Lóerő

2011.05.06. 14:27

Nő a ralipályán - vagány és profi navigátor

Székesfehérvár - Simon Nikolett álma a tavalyi évben teljesült, mert nemcsak nézőként, hanem navigátorként vehetett részt a raliversenyeken. A tehetséges, székesfehérvári lány azóta már a dobogón is állt. Sőt, pilótát váltott, a Ladát pedig Suzukira cserélte.

Miskei Anita

 

Simon Nikolett még gyermekkorában, édesapja autófényező-műhelyében kapott rá az autókra. Azóta már navigátorként bizonyít a versenypályákon, sőt, egyszer pilótaként is szeretné megmérettetni magát.
Első pillantásra Simon Nikolett egy csinos, nőies nő. Szőke haját, divatos holmijait látva sokan el sem hinnék, igazi vagány csajjal van dolguk, akinek mindene az autósport.
-  Édesapámmal gyermekkorom óta kijárunk a raliversenyekre. Még babakocsiban tolt, de már vitt magával. Később nem csak a versenyeken, de autófényező-műhelyében is ott toporogtam. Szeretem az autókat, a versenyzést, sőt, még a szerelést is. Korábban arra is gondoltam, hogy autószerelő leszek, s így is a sportág  közelében lehetek - mesélte a 21 éves lány, aki tavaly óta már nemcsak nézőként, hanem navigátorként vesz részt a raliversenyeken. - Édesapám bátyja navigátor, tőle kaptam még nagyobb kedvet ehhez a pályához. Mindig vonzott a kihívás, hiszem, hogy születni kell erre a sportra. Persze nagyon sokat lehet tanulni és fejlődni a versenyeken, edzéseken, sőt, az interneten megtalálható belső felvételek elemzésével, gyakorlásával is - mondta Niki. Hozzátette, otthon is sokat gyakorol, úgy érzi, nőként sokkal többet kell bizonyítania.  Elárulta, nagyon sokféle pilóta van, a legfontosabb az ő igényeiket megismerni. Hozzátette, nehéz felkészülni a versenyekre, mert minden pálya más. 
- Ismerni kell a pilótát, a rigolyáit, elvárásait. Aztán az amatőr versenyeket megelőző napon utcai autóval végigmegyünk a pályán. Olyankor a pilóta feldiktálja a pályát a navigátornak. Általában a vasárnapi napokon van a verseny, ott már élesben bizonyíthatom, milyen navigátor is vagyok. Az első versenyen még nagyon izgultam, később aztán már tudtam, rám bízhatja magát a pilóta - mondta. Megjegyezte, a profiknál már másként rendezik a versenyeket, ott hosszabbak az etapok, a felkészülés is másként zajlik, mint az amatőröknél.
 
Simon Nikolett azt is elárulta, bár leérettségizett, logisztikai ügyintéző  szakon végzett, most pedig ügyviteli titkári tanulmányait folytatja, a jövőjét az autósportban látja. Több pilótával versenyzett, az amatőrök között állt már kategóriájában és abszolútban is a dobogó legfelső fokán. Éppen ezért hiszi, képes maradandót alkotni navigátorként, sőt, később felsőbb szintre lépni. - Magasabb osztályban, de akár profik között is versenyeznék. Sőt, a későbbiekben szeretném pilótaként is kipróbálni magam. Annak ellenére, hogy az autósportban nagyon kevés a nő, sokat kell bizonyítanunk ahhoz, hogy elfogadjanak bennünket a férfiak, vállalom a megpróbáltatásokat. Vannak, akiknek sikerül. Egyik példaképem Pikó Zsuzsa, aki az első osztályban versenyez navigátorként - tette hozzá Niki, aki idén a Tamási Motorsport Egyesület kupasorozatában egy Suzukival versenyez, ami gyorsabb, mint az eddigi autók.
- Legközelebb május 28-29-én a majsi földes pályán állunk a rajtvonalhoz - mondta a fiatal navigátor. Hozzátette, addig a háttérben segít versenyzőtársaiknak.   

Szabályok a raliversenyeken is vannak

A Tamási Motorsport Egyesület kupasorozatában indul az idei évben Simon Nikolett navigátorként. Akitől azt is megtudtuk, nem elegendő jól vezetni, vagy éppen navigálni, a vizsgakövetelményeknek is meg kell felelni. Hiszen veszélyes sport a rali. Ismerni kell a lassítókat, s tudni kell azt is, milyen büntetés jár a pálya elhagyásáért. Ugyanakkor figyelni kell a külső jelzésekre, az SOS-re vagy az OK-ra. Sőt, a KRESZ szabályainak megszegéséért is büntetést rónak ki a versenyzőkre.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!