembereink követelni fogják a megfelelő intézkedés megtételét, zajvédő fal vagy töltés építését" - fogalmaz a levél. Az itt élőknek ad igazat Hrabovszky Ákos, a terület önkormányzati képviselője is.

- Attól, hogy az útnak csak ideiglenes forgalomba helyezési engedélye van, még ugyanúgy dübörögnek a kamionok és száguldanak száztízzel az autók. Százszázalékos megoldást nem kaphatunk, nem is várunk. Pusztán azt kérjük, csökkentsék a zajt az elviselhetőség keretei közé. Sajnos attól is tartunk egy kicsit, hogy a műszerekkel elvégzett, majd az egész napra átlagolt zajterhelés végszámai éppen a határérték alatt lesznek, azaz végeredményben senki nem lesz kötelezhető a zajvédő fal megépítésére - osztja meg félelmeit a Szörényi utcában élő Hajdú Csaba, aki arra is emlékeztet, hogy az itt élők már 1993-ban levélben hívták fel az illetékes minisztérium figyelmét arra, hogy a tizenegy kilométer hosszúságúra tervezett út" két és fél kilométeres szakaszon kimondottan kertváros jellegű, kristálytiszta levegőjű Maroshegy, valamint az azzal szemben lévő parkerdő között épülne." Ebben a levélben a lakók kérték, hogy az utat a parkerdő másik, várostól távolabb eső felén, onnan 300-500 méterre vezessék el, ezzel az erdő mögött 800 méterre lévő M7-eshez lehetne csatlakoztatni. Az államtitkár akkori válasza szerint a helyszín ismeretében elmondható, hogy sem a városhoz közelebb, sem az erdőn túl nincs alkalmasabb hely az építésre, mert az lakóházakkal sűrűn beépített térségeket érintene...

- Az út mégis ezen a nyomvonalon épült meg, ezzel már nincs mit tennünk. Pusztán azt kérjük, hogy készüljön el egy olyan zajvédő fal, melynek üzembe helyezésével talán a mi életünk is visszatérhet a korábban megszokott, emberi keretek közé - teszi hozzá Hajdú Csaba.

Az önkormányzat közlekedési irodájának vezetője, Nagy Zsolt levelében arra kérte a mérést elvégzőket, hogy a lakók által kijelölt pontokon tegyék ezt meg, illetve hogy minden mérésnél jelen lehessenek a lakók is. Ilyen mérőhelyeket nemcsak az úthoz legközelebb fekvő Orsovai és Mezei utcákban, hanem a Vízaknai és Szörényi utcákban is kijelöltek a lakók. Az önkormányzat levelére péntekig még nem érkezett válasz, ám - mint Nagy Zsolt irodavezető elmondta - mindent megtesznek azért, hogy a lakók is részt vehessenek a méréseken. Hogy az eredmények hitelességéhez kétség ne férhessen, párhuzamosan kontrollmérést is tart a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség.

Kérdésünkre, miszerint mi lehet az oka annak, hogy az előírások szerint elegendő volt pusztán a véderdősáv telepítése, a közlekedési iroda vezetője elmondta, a forgalombecslések tíz évvel ezelőtt készültek, ennek eredményei szerint valószínűleg elegendőnek találták a véderdősáv telepítését. Azóta lényegesen megnőtt az autók száma, ráadásul mára szigorodtak az utak forgalomba helyezésének szabályai is. Mindez végeredményben akár azt is jelentheti, ha az elkerülő utat ma kezdenék el megtervezni, a kiviteli tervekben valószínűleg már előírásként szerepelne a több kilométeres zajvédő fal.

A kérdés már csak az, milyen eredményt hoznak a zajmérések...A tíz éve készült kiviteli tervek valószínűleg még más autóforgalommal számoltakFotó Nagy Norbert

Az elkerülő út megépítésével párhuzamosan az előírások szerint a beruházó Nemzeti Autópálya Zrt.-nek véderdősávot kellett telepítenie, az ügyben még a tavasszal megkerestük a Nemzeti Autópálya Rt. fehérvári főmérnökségét. Az akkori nyilatkozat szerint az egész szakaszon megtörtént a véderdő- és sorfa telepítés. A fák esetlegesen szükséges pótlását garanciális munkaként az NA Zrt. végzi. Ennek keretében, ha kell, újabb fákat ültetnek, ugyanakkor a beruházó bízik abban, hogy a hamarosan lezajló zajmérési kontrolleredmények is azt bizonyítják, elegendő az ültetett fák zajcsökkentő hatása. Ezt támasztja alá az építkezésben lebonyolítóként résztvevő UTIBER Kft. Baross Ákosnak címzett levele is, mely szerint az út kivitelezése a megyei közlekedési felgyelet építési engedélyében foglaltak szigorú betartásával, a jóváhagyott kiviteli terveknek megfelelően valósult meg. A kiviteli terv szerint telepített növények kipusztulása esetén a vállalkozót azok pótlására szólították fel. A szerződés szerint amennyiben szükséges, fásításra hároméves újratelepítési kötelezettsége van a vállalkozónak. Ugyanakkor a levélből az is kiderül, a méréseket a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség értékeli és az "érvényes előírások figyelembe vételével, amennyiben szükséges, a beruházó Nemzeti Autópálya Zrt.-nek további környezetvédelmi elemek létesítését írhatja elő."

Nem hivatalos informáciink szerint ez a zajmérés június 15-éig, tehát a héten lezajlik, a kiértékelés körülbelül egy hónapot vesz igénybe, eredmény valószínűleg július végén, augusztus elején várható. Az ilyen utak üzembe helyezésénél az átadást követő hat hónap múlva szoktak zajmérést végezni, addigra áll be ugyanis, hogy naponta mennyien használják az utat.

"Az út kiviteli terveiben szerepel a huszonöt méter széles erdősáv telepítése. Mivel ez nem történt meg..., az önkormányzat szakemberei kérték ennek megvalósítását és az út végleges forgalomba helyezéséhez nem járultak hozzá." - áll abban a levélben, melyet Warvasovszky Tihamér polgármester május 10-én küldött az aláírást gyűjtőknek. "Továbbra is fenntartjuk véleményünket, hogy végleges forgalomba helyezés csak megfelelő zajvédelmi intézkedés végrehajtása után lehetséges, ezért a soron következő hatósági eljárások során szakembereink követelni fogják a megfelelő intézkedés megtételét, zajvédő fal vagy töltés építését" - fogalmaz a levél. Az itt élőknek ad igazat Hrabovszky Ákos, a terület önkormányzati képviselője is.

- Attól, hogy az útnak csak ideiglenes forgalomba helyezési engedélye van, még ugyanúgy dübörögnek a kamionok és száguldanak száztízzel az autók. Százszázalékos megoldást nem kaphatunk, nem is várunk. Pusztán azt kérjük, csökkentsék a zajt az elviselhetőség keretei közé. Sajnos attól is tartunk egy kicsit, hogy a műszerekkel elvégzett, majd az egész napra átlagolt zajterhelés végszámai éppen a határérték alatt lesznek, azaz végeredményben senki nem lesz kötelezhető a zajvédő fal megépítésére - osztja meg félelmeit a Szörényi utcában élő Hajdú Csaba, aki arra is emlékeztet, hogy az itt élők már 1993-ban levélben hívták fel az illetékes minisztérium figyelmét arra, hogy a tizenegy kilométer hosszúságúra tervezett út" két és fél kilométeres szakaszon kimondottan kertváros jellegű, kristálytiszta levegőjű Maroshegy, valamint az azzal szemben lévő parkerdő között épülne." Ebben a levélben a lakók kérték, hogy az utat a parkerdő másik, várostól távolabb eső felén, onnan 300-500 méterre vezessék el, ezzel az erdő mögött 800 méterre lévő M7-eshez lehetne csatlakoztatni. Az államtitkár akkori válasza szerint a helyszín ismeretében elmondható, hogy sem a városhoz közelebb, sem az erdőn túl nincs alkalmasabb hely az építésre, mert az lakóházakkal sűrűn beépített térségeket érintene...

- Az út mégis ezen a nyomvonalon épült meg, ezzel már nincs mit tennünk. Pusztán azt kérjük, hogy készüljön el egy olyan zajvédő fal, melynek üzembe helyezésével talán a mi életünk is visszatérhet a korábban megszokott, emberi keretek közé - teszi hozzá Hajdú Csaba.

Az önkormányzat közlekedési irodájának vezetője, Nagy Zsolt levelében arra kérte a mérést elvégzőket, hogy a lakók által kijelölt pontokon tegyék ezt meg, illetve hogy minden mérésnél jelen lehessenek a lakók is. Ilyen mérőhelyeket nemcsak az úthoz legközelebb fekvő Orsovai és Mezei utcákban, hanem a Vízaknai és Szörényi utcákban is kijelöltek a lakók. Az önkormányzat levelére péntekig még nem érkezett válasz, ám - mint Nagy Zsolt irodavezető elmondta - mindent megtesznek azért, hogy a lakók is részt vehessenek a méréseken. Hogy az eredmények hitelességéhez kétség ne férhessen, párhuzamosan kontrollmérést is tart a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség.

Kérdésünkre, miszerint mi lehet az oka annak, hogy az előírások szerint elegendő volt pusztán a véderdősáv telepítése, a közlekedési iroda vezetője elmondta, a forgalombecslések tíz évvel ezelőtt készültek, ennek eredményei szerint valószínűleg elegendőnek találták a véderdősáv telepítését. Azóta lényegesen megnőtt az autók száma, ráadásul mára szigorodtak az utak forgalomba helyezésének szabályai is. Mindez végeredményben akár azt is jelentheti, ha az elkerülő utat ma kezdenék el megtervezni, a kiviteli tervekben valószínűleg már előírásként szerepelne a több kilométeres zajvédő fal.

A kérdés már csak az, milyen eredményt hoznak a zajmérések...A tíz éve készült kiviteli tervek valószínűleg még más autóforgalommal számoltakFotó Nagy Norbert

Nem hivatalos informáciink szerint ez a zajmérés június 15-éig, tehát a héten lezajlik, a kiértékelés körülbelül egy hónapot vesz igénybe, eredmény valószínűleg július végén, augusztus elején várható. Az ilyen utak üzembe helyezésénél az átadást követő hat hónap múlva szoktak zajmérést végezni, addigra áll be ugyanis, hogy naponta mennyien használják az utat.

"Az út kiviteli terveiben szerepel a huszonöt méter széles erdősáv telepítése. Mivel ez nem történt meg..., az önkormányzat szakemberei kérték ennek megvalósítását és az út végleges forgalomba helyezéséhez nem járultak hozzá." - áll abban a levélben, melyet Warvasovszky Tihamér polgármester május 10-én küldött az aláírást gyűjtőknek. "Továbbra is fenntartjuk véleményünket, hogy végleges forgalomba helyezés csak megfelelő zajvédelmi intézkedés végrehajtása után lehetséges, ezért a soron következő hatósági eljárások során szakembereink követelni fogják a megfelelő intézkedés megtételét, zajvédő fal vagy töltés építését" - fogalmaz a levél. Az itt élőknek ad igazat Hrabovszky Ákos, a terület önkormányzati képviselője is.

- Attól, hogy az útnak csak ideiglenes forgalomba helyezési engedélye van, még ugyanúgy dübörögnek a kamionok és száguldanak száztízzel az autók. Százszázalékos megoldást nem kaphatunk, nem is várunk. Pusztán azt kérjük, csökkentsék a zajt az elviselhetőség keretei közé. Sajnos attól is tartunk egy kicsit, hogy a műszerekkel elvégzett, majd az egész napra átlagolt zajterhelés végszámai éppen a határérték alatt lesznek, azaz végeredményben senki nem lesz kötelezhető a zajvédő fal megépítésére - osztja meg félelmeit a Szörényi utcában élő Hajdú Csaba, aki arra is emlékeztet, hogy az itt élők már 1993-ban levélben hívták fel az illetékes minisztérium figyelmét arra, hogy a tizenegy kilométer hosszúságúra tervezett út" két és fél kilométeres szakaszon kimondottan kertváros jellegű, kristálytiszta levegőjű Maroshegy, valamint az azzal szemben lévő parkerdő között épülne." Ebben a levélben a lakók kérték, hogy az utat a parkerdő másik, várostól távolabb eső felén, onnan 300-500 méterre vezessék el, ezzel az erdő mögött 800 méterre lévő M7-eshez lehetne csatlakoztatni. Az államtitkár akkori válasza szerint a helyszín ismeretében elmondható, hogy sem a városhoz közelebb, sem az erdőn túl nincs alkalmasabb hely az építésre, mert az lakóházakkal sűrűn beépített térségeket érintene...

- Az út mégis ezen a nyomvonalon épült meg, ezzel már nincs mit tennünk. Pusztán azt kérjük, hogy készüljön el egy olyan zajvédő fal, melynek üzembe helyezésével talán a mi életünk is visszatérhet a korábban megszokott, emberi keretek közé - teszi hozzá Hajdú Csaba.

Az önkormányzat közlekedési irodájának vezetője, Nagy Zsolt levelében arra kérte a mérést elvégzőket, hogy a lakók által kijelölt pontokon tegyék ezt meg, illetve hogy minden mérésnél jelen lehessenek a lakók is. Ilyen mérőhelyeket nemcsak az úthoz legközelebb fekvő Orsovai és Mezei utcákban, hanem a Vízaknai és Szörényi utcákban is kijelöltek a lakók. Az önkormányzat levelére péntekig még nem érkezett válasz, ám - mint Nagy Zsolt irodavezető elmondta - mindent megtesznek azért, hogy a lakók is részt vehessenek a méréseken. Hogy az eredmények hitelességéhez kétség ne férhessen, párhuzamosan kontrollmérést is tart a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség.

Kérdésünkre, miszerint mi lehet az oka annak, hogy az előírások szerint elegendő volt pusztán a véderdősáv telepítése, a közlekedési iroda vezetője elmondta, a forgalombecslések tíz évvel ezelőtt készültek, ennek eredményei szerint valószínűleg elegendőnek találták a véderdősáv telepítését. Azóta lényegesen megnőtt az autók száma, ráadásul mára szigorodtak az utak forgalomba helyezésének szabályai is. Mindez végeredményben akár azt is jelentheti, ha az elkerülő utat ma kezdenék el megtervezni, a kiviteli tervekben valószínűleg már előírásként szerepelne a több kilométeres zajvédő fal.

A kérdés már csak az, milyen eredményt hoznak a zajmérések...A tíz éve készült kiviteli tervek valószínűleg még más autóforgalommal számoltakFotó Nagy Norbert

"Az út kiviteli terveiben szerepel a huszonöt méter széles erdősáv telepítése. Mivel ez nem történt meg..., az önkormányzat szakemberei kérték ennek megvalósítását és az út végleges forgalomba helyezéséhez nem járultak hozzá." - áll abban a levélben, melyet Warvasovszky Tihamér polgármester május 10-én küldött az aláírást gyűjtőknek. "Továbbra is fenntartjuk véleményünket, hogy végleges forgalomba helyezés csak megfelelő zajvédelmi intézkedés végrehajtása után lehetséges, ezért a soron következő hatósági eljárások során szakembereink követelni fogják a megfelelő intézkedés megtételét, zajvédő fal vagy töltés építését" - fogalmaz a levél. Az itt élőknek ad igazat Hrabovszky Ákos, a terület önkormányzati képviselője is.

- Attól, hogy az útnak csak ideiglenes forgalomba helyezési engedélye van, még ugyanúgy dübörögnek a kamionok és száguldanak száztízzel az autók. Százszázalékos megoldást nem kaphatunk, nem is várunk. Pusztán azt kérjük, csökkentsék a zajt az elviselhetőség keretei közé. Sajnos attól is tartunk egy kicsit, hogy a műszerekkel elvégzett, majd az egész napra átlagolt zajterhelés végszámai éppen a határérték alatt lesznek, azaz végeredményben senki nem lesz kötelezhető a zajvédő fal megépítésére - osztja meg félelmeit a Szörényi utcában élő Hajdú Csaba, aki arra is emlékeztet, hogy az itt élők már 1993-ban levélben hívták fel az illetékes minisztérium figyelmét arra, hogy a tizenegy kilométer hosszúságúra tervezett út" két és fél kilométeres szakaszon kimondottan kertváros jellegű, kristálytiszta levegőjű Maroshegy, valamint az azzal szemben lévő parkerdő között épülne." Ebben a levélben a lakók kérték, hogy az utat a parkerdő másik, várostól távolabb eső felén, onnan 300-500 méterre vezessék el, ezzel az erdő mögött 800 méterre lévő M7-eshez lehetne csatlakoztatni. Az államtitkár akkori válasza szerint a helyszín ismeretében elmondható, hogy sem a városhoz közelebb, sem az erdőn túl nincs alkalmasabb hely az építésre, mert az lakóházakkal sűrűn beépített térségeket érintene...

- Az út mégis ezen a nyomvonalon épült meg, ezzel már nincs mit tennünk. Pusztán azt kérjük, hogy készüljön el egy olyan zajvédő fal, melynek üzembe helyezésével talán a mi életünk is visszatérhet a korábban megszokott, emberi keretek közé - teszi hozzá Hajdú Csaba.

Az önkormányzat közlekedési irodájának vezetője, Nagy Zsolt levelében arra kérte a mérést elvégzőket, hogy a lakók által kijelölt pontokon tegyék ezt meg, illetve hogy minden mérésnél jelen lehessenek a lakók is. Ilyen mérőhelyeket nemcsak az úthoz legközelebb fekvő Orsovai és Mezei utcákban, hanem a Vízaknai és Szörényi utcákban is kijelöltek a lakók. Az önkormányzat levelére péntekig még nem érkezett válasz, ám - mint Nagy Zsolt irodavezető elmondta - mindent megtesznek azért, hogy a lakók is részt vehessenek a méréseken. Hogy az eredmények hitelességéhez kétség ne férhessen, párhuzamosan kontrollmérést is tart a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség.

Kérdésünkre, miszerint mi lehet az oka annak, hogy az előírások szerint elegendő volt pusztán a véderdősáv telepítése, a közlekedési iroda vezetője elmondta, a forgalombecslések tíz évvel ezelőtt készültek, ennek eredményei szerint valószínűleg elegendőnek találták a véderdősáv telepítését. Azóta lényegesen megnőtt az autók száma, ráadásul mára szigorodtak az utak forgalomba helyezésének szabályai is. Mindez végeredményben akár azt is jelentheti, ha az elkerülő utat ma kezdenék el megtervezni, a kiviteli tervekben valószínűleg már előírásként szerepelne a több kilométeres zajvédő fal.

A kérdés már csak az, milyen eredményt hoznak a zajmérések...A tíz éve készült kiviteli tervek valószínűleg még más autóforgalommal számoltakFotó Nagy Norbert

- Attól, hogy az útnak csak ideiglenes forgalomba helyezési engedélye van, még ugyanúgy dübörögnek a kamionok és száguldanak száztízzel az autók. Százszázalékos megoldást nem kaphatunk, nem is várunk. Pusztán azt kérjük, csökkentsék a zajt az elviselhetőség keretei közé. Sajnos attól is tartunk egy kicsit, hogy a műszerekkel elvégzett, majd az egész napra átlagolt zajterhelés végszámai éppen a határérték alatt lesznek, azaz végeredményben senki nem lesz kötelezhető a zajvédő fal megépítésére - osztja meg félelmeit a Szörényi utcában élő Hajdú Csaba, aki arra is emlékeztet, hogy az itt élők már 1993-ban levélben hívták fel az illetékes minisztérium figyelmét arra, hogy a tizenegy kilométer hosszúságúra tervezett út" két és fél kilométeres szakaszon kimondottan kertváros jellegű, kristálytiszta levegőjű Maroshegy, valamint az azzal szemben lévő parkerdő között épülne." Ebben a levélben a lakók kérték, hogy az utat a parkerdő másik, várostól távolabb eső felén, onnan 300-500 méterre vezessék el, ezzel az erdő mögött 800 méterre lévő M7-eshez lehetne csatlakoztatni. Az államtitkár akkori válasza szerint a helyszín ismeretében elmondható, hogy sem a városhoz közelebb, sem az erdőn túl nincs alkalmasabb hely az építésre, mert az lakóházakkal sűrűn beépített térségeket érintene...

- Az út mégis ezen a nyomvonalon épült meg, ezzel már nincs mit tennünk. Pusztán azt kérjük, hogy készüljön el egy olyan zajvédő fal, melynek üzembe helyezésével talán a mi életünk is visszatérhet a korábban megszokott, emberi keretek közé - teszi hozzá Hajdú Csaba.

Az önkormányzat közlekedési irodájának vezetője, Nagy Zsolt levelében arra kérte a mérést elvégzőket, hogy a lakók által kijelölt pontokon tegyék ezt meg, illetve hogy minden mérésnél jelen lehessenek a lakók is. Ilyen mérőhelyeket nemcsak az úthoz legközelebb fekvő Orsovai és Mezei utcákban, hanem a Vízaknai és Szörényi utcákban is kijelöltek a lakók. Az önkormányzat levelére péntekig még nem érkezett válasz, ám - mint Nagy Zsolt irodavezető elmondta - mindent megtesznek azért, hogy a lakók is részt vehessenek a méréseken. Hogy az eredmények hitelességéhez kétség ne férhessen, párhuzamosan kontrollmérést is tart a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség.

Kérdésünkre, miszerint mi lehet az oka annak, hogy az előírások szerint elegendő volt pusztán a véderdősáv telepítése, a közlekedési iroda vezetője elmondta, a forgalombecslések tíz évvel ezelőtt készültek, ennek eredményei szerint valószínűleg elegendőnek találták a véderdősáv telepítését. Azóta lényegesen megnőtt az autók száma, ráadásul mára szigorodtak az utak forgalomba helyezésének szabályai is. Mindez végeredményben akár azt is jelentheti, ha az elkerülő utat ma kezdenék el megtervezni, a kiviteli tervekben valószínűleg már előírásként szerepelne a több kilométeres zajvédő fal.

A kérdés már csak az, milyen eredményt hoznak a zajmérések...A tíz éve készült kiviteli tervek valószínűleg még más autóforgalommal számoltakFotó Nagy Norbert

- Az út mégis ezen a nyomvonalon épült meg, ezzel már nincs mit tennünk. Pusztán azt kérjük, hogy készüljön el egy olyan zajvédő fal, melynek üzembe helyezésével talán a mi életünk is visszatérhet a korábban megszokott, emberi keretek közé - teszi hozzá Hajdú Csaba.

Az önkormányzat közlekedési irodájának vezetője, Nagy Zsolt levelében arra kérte a mérést elvégzőket, hogy a lakók által kijelölt pontokon tegyék ezt meg, illetve hogy minden mérésnél jelen lehessenek a lakók is. Ilyen mérőhelyeket nemcsak az úthoz legközelebb fekvő Orsovai és Mezei utcákban, hanem a Vízaknai és Szörényi utcákban is kijelöltek a lakók. Az önkormányzat levelére péntekig még nem érkezett válasz, ám - mint Nagy Zsolt irodavezető elmondta - mindent megtesznek azért, hogy a lakók is részt vehessenek a méréseken. Hogy az eredmények hitelességéhez kétség ne férhessen, párhuzamosan kontrollmérést is tart a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség.

Kérdésünkre, miszerint mi lehet az oka annak, hogy az előírások szerint elegendő volt pusztán a véderdősáv telepítése, a közlekedési iroda vezetője elmondta, a forgalombecslések tíz évvel ezelőtt készültek, ennek eredményei szerint valószínűleg elegendőnek találták a véderdősáv telepítését. Azóta lényegesen megnőtt az autók száma, ráadásul mára szigorodtak az utak forgalomba helyezésének szabályai is. Mindez végeredményben akár azt is jelentheti, ha az elkerülő utat ma kezdenék el megtervezni, a kiviteli tervekben valószínűleg már előírásként szerepelne a több kilométeres zajvédő fal.

A kérdés már csak az, milyen eredményt hoznak a zajmérések...A tíz éve készült kiviteli tervek valószínűleg még más autóforgalommal számoltakFotó Nagy Norbert

Az önkormányzat közlekedési irodájának vezetője, Nagy Zsolt levelében arra kérte a mérést elvégzőket, hogy a lakók által kijelölt pontokon tegyék ezt meg, illetve hogy minden mérésnél jelen lehessenek a lakók is. Ilyen mérőhelyeket nemcsak az úthoz legközelebb fekvő Orsovai és Mezei utcákban, hanem a Vízaknai és Szörényi utcákban is kijelöltek a lakók. Az önkormányzat levelére péntekig még nem érkezett válasz, ám - mint Nagy Zsolt irodavezető elmondta - mindent megtesznek azért, hogy a lakók is részt vehessenek a méréseken. Hogy az eredmények hitelességéhez kétség ne férhessen, párhuzamosan kontrollmérést is tart a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség.

Kérdésünkre, miszerint mi lehet az oka annak, hogy az előírások szerint elegendő volt pusztán a véderdősáv telepítése, a közlekedési iroda vezetője elmondta, a forgalombecslések tíz évvel ezelőtt készültek, ennek eredményei szerint valószínűleg elegendőnek találták a véderdősáv telepítését. Azóta lényegesen megnőtt az autók száma, ráadásul mára szigorodtak az utak forgalomba helyezésének szabályai is. Mindez végeredményben akár azt is jelentheti, ha az elkerülő utat ma kezdenék el megtervezni, a kiviteli tervekben valószínűleg már előírásként szerepelne a több kilométeres zajvédő fal.

A kérdés már csak az, milyen eredményt hoznak a zajmérések...A tíz éve készült kiviteli tervek valószínűleg még más autóforgalommal számoltakFotó Nagy Norbert

Kérdésünkre, miszerint mi lehet az oka annak, hogy az előírások szerint elegendő volt pusztán a véderdősáv telepítése, a közlekedési iroda vezetője elmondta, a forgalombecslések tíz évvel ezelőtt készültek, ennek eredményei szerint valószínűleg elegendőnek találták a véderdősáv telepítését. Azóta lényegesen megnőtt az autók száma, ráadásul mára szigorodtak az utak forgalomba helyezésének szabályai is. Mindez végeredményben akár azt is jelentheti, ha az elkerülő utat ma kezdenék el megtervezni, a kiviteli tervekben valószínűleg már előírásként szerepelne a több kilométeres zajvédő fal.

A kérdés már csak az, milyen eredményt hoznak a zajmérések...A tíz éve készült kiviteli tervek valószínűleg még más autóforgalommal számoltakFotó Nagy Norbert

A kérdés már csak az, milyen eredményt hoznak a zajmérések...A tíz éve készült kiviteli tervek valószínűleg még más autóforgalommal számoltakFotó Nagy Norbert

Ezek is érdekelhetik