Sport

2015.06.14. 17:01

Székesfehérvár Rally: visszatérése óta először nyert ifjabb Tóth János

A három év kihagyás után az idén visszatért ifjabb Tóth János nyerte - Szőke Tamással - a vasárnap befejeződött Székesfehérvár-ralit, az országos bajnokság negyedik futamát.

Ferencz Balázs

Gépet és embert próbáló viadal volt az idei Székesfehérvár Rallye is. A hazai futamok közül az egyetlen vegyes-talajú megmérettetés nem csupán a pilótákat, navigátoraikat és a technikát állította komoly kihívás elé, de a szervízcsapatoknak is volt dolguk bőven, hogy az autók beállításait tökéletesen át tudják hangolni a szombati murvás szakaszokról a vasárnapi aszfaltkígyókon való csapatásra.

Rettentően kemény napot tudott maga mögött az Országos Rallye Bajnokság negyedik futamának első etapját teljesítő mezőny. A nyitónapon három helyszínen hat gyorsasági szakaszt tudtak maguk mögött a gépcsodák és irányítóik, s ha unalmas terepként szolgáltak volna murvás pályák, a SuperSpecialt Székesfehérvár belvárosában csikorogták végig.Közel ötvenen rajtoltak el az első, várpalotai gyorsaságin, majd Iszka és az Aranybulla következett, hogy aztán délután újra végigrohanjanak a helyszíneken. A murvás gyorsasági szakaszok után a hétszeres magyar bajnok ifj. Tóth János–Szőke Tamás kettős állt a Székesfehérvár Rallye élén. A murvás terep alaposan megrostálta a mezőnyt.Krózser, Spitzmüller, majd Iszkán Turán Frigyes is a pályán maradt , és Kazár Miklós is 10 perccel többet időzött a szakaszon.„Kifejezetten versenyképesen mentünk, az első három gyorsasági után vezettük az abszolút sorrendet” – mondta Turán Frigyes.

„A negyedik gyorsasági után azonban elromlott a kormánymű, és szervó-rásegítés nélkül kellett autóznunk. Ezeket a rally-autókat viszont szervó nélkül szinte lehetetlen versenyzésre bírni, így az ötödik gyorsasági előtt fel kellett adnunk a versenyt.Vasárnap további hét, immár aszfaltos szakasz várt a mezőnyre. Herczig Norbert lehengerlő volt az aszfalton a Skoda Fabia S2000-el. Minden egyes gyorsasági szakaszon faragott hátrányából, és igazán bánhatta, hogy az első napon vétett adminisztrációs hiba miatt plusz 10 másodperces büntetéssel eredhetett Janika után. A 23,1 másodperces hátrányból Csákberényben 5,9-et dolgozott le Herczig, majd a 8. gyorsaságin is 0,6-del beljebb volt. Nagyvelegen 1,6 másodperccel férkőzött közelebb a Peugeothoz, a 10. gyors után pedig már csak 9,1 másodperc volt a különbség. Két szakasszal a vége előtt Balogh villantott a Mitsubishivel, de az élen viaskodókat nem zavarta különösebben. Az utolsó előtti gyorsaságit is Herczig nyerte, így a záró, csákberényi szakaszin dőlt el minden. Az utolsó etap is a Skodásé volt, de összetettben csak 4,3 másodpercre közelítette meg a hároméves kihagyás után visszatérő Ifj. Tóth János–Szőke Tamás kettőst. Janika tehát újra futamot nyert, és a hétszeres bajnok az összetett versenyben is értékes pontokat gyűjtött.

A Peugeot-val versenyző duó mögött az összetettben az élen álló Herczig Norbert, Igor Bacigal kettős végzett a második, míg a Hadik András, Kertész Krisztián páros a harmadik helyen.

Végeredmény (13 gyorsasági szakasz, 152,3 km):1. ifj. Tóth János, Szőke Tamás (Peugeot 208T16 R5) 1:19:42.9 óra; 2. Herczig Norbert, Igor Bacigal (Skoda Fabia S2000) 4.3 másodperc hátrány; 3. Hadik András, Kertész Krisztián (Ford Fiesta R5) 1:45.4 perc h.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!