gyakori a meghibásodás

2018.12.27. 07:30

Kihunyt jelzőfények, közlekedő vonatok a 63-as számú főúton

A 63-as számú főúton, Aba-Belsőbáránd és Székesfehérvár között egy többek által veszélyesnek titulált vasúti átjáró található. A völgyben fekvő átjáró fényjelző készülékei a közelmúltban se fehéren, se pirosan nem világítottak, vonat mégis közlekedett ott.

Szanyi-Nagy Judit

A szabályozás szerint ezt az átjárót minden esetben fokozott figyelemmel kell megközelíteni

Fotó: FMH Archív

Nem először fordult elő, hogy a már említett szakaszon nem működött a vasúti átjáró fényjelző készüléke. Ezt legutóbb olvasóink jelezték nekünk, akik egy videót is mellékeltek: a reggeli órákban bár a fények kihunytak, a vonalon tehervonat közlekedett.

– A Börgönd–Szabadbattyán-vasútvonal és a 63-as főút keresztezésében lévő vasúti átjárónál található fénysorompó készülék kábelhiba és a vezérlő automatika meghibásodása miatt nem működött, rövid ideig. A forgalmat irányító kollégáink felé minden ilyen jellegű hibát jelez a biztosítóberendezés, így ők azonnal intézkedtek a sorompókészülék javításáról – tájékoztattak a MÁV Zrt. kommunikációsai. Ez azt jelenti, hogy bár a 6 óra után közzétett felvétel dokumentálja a meghibásodást és a vonatközlekedést, a MÁV beszámolója szerint 8 órakor már üzemszerűen működött az említett készülék.

A szabályozás szerint ezt az átjárót minden esetben fokozott figyelemmel kell megközelíteni
Fotó: FMH Archív

– A sorompók üzemzavaráról a vonatok mozdonyvezetőit az előírás szerint értesítik. Ekkortól a mozdonyvezetők a vonatokkal fokozott figyelemmel, legfeljebb 15 kilométer per órás sebességgel érkezhetnek az átjáróhoz, hogy veszély esetén meg tudjanak állni. A KRESZ és az előírások betartása mellett ilyen helyzetekben sem alakul ki vészhelyzet – tették hozzá.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában