Sport

2013.06.26. 14:27

Horgos Tamásék aranyérme vitorlázásban

Tihany – Fehérvári siker is született a vitorlás Dragon hajóosztály magyar bajnokságán: a Gömbös Lóránd kormányozta Jampec lett az aranyérmes. A legénység tagja Futó István és a fehérvári Horgos Tamás volt.

Matók János

Izgalmas bajnokságot vívtak a Dragonok az elmúlt héten a Tihany előtti vízterületen. A két német, egy osztrák és tizenöt magyar egységből álló mezőny nyolc rendkívül szoros eredményt hozó futamban mérte össze tudását az Erste Private Banking Dragon országos bajnokságon. A bajnoki címet és a nemzetközi versenyt végül a Jampec nevű hajó nyerte, Gömbös Lóránd kormányzásával, a Horgos Tamás, Futó István legénységgel. Előzetesen sok parti halasztásra és szélcsendre lehetett számítani, de szélisten végül kegyes volt a résztvevőkhöz. Csütörtökön hét-nyolc csomós délnyugati szélben három futamot lehetett lebonyolítani. Az izgalmak már ekkor kezdődtek: a három legnagyobb esélyest és a futam dobogósait korai rajt miatt azonnal kizárták.

A bajnok Jampec legénysége, balról jobbra Futó István, Gömbös Lóránd és Horgos Tamás (Fotó: Magyar Dragon Szövetség)

Szombaton már 10-12 csomós volt a szél, amelyben két hivatalos futamot tartottak, a harmadikban a szponzor Erste Private Banking vendégeit vitték el a hajók egy „VIP-futamra”. A hivatalos két futamot két óvás követte, amelyből az egyik Kis-Szölgyémi Ferencék bajnoki reményeinek végét jelentette: hajójukat, a Hannit kizárták. A mindent eldöntő utolsó, kilencedik vasárnapi futam előtt így Gömbösék és egy osztrák hajó egy pont különbséggel álltak az élen. Vasárnap azonban sajnos nem sikerült megtartani a kilencedik futamot, így a szombati álláshoz képest nem változott a végeredmény.

A mezőny 11 óra tájban kifutott, és a gyenge észak-északnyugati szélben egy rajtra is sor került, ám mire a hajók felértek a cirkálóbójához, a szél teljesen leállt, így a futamot törölni kellett. A rendezők 12.45-ig vártak a kedvezőbb időjárásra, mivel azonban a kiírás szerint 13 óra után már nem lehetett futamot indítani, ezen a ponton véget vetettek a versenynek. Összességében szép szélben, jó hangulatban, néha parázs vitákkal, és 3 óvással zajlott le az idei Dragon ob.

De mi is az a Dragon? A világ legnépszerűbb tőkesúlyos vitorlása. Noha 1929-ben tervezték, máig is rendkívül népszerű. A hajóosztály titka: a Dragon az elegáns, kortalan megjelenést ötvözi a legmodernebb technikával, vezetése a legmagasabb fokú vitorlázótudást igényli a versenyeken, ugyanakkor biztonságosan vitorlázható bármilyen szélben és bármilyen tudású legénységgel.

A világ több mint harminc országában van jelen, a Balatonon 1955-ben került vízre az első hajó, a Triton. Miközben a világversenyeken profii vitorlázók között dúl éles harc minden centiméterért, a helyi flották versenyein is nagyszerű regattákat láthatunk. A Balatonon 30 hajót tartanak nyilván, közülük 15-20 rendszeresen versenyez.

– Hét éves korom óta vitorlázom, immár 39 éve. Iskolai szünidőben még a szüleim vittek el a Videoton gyár balatonalmádi vitorlástelepére, egy nyári táborba. Megtetszett a víz közelsége, a szabadság, és az, hogy egyedül irányítom a hajót. A Jampecon teljesen egyenrangúak vagyunk, mindenkinek megvan a feladata. Amúgy ez már a sokadik bajnoki címem – mondta a székesfehérvári  Horgos Tamás.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!