A fórum legfőbb témája a közlekedés volt

2019.07.04. 07:30

Palotavárosban is a többség dönt

Palotavárosban mintegy húszezer ember lakik. Önmagában már ez a számadat is mutatja: bizony a parkolóhelykérdés kiemelt téma.

Szanyi-Nagy Judit

Több mint egy órán át a közlekedés volt a fő beszédtéma Fotó: Pesti Tamás / Fejér Megyei Hírlap

Az István Király Általános Iskola ebédlőjében gyűltek párbeszédre a 8. számú választókörzet lakói, a városvezetés és az illetékes cégek képviselői, hogy a felmerült kérdéseket, témákat megvitassák. Mindezt Viza Attila önkormányzati képviselő vezetésével.

A palotavárosi tavak környéke megújul, e kapcsán pedig Nagy Zsolttól, a Közlekedési Iroda vezetőjétől azt is megtudtuk: a városrészben kétszáz új parkolóhely létesül a közeljövőben, negyven-ötven helyet pedig leburkolnak. A legtöbb, mintegy százhúsz parkolóhely a Kelemen–Bátky utcák találkozásánál jön létre. Ugyanitt két gyalogos-átkelőhelyet is kialakítanak: egyet a Kelemen hosszában, egy másikat pedig a Vargacsatornapart irányában. Természetesen korszerű közvilágítással.

Több mint egy órán át a közlekedés volt a fő beszédtéma
Fotó: Pesti Tamás / Fejér Megyei Hírlap

Ezenkívül egy külön projekt keretében további „mini” körforgalmakat is terveztettek – hasonlóan a Király sor–Géza utcaihoz. Egyet a Halász és a Horog utcák találkozásához (a piac egyik sarkán), a másikat a Selyem utcánál, a járdát gyalogos-átkelőhelyekkel összekötve. Az építési engedély már megvan hozzá. A harmadik a Hübner–Kelemen utcák találkozásánál valósulna meg.

Elhangzott: a parkolók létesítésekor a társasházak, lakóközösségek többségi döntése számít! Csakúgy, mint a parkolódíj esetében: a városvezetés e területeknél nem tervezi a parkolás fizetőssé tételét, azt az ott élőknek kell kezdeményezniük, ha indokoltnak érzik a bevezetését.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában