Sport

2013.06.30. 17:41

Bringázni, az nagy élvezet

A hagyományokhoz híven, ismét a település és környéke adott otthont a kerékpáros veterán ob-nak, illetve a több futamból álló II. Bringa Fiesztának.

Matók János

A fehérvári Szingo SE versenyzői három éremmel lettek gazdagabbak. szerző: Matók János Kellemes az idő, a veterán kerékpáros országos bajnokságra kifejezetten alkalmas, bár néhány versenyző azért morgott, mert hegymenetben a kavargó szél rendületlenül „pofán” csapta őket. Mások viszont a 165 méteres szintkülönbséggel kínlódtak. Pedig ez nem is a Tour de France, amely szintén ezekben a napokban zajlik. Ott több száz métert kell leküzdeniük a versenyzőknek felfelé a csúcs irányába, igaz, ők profik, s nem amatőrök. Mint a kincsesbányai viadal résztvevői, akik viszont legalább úgy tudnak örülni a célban, mint a nagyok ott, Párizsban. Mint például a fehérvári Szingo SE versenyzője, Boros Pál, aki 2011-ben bajnok lett, majd tavaly egy defekt miatt kiállt. Hogy aztán az idén nagy harcban megszerezze az ezüstérmet.

– Nagyon kemény volt az idei verseny, hiszen feljött a korosztályunkba a szolnoki Labancz István, aki pár évvel fiatalabb, s meg is nyerte az idei ob-t. Menet közben hárman, a fradista Hóborral megléptünk a mezőnytől, s a hajrában osztoztunk meg a helyezéseken – mondta a 65 éves Pali „bácsi”, aki nagyon örült a helyezésének, a senior III-as korosztályban (a 60 év felettiek) elért 2. helynek.

Alapvetően Grósz Béla sem volt elégedetlen: tavaly magyar bajnok volt, az idén viszont meg kellett elégednie a 4. hellyel. – Ismét a spiccen lehettem volna, de volt egy malőr menet közben. Az történt, hogy az utolsó métereken sprinteltünk, amikor másik korcsoportból két versenyző került elém. Egyikük elesett, aztán a másik is, én pedig a kettő között találtam magamat, s végül én is elestem. Így lettem Paliék után a negyedik helyezett. Szerencsére a bringának nem lett nagyobb baja, az egyik küllő kitörött, én magam pedig köszönhetően birkózó múltamnak, tompítottam az esést, így egy-két horzsolással megúsztam. De ez az egész még elszántabbá tesz, az idén több versenyen elrajtolok, s készülök a következő ob-ra. Mert ugyan még csak három éve kezdtem el bringázni, de megpróbálom felvenni a kesztyűt a sportág legendáival, mint például Hóborral. – mondta határozottan Grósz, aki korábban veterán birkózó világbajnok is volt.

A 40-49 évesek mezőnyében rajtolt el a Szingo SE elnöke, a veterán magyar bajnok Sebestyén László, és klubtársa, Ormánközy Zoltán, akik kiszálltak a versenyből.– Sajnos mindketten elfáradtunk. Kellő szakkifejezéssel szólva nagyon nagy menés volt a mi korosztályunk versenyében. A második körben négyen megléptünk a mezőnytől, s így tekertünk másfél kört, amikor a nálunk fiatalabb versenyzők ránk jöttek, s szó szerint kivégeztek minket. Begörcsölt a lábam, s végem volt. Sajnos kellő időm sem volt a felkészülésre, az idén nem tudtam annyit bringázni, amennyi kellett volna. Ez van... – mondta a klub elnöke.

A fehérvári férfiak másik érmét, a bronzot a senior II-es korosztályban – egyben az Asztalos Sándor emlékversenyen – , az 50-59 évesek között a legendás Nagy „Picasso” Attila szerezte az országos bajnokságon. – Ugyan csak a harmadik lettem, de elégedett vagyok nagyon, hiszen pénteken késő este érkeztem haza Ausztráliából, s ennyi idő alatt még nem lehetett akklimatizálódni. Egy ilyen versenyre pedig az átállásra kell az idő. Ezért is mondom, hogy a harmadik hely az most nagyon jó. A győztes Révész Gábor nyolc évvel fiatalabb nálam, de nem sajnálom tőle a győzelmet, mert megérdemli.

Szeretek versenyezni, s vannak olyanok, akikkel érdemes küzdeni a dobogós helyekért. Abszolút nem vagyok csalódott. Ez az ob is jó volt arra, hogy készüljek a senior világbajnokságra, amely augusztus végén lesz Ausztriában – mondta Picasso, aki az idén Ausztrál veterán bajnok lett, s most Kincsesbányán egy korosztállyal lejjebb indult, mert azt a mezőnyt erősebbnek tartotta. Volt még dobogós helyezésünk a Fiesztán, így a 105 kilométeres Author Kupán a móri Lerner Csaba a 2. helyen, amíg a Bringa Bt. női Kupában (52,5 km) a Szingo versenyzője, Gáncs Eszter a 3. helyen végzett.

– Minden szempontból elégedett vagyok, úgy érzem, hogy tökéletes volt az idei országos bajnokság, eleve ez volt az elvárásunk – mondta Németh Zoltán, az egykori válogatott kerékpárversenyző, a Bringa Fieszta főrendezője az ob után. – Tökéletes volt az időjárás, a csodálatos környezet, a rengeteg szurkoló, a 135 induló is megfelel egy ilyen rangú sporteseménynek. De szakmai szemmel is azt mondhatom, hogy izgalmas volt a bajnokság, hiszen nem minden esetben a favorit győzött, így itt is volt egy-két meglepetés. Jövőre is szeretnénk rendezők lenni.