2013.07.22. 15:32
Már nem mindegy, melyik tábla mellett autóztunk el...
Nemrég írtunk a májusban életbe lépett KRESZ-módosításról, amely alapján a Gyermekek veszélyjelző táblát vettük górcső alá.
Ha ilyen tábla mellett haladunk el, s alatta szerepel egy kiegészítő tábla (például: 700 méter), akkor ezen a szakaszon harminc kilométerperórás sebességkorlátozás van érvényben. Ha nincs kiegészítő tábla, akkor viszont továbbra is haladhatunk a belterületen engedélyezett 50 kilométerperórás sebességgel.
Báles Zsigmond és Báles András úgy hasonlít egymásra, mint két tojás. A „Gyalogosok” és a „Gyermekek” veszélyjelző tábla között sincs túl sok különbség, pláne messziről, az autó vezetőüléséből... (Fotó: Pati-Nagy Bence)
A legutóbb megjelent cikkünknél azonban - mint Lánczos János, a Magyar Közút Zrt. Fejér megyei igazgatóságának osztályvezetője felhívta a figyelmet - nem a Gyermekek, hanem a Gyalogosok tábla jelent meg illusztrációként. Ez május óta egyáltalán nem mindegy, hiszen utóbbi esetében semmilyen sebességcsökkentési kényszer nincs, azaz, ha ilyen táblával találjuk szembe magunkat, nem kell lassítanunk.
A dolog érdekessége, hogy a korábbi cikkünkben is szereplő 64-es főút Enying belterületi szakaszán az egyik irányban a Gyalogosok, a másik irányban viszont a Gyermekek tábla hívja fel a veszélyre az autósok figyelmét. Májusig gyakorlatilag nem volt különbség a két említett közúti tábla funkciója között, mindkettő arra hívta fel a figyelmet, hogy gyalogosokkal találkozhat a járműforgalom hossz és kereszt irányban, ezért a szokásosnál is figyelmesebben vezessünk. Egy gyalogos nem csak felnőtt, hanem gyermek is lehet, ezért sem igazán volt lényeges, melyik tábla kerül ki az utak mellé.
- A májusi változás miatt döntöttünk úgy, hogy átvizsgáljuk a megyei táblákat. Enyingen, a 64-es főúton például már leszereltük a veszélyt jelző táblák alól a kiegészítő táblákat, így most mindkét irányban 50 a megengedett sebesség - mondta az FMH-nak Lánczos János. A terveik tehát arról szólnak, hogy a megyében mindenütt felülvizsgálják ezen táblákat és ha kell, egyértelműsítik a jelentést kiegészítő, vagy sebességkorlátozó táblák elhelyezésével vagy éppen levételével. A cél az, hogy az autósok figyeljenek a gyalogosokra, de ne legyen indokolatlan nagyságrendű forgalomlassítás.