Hírek

2012.07.27. 04:24

Vigyázzunk, mit írunk alá! A fogyasztói csoport nem hiteliroda

Budapest, Székesfehérvár - Nyövedi Margitnak pénzre volt szüksége, kis törlesztőrészlettel. Egy hirdetés alapján elutazott a fővárosba: a cégnél azt ígérték, egy hónap múlva pénzt kap. Befizette a regisztrációs díjat, ám pénznek se híre, se hamva.

Fejér Megyei Hírlap

- Egymillió forintnyi hitelt ígértek,  kedvezőnek tűnt a  havi tízezer forintnál kevesebb törlesztőrészlet, ezért április  27-én be is fizettem az 55 ezer forintnyi regisztrációs díjat, s azt mondták, néhány héten belül megkapom a pénzt. Ehhez képest pénzt azóta sem kaptam, de kiküldték a májusi és a júniusi csekket is  - Nyövedi Margitból csak úgy dől a panasz, azért kereste meg szerkesztőségünket, hogy mások figyelmét is felhívja, ne dőljenek be a reklámnak.
"Pénzre van szüksége? Elutasítják a bankok? Nálunk van megoldás!" - az InterCash Consulting Kft. ezzel a szöveggel toboroz ügyfeleket. A hirdetésben egyetlen helyen sem szerepel a "hitel" szó, ugyanakkor Nyövedi Margit - aki ezt a rendőrségen a napokban tett feljelentésében is leírta - állítja, hogy az ügyintéző, Fekete Gábor  azt mondta, májusban megkapja a hitelt. Azt viszont egy szóval sem említette, hogy a pénzhez esetleg sorsolásos alapon lehet csak hozzájutni, úgy adta elő, hogy a regisztrációs díj befizetésével automatikusan elnyeri a jogot a hitelhez és pár  héten belül meg is kapja a pénzt.

- Mi nem hiteliroda, hanem egy fogyasztói csoport vagyunk, az illető elolvasta a szerződést és azt aláírta. Ebben a szerződésben is tájékoztattuk arról,  nem klasszikus hitelről van szó. Minden hónap 10. és 15. között derül ki, hogy a tagok befizetéséből ki kapja meg az igényelt pénzt, így a hölgynek erre legközelebb augusztusban lesz esélye - mondta lapunknak Fekete Gábor, aki hangsúlyozta, ő soha nem beszélt hitelről.


Panaszosunk nem fizette be a kiküldött csekkeket, s a múlt héten újra felkereste a cég budapesti irodáját, ahol megróbálta visszakérni a befizetett ötvenötezer forintját. Kapott egy papírt arról, hogy felmondta a szerződést, és az ígéretek szerint visszautalják neki a pénzt, bár ő maga ebben már nem bízik. Feljelentést tett a székesfehérvári rendőrkapitányságon, ahonnan az ügyet a budapesti kapitányságra tették át, hiszen az eset a fővárosban történt.

- Évek óta működnek Magyarországon olyan  cégek,  amelyek gyakorlatilag fedezet nélkül ígérnek pénzt kis jövedelműeknek, nyugdíjasoknak, BAR-listásoknak. A különféle jogcímeken kért előzetes befizetnivalók, mint a regisztrációs vagy az ügyintézési díj gyakran akár a százezres nagyságrendet is elérik, és a legtöbb esetben az ilyen cégek nem sokkal később meg is szűnnek, így az illető hiába várja a pénzét - mondta az üggyel kapcsolatban Törteli Zoltán, a Banki Hitelkárosultak fehérvári irodájának irodavezetője, akinél  panaszosunk szintén járt.

A Gazdasági Versenyhivatal egyébként már tavaly  vizsgálatot indított a céggel szemben, amelynek végén  ez év elején  megállapította,  az InterCash Consulting Kft. a  fogyasztói csoportokkal kapcsolatos reklámjaival fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért a lehető legmagasabb összegre, 11,5 millió forintra bírságolta a kft-t.

Mint az indokolásban fogalmaznak, a  fogyasztói csoportok esetében  lényeges körülmény, hogy az adott szolgáltatás nyújtására belső  hitelezéssel (a tagok befizetéseiből) kerül sor. Ez tovább növeli a pénzre várók bizonytalanságát, mivel a teljesítés jelentős részben azon fogyasztók  jövőbeni, több éven (akár 15-20 éven) át tartó rendszeres befizetésétől függ, akiknek a  fizetőképességét a bankok korábban már kétségesnek ítélték, s akik anyagi helyzete ezt követően valószínűsíthetően nem javult. A cég hirdetéseiben nem hívta fel a figyelmet a szerencseelemre, azaz arra, hogy gyakorlatilag egy sorsolás alapján döntik el, a tagok közül ki kap pénzt az adott hónapban.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!