Hírek

2017.01.04. 19:23

Tíz éve meghalt, de most is tartozik

Székesfehérvár – Némiképp szürreális esetet vázolt fel egy olvasónk: közvetlen szomszédja, egy idős hölgy, tíz éve elhunyt, de most is folyamatosan kapja a felszólító értesítéseket a szolgáltatótól...

Kocsis Noémi

Egy székesfehérvári idős hölgy, F. Magda legutóbb olyan tartalmú levelet kapott az áramszolgáltatótól, amelyben közlik vele, ügyét átadják cégük behajtási osztályának. F. Magda ugyanis a szolgáltató szerint tartozik, éppen tíz évnyi elmaradt áramdíjjal. Csakhogy F. Magda pontosan tíz éve elhunyt. Örököse, rokona, rendelkezéssel megbízottja nincs, így jobb híján a szomszédsága vette át eddig a postáját, benne aktányi felszólító levéllel, s igyekeztek azokra válaszolni. Egyikük, az elhunytat évtizedek óra ismerő Sáringer Károly az óév végén ismét jelezte a helyzetet az áramszolgáltatónál, immár annak ügyfélszolgálatára címezve kérésüket.

– Hogy a néni halott, kétszer is megírtam, mellékelve a halotti bizonyítványt is – mondja a szomszédban lakó férfi. – A valamikor itt lakott testvére is elhunyt 15 éve, neki is folyamatosan jönnek a felszólítások, miközben a házban élő új tulaj is megkapja a csekkeket. Számomra érdekes, hogy ennyi idő után sem tűnik fel senkinek, hogy itt valami nem stimmel...

A szomszéd, Sáringer Károly a ház pincéjében található villanyórákkal. Hiába jelzett a szolgáltató felé, tíz évig nem történt semmi

F. Magdát szerették a szomszédai, a temetést is Károly édesanyja intézte annak idején, így került Sáringerékhez a néni halotti bizonyítványa. Károly december közepén aztán kapott egy értesítést, hogy mind Magda nénit, mind a testvérét törölték a szolgáltatói előfizetői listából. Ennek nyilván van némi átfutása, így történhetett meg, hogy előtte két nappal még kapott a néni egy újabb fizetési felszólítást a cég kintlévőség-kezelőjétől, amelyben a szolgáltató kifogásolja, nem érték el telefonon az ügyfelet. Másnap pedig újabb levél érkezett F. Magda címére: ebben garantált szolgáltatásait ajánlja fel számára az E-on...

Megkerestük az üggyel kapcsolatos kérdéseinkkel az E-on kommunikációs illetékesét, segítsen kibogozni: hogyan kaphat rendszeresen felszólításokat egy évtizede halott asszony, akinek tartozása nem is volt, azóta pedig semmilyen áramot nem fogyasztott.

– Az egyetemes szolgáltatási szerződésre vonatkozó jogszabályi és üzletszabályzati előírások alapján az egyetemes szolgáltatói szerződés az ügyfél halálával megszűnik – adott tájékoztatást Egyházi Nikoletta, a cég szóvivője. – Az ügyfél elhalálozásának bejelentése, a jogszabályi előírás alapján, az örökösök kötelezettsége, amit az ügyfél halálát követő 6 hónapon belül kell megtenni. Jelen esetben sajnos hivatalos bejelentés az arra jogosult és kötelezett személyektől (örökösök) nem érkezett.

A szóvivő szerint hozzájuk nem jutott el hivatalos dokumentum, amely egykori ügyfelük halálát hitelt érdemlően igazolta volna. Kérdésünkre, hogy ha a szomszédság elküldte a hölgy halotti bizonyítványát, azt a cég miért nem fogadta be, a szóvivő úgy reagált, körültekintően kell eljárniuk a visszaélések elkerüléséért, így ha a halál tényének bejelentését akár szóban, akár írásban arra nem jogosult személy teszi meg, az egyetemes szolgáltatási szerződés a vonatkozó jogszabályi előírások alapján nem szüntethető meg.

Az elhunyt halotti bizonyítványát bizony elküldte, mondja a szomszéd. Magda néni szerződése mindenesetre még élő – a szolgáltató most az önkormányzathoz, illetve annak anyakönyvi irodájához fordul az elhunyt adataiért, amely után megkezdődhet törlése az előfizetői listából.

De vajon mi lesz F. Magda testvérének, F. Lajosnak az ügyével? Ő ugyanis szintén kapja a felszólító leveleket, hogy tartozik az áramszolgáltatónak

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!