Hírek

2012.08.29. 06:52

Bormarketing - Helyi esélyekről Fejérben

Mór - A Noé-Hegyi Szent István Borlovagrend 10 éves jubileumi rendezvényein bormarketing konferenciával is megkínálta a vendégeket, amelynek egyik előadóvendége a móri Miklós Csaba volt.

Zágoni Erzsébet

A fehérvári borvitézek 10. születésnapjukat többek között országos borrendi találkozóval, ünnepi közgyűléssel és konferenciával ünnepelték, amelyen a borászat és a borpiac  helyzetének  nagyívű, globális  áttekintése mellett, a helyi esélyeket és  lehetőségeket is körüljárták az előadók.  Miért beteg a magyar bormarketing? - tette fel a kérdést előadásában  dr. Toth Gedeon intézetvezető főiskolai tanár (BGF KKFK).  Válaszából kiderült: a marketing is ezer sebből vérzik. Nincs jól pozicionálva a magyar bor,  a megosztottság, az érdekellentétek, a közös célok és az összefogás hiánya mellett  a rossz stuktúra, a tőke-, valamint a szakértelem hiánya is megfogalmazódott.  Manapság divat borásznak lenni,  ám gyakori, hogy a szakértelem helyett erővel, kapcsolati tőkével nyomulnak.


Az egyedi arculat lehetőség vagy kalitka címmel a személyre szabott bormárka építés módszertanát osztotta meg hallgatóságával  Miklós Csaba,  köztük a móri, a csókakői és a csákberényi borrendek képviselőivel. Szőlész-borászként végzett Kecskeméten. Családi gazdaságukban édesapjával és testvérével az élményborászatban jeleskednek. Szeretik a szakmájukat, szeretik a vendégeket és minden azt szolgálja, hogy maradandó   élményekben gazdagok legyenek a borkóstolások. Lovaskocsira ültetik a vendégeket,  határszemlére viszik őket, a pokoli melegben  hideg fröccsel népszerűsítik a fröccskultúrát, majd   előkerül a zsírosdeszka, végül a pince mélyén folytatódik a kóstolás, a mesélés, kerekedik a jókedv "miklóscsabis"  stílusban.

 Az egyedi arculat kialakításában  Ipacs Gézától kapott  jó tanácsokat a fiatal gazda.  "Szeretetre méltó, kedves, vicces srác vagy, legyen ilyen a terméked  is, fiatalos, friss, ropogós!" - javasolta  a bölcs barát.   A kreatív,  a humorban is bővelkedő borász hamar megtalálta célközönségét, a 18  év feletti,  életigenlő, pozitív gondolkodású  borkedvelőket.  Üzletfelei is ráugrottak jó boraira, amelyeknek  szellemes, tréfás  neveket adott:  Füligér,  Csakazízért,  Haramia, Ez a beszéd,  vagy a hosszúra, de izgalmasra nyúlt borfajta: John Paul Ringó Starr George. A Roger Mór olyan sikert aratott, hogy  jó pénzért  az összes palackot  megvásárolták. Csabi azon is dolgozik, hogy lerövidítse a termelő és a fogyasztó közötti távolságot, a három  lépést soknak tartja.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!