Hírek

2010.11.22. 03:28

Régészek az út mentén

Székesfehérvár - Elkezdődik a 62-es út Szabadegyháza-ipartelepet elkerülő út építésének előkészítése, valamint a régészeti munkák. A 62-es főút az uniós normák szerinti 11,5 tonnás teherbírású lesz

Tribolt Lajos

A Magyar Nemzeti Múzeum Nemzeti Örökségvédelmi Központja pontosította az alábbi cikkben szereplő információnkat. Ezek szerint ők vették át a Kulturális Örökségvédelmi Szakszolgálattól a megelőző feltárásokat, a megyeiek az előzetes feltárásban nem érintett területen látják el az építés régészeti felügyeletét. Perkáta Homokbánya lelőhelyen egyébként szeptemberben befejeződtek a terepi munkák, a Nyúli-dűlőben még folyik a feltárás.

 

 

A Székesfehérvárra nyugatról és északról érkező forgalom a 62-es úton juthat el Dunaújvároshoz, a Duna-hídhoz és az M6-oshoz. A következő években teljes hosszában felújíthatják a főutat. A tervek szerint megerősítik a burkolatot és kikerülik a lakott településeket. Jelenleg az előkészítés folyik, aminek pénzügyi hátterét nagyrészt az Európai Unió biztosítja - tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A településeket elkerülő, új nyomvonalú utakat építenek, és biztonságosabbá teszik a csomópontokat. A közút felújítása során a Perkáta községet elkerülő út építését már megkezdték, majd a tervek szerint megépítik a szabadegyháza-ipartelepi és seregélyesi elkerülő utakat is. Az elkerülő utak közötti útszakaszokon a meglévő nyomvonalon összesen 21,5 kilométer hosszan újítják fel és erősítik meg az útpálya burkolatát az európai uniós szabványnak megfelelő 11,5 tonnás tengelyterhelésre.

A 62-es főút felújítási terve szerint a Szabadegyháza-ipartelepet elkerülő út 2,8 kilométer hosszú lesz, egy vasúti felüljárót és három közúti csomópontot is magában foglal. A Seregélyest délről elkerülő, 10,5 kilométer hosszúságú út két körforgalmú csomóponttal, két patakhíddal (Sárosd-Seregélyes-vízfolyás, Dinnyés-Kajtor-csatorna) és a Pusztaszabolcs-Székesfehérvár vasút feletti felüljáróval épül majd meg.

A seregélyesi elkerülő szakasz építési engedélyét 2004-ben adták ki, ám ennek érvényessége 2011. március végén lejár, és tovább nem hosszabbítható. A meglévő kiviteli tervek alapján az új építési engedély beszerzése folyamatban van a közműegyeztetések megkezdésével. A tervek szerint az előkészítési munkálatok 2011. január végén, illetve a seregélyesi elkerülő út esetében 2012. február végén zárulnak le.

A 62-esen közlekedők már tapasztalhatták, hogy a Székesfehérvár melletti vasúti felüljáró már használható, bár az út melletti tereprendezés még folyik. A perkátai elkerülő út építése ugyan kezdődik, de egyes területeken még dolgoznak a régészek. Már nem a Nemzeti Örökségvédelmi Hivatal emberei, hanem a múlt héttől a megyei múzeum szakemberei. Ugyancsak ők megkezdték a szabadegyházai elkerülőnél a feltárást megelőző munkákat.

A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A beruházások előkészítésére több mint bruttó 917 millió forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás.

A településeket elkerülő, új nyomvonalú utakat építenek, és biztonságosabbá teszik a csomópontokat. A közút felújítása során a Perkáta községet elkerülő út építését már megkezdték, majd a tervek szerint megépítik a szabadegyháza-ipartelepi és seregélyesi elkerülő utakat is. Az elkerülő utak közötti útszakaszokon a meglévő nyomvonalon összesen 21,5 kilométer hosszan újítják fel és erősítik meg az útpálya burkolatát az európai uniós szabványnak megfelelő 11,5 tonnás tengelyterhelésre.

A 62-es főút felújítási terve szerint a Szabadegyháza-ipartelepet elkerülő út 2,8 kilométer hosszú lesz, egy vasúti felüljárót és három közúti csomópontot is magában foglal. A Seregélyest délről elkerülő, 10,5 kilométer hosszúságú út két körforgalmú csomóponttal, két patakhíddal (Sárosd-Seregélyes-vízfolyás, Dinnyés-Kajtor-csatorna) és a Pusztaszabolcs-Székesfehérvár vasút feletti felüljáróval épül majd meg.

A seregélyesi elkerülő szakasz építési engedélyét 2004-ben adták ki, ám ennek érvényessége 2011. március végén lejár, és tovább nem hosszabbítható. A meglévő kiviteli tervek alapján az új építési engedély beszerzése folyamatban van a közműegyeztetések megkezdésével. A tervek szerint az előkészítési munkálatok 2011. január végén, illetve a seregélyesi elkerülő út esetében 2012. február végén zárulnak le.

A 62-esen közlekedők már tapasztalhatták, hogy a Székesfehérvár melletti vasúti felüljáró már használható, bár az út melletti tereprendezés még folyik. A perkátai elkerülő út építése ugyan kezdődik, de egyes területeken még dolgoznak a régészek. Már nem a Nemzeti Örökségvédelmi Hivatal emberei, hanem a múlt héttől a megyei múzeum szakemberei. Ugyancsak ők megkezdték a szabadegyházai elkerülőnél a feltárást megelőző munkákat.

A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A beruházások előkészítésére több mint bruttó 917 millió forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás.

A 62-es főút felújítási terve szerint a Szabadegyháza-ipartelepet elkerülő út 2,8 kilométer hosszú lesz, egy vasúti felüljárót és három közúti csomópontot is magában foglal. A Seregélyest délről elkerülő, 10,5 kilométer hosszúságú út két körforgalmú csomóponttal, két patakhíddal (Sárosd-Seregélyes-vízfolyás, Dinnyés-Kajtor-csatorna) és a Pusztaszabolcs-Székesfehérvár vasút feletti felüljáróval épül majd meg.

A seregélyesi elkerülő szakasz építési engedélyét 2004-ben adták ki, ám ennek érvényessége 2011. március végén lejár, és tovább nem hosszabbítható. A meglévő kiviteli tervek alapján az új építési engedély beszerzése folyamatban van a közműegyeztetések megkezdésével. A tervek szerint az előkészítési munkálatok 2011. január végén, illetve a seregélyesi elkerülő út esetében 2012. február végén zárulnak le.

A 62-esen közlekedők már tapasztalhatták, hogy a Székesfehérvár melletti vasúti felüljáró már használható, bár az út melletti tereprendezés még folyik. A perkátai elkerülő út építése ugyan kezdődik, de egyes területeken még dolgoznak a régészek. Már nem a Nemzeti Örökségvédelmi Hivatal emberei, hanem a múlt héttől a megyei múzeum szakemberei. Ugyancsak ők megkezdték a szabadegyházai elkerülőnél a feltárást megelőző munkákat.

A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A beruházások előkészítésére több mint bruttó 917 millió forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás.

A 62-es főút felújítási terve szerint a Szabadegyháza-ipartelepet elkerülő út 2,8 kilométer hosszú lesz, egy vasúti felüljárót és három közúti csomópontot is magában foglal. A Seregélyest délről elkerülő, 10,5 kilométer hosszúságú út két körforgalmú csomóponttal, két patakhíddal (Sárosd-Seregélyes-vízfolyás, Dinnyés-Kajtor-csatorna) és a Pusztaszabolcs-Székesfehérvár vasút feletti felüljáróval épül majd meg.

A seregélyesi elkerülő szakasz építési engedélyét 2004-ben adták ki, ám ennek érvényessége 2011. március végén lejár, és tovább nem hosszabbítható. A meglévő kiviteli tervek alapján az új építési engedély beszerzése folyamatban van a közműegyeztetések megkezdésével. A tervek szerint az előkészítési munkálatok 2011. január végén, illetve a seregélyesi elkerülő út esetében 2012. február végén zárulnak le.

A 62-esen közlekedők már tapasztalhatták, hogy a Székesfehérvár melletti vasúti felüljáró már használható, bár az út melletti tereprendezés még folyik. A perkátai elkerülő út építése ugyan kezdődik, de egyes területeken még dolgoznak a régészek. Már nem a Nemzeti Örökségvédelmi Hivatal emberei, hanem a múlt héttől a megyei múzeum szakemberei. Ugyancsak ők megkezdték a szabadegyházai elkerülőnél a feltárást megelőző munkákat.

A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A beruházások előkészítésére több mint bruttó 917 millió forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás.

A seregélyesi elkerülő szakasz építési engedélyét 2004-ben adták ki, ám ennek érvényessége 2011. március végén lejár, és tovább nem hosszabbítható. A meglévő kiviteli tervek alapján az új építési engedély beszerzése folyamatban van a közműegyeztetések megkezdésével. A tervek szerint az előkészítési munkálatok 2011. január végén, illetve a seregélyesi elkerülő út esetében 2012. február végén zárulnak le.

A 62-esen közlekedők már tapasztalhatták, hogy a Székesfehérvár melletti vasúti felüljáró már használható, bár az út melletti tereprendezés még folyik. A perkátai elkerülő út építése ugyan kezdődik, de egyes területeken még dolgoznak a régészek. Már nem a Nemzeti Örökségvédelmi Hivatal emberei, hanem a múlt héttől a megyei múzeum szakemberei. Ugyancsak ők megkezdték a szabadegyházai elkerülőnél a feltárást megelőző munkákat.

A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A beruházások előkészítésére több mint bruttó 917 millió forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás.

A seregélyesi elkerülő szakasz építési engedélyét 2004-ben adták ki, ám ennek érvényessége 2011. március végén lejár, és tovább nem hosszabbítható. A meglévő kiviteli tervek alapján az új építési engedély beszerzése folyamatban van a közműegyeztetések megkezdésével. A tervek szerint az előkészítési munkálatok 2011. január végén, illetve a seregélyesi elkerülő út esetében 2012. február végén zárulnak le.

A 62-esen közlekedők már tapasztalhatták, hogy a Székesfehérvár melletti vasúti felüljáró már használható, bár az út melletti tereprendezés még folyik. A perkátai elkerülő út építése ugyan kezdődik, de egyes területeken még dolgoznak a régészek. Már nem a Nemzeti Örökségvédelmi Hivatal emberei, hanem a múlt héttől a megyei múzeum szakemberei. Ugyancsak ők megkezdték a szabadegyházai elkerülőnél a feltárást megelőző munkákat.

A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A beruházások előkészítésére több mint bruttó 917 millió forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás.

A 62-esen közlekedők már tapasztalhatták, hogy a Székesfehérvár melletti vasúti felüljáró már használható, bár az út melletti tereprendezés még folyik. A perkátai elkerülő út építése ugyan kezdődik, de egyes területeken még dolgoznak a régészek. Már nem a Nemzeti Örökségvédelmi Hivatal emberei, hanem a múlt héttől a megyei múzeum szakemberei. Ugyancsak ők megkezdték a szabadegyházai elkerülőnél a feltárást megelőző munkákat.

A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A beruházások előkészítésére több mint bruttó 917 millió forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás.

A 62-esen közlekedők már tapasztalhatták, hogy a Székesfehérvár melletti vasúti felüljáró már használható, bár az út melletti tereprendezés még folyik. A perkátai elkerülő út építése ugyan kezdődik, de egyes területeken még dolgoznak a régészek. Már nem a Nemzeti Örökségvédelmi Hivatal emberei, hanem a múlt héttől a megyei múzeum szakemberei. Ugyancsak ők megkezdték a szabadegyházai elkerülőnél a feltárást megelőző munkákat.

A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A beruházások előkészítésére több mint bruttó 917 millió forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás.

A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A beruházások előkészítésére több mint bruttó 917 millió forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás.

A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A beruházások előkészítésére több mint bruttó 917 millió forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!