motorverseny

2021.06.16. 20:41

Kitartott a legvégéig Kovács Bálint

A hétvégén a fehérvári motoros, Kovács Bálint a legendás Le Mans-i 24 órás versenyen indult a lengyel Wojcik Racing Team színeiben. A 19 éves versenyzőnek ez volt élete első ilyen hosszú endurance versenye. A franciaországi kaland a vártnál nehezebbé vált, de Kovács és csapata hősiesen helytállt és teljesítette a versenyt.

Beke Zsombor

Kovács Bálintnak a Le Mans-i éjszakában is jó néhány etap jutott

Fotó: H-Moto Team

A H-Moto Team által menedzselt Kovács Bálint a múlt hét elején tudta meg, hogy indulhat a legendás Le Mans-i 24 órás motorversenyen. Azzal a tudattal utazott ki Franciaországba, hogy a három induló helyért az edzéseken meg kell küzdeni négy csapattársával.

– Az edzéseken szerencsére elég jó tempót tudtam motorozni. A megérkezésem napján találkoztam először a csapat tagjaival, ők sem ismertek engem, kérdezgették tőlem, hogy egyáltalán tudom-e magam az időmérőre kvalifikálni – kezdte élménybeszámolóját a fiatal versenyző. – Kissé távolságtartóak voltak az elején, ami érthető is, hiszen 19 évesen ismeretlenül mentem oda a csapathoz. Az első motorozások után rögtön kiderült, hogy bőven kvalifikációs időn belül tudok teljesíteni, és a csapatban sem én voltam a leglassabb. Az egyik dél-afrikai csapattársam el sem tudott utazni a korlátozások miatt, így hárman maradtunk. Annyira elégedettek voltam a sebességemmel, hogy inkább a lengyel társam, Artur Wielebski helyett próbáltak valakit hozni, hogy minél gyorsabb hármasunk legyen, de végül maradt ő is.

A 24 órás futam drámaian kezdődött a Wojcik Racing Team számára, hiszen a rajtoló versenyzőjük, Sylvian Barrier a 2. kanyarban elesett és súlyosan megsérült.

– Hatalmasat esett, és akkor még hátra volt 23 óra 59 perc, úgy, hogy már csak ketten maradtunk a lengyel versenyzővel. Barriernek olyan súlyosak voltak a sérülései, hogy több napra benntartották a kórházba, két csigolyája, illetve a medencecsontja is eltört, természetesen jobbulást kívántunk neki, amint lehetett. A szabályok szerint azzal a motorral kell befejeznie a csapatnak a versenyt, amivel elkezdte, szerencsénkre az esés után gyorsan helyre lehetett hozni. Mivel még sohasem vettem részt ilyen eseményen, ezért kicsit tanácstalanul álltam a tv előtt, mikor láttam az első körös balesetet. Nem tudtam, mi lesz. A rajt előtt szóltak, hogy enyém lesz a második etap, illetve ha bármi történik, akkor is én jövök, így már beöltözve vártam a fejleményeket. Sajnos az a bármi meg is történt, tényleg nem tudtam, hogy meg tudjuk-e csinálni ketten. Ez a szituáció még egy nagyobb endurance tapasztalattal rendelkező versenyzőnek is nehéz lett volna, hát még nekem, aki még nem annyira jártas ebben.

Kovács Bálintnak a Le Mans-i éjszakában is jó néhány etap jutott
Fotó: H-Moto Team

Kovács és lengyel társa csapatukkal együtt végül hősiesen célba érkeztek és bekerültek a végső értékelésbe, sőt még pontot is szereztek. De ez nagyon nem volt könnyű.

– 31 körös etapokat teljesítettünk, ez nagyjából 40-45 percet ölel fel, de mivel ketten voltunk, így annyi időnk volt pihenni, mint amennyit mentünk előtte. Ez a beosztás az első két bemenés után még teljesen rendben volt, de a harmadiktól kezdve egyre nehezebbé vált. Előfordult az is, hogy a boksz feletti pihenőszobába csak segítséggel tudtam felmenni, annyira fáradt voltam. A fizikoterapeutastáb eszméletlenül nagy munkát végzett, szinte csodát tettek velem, 40 perc alatt helyrehoztak. Nagyon profi körülmények között mozogtam, saját szakácsa volt a csapatnak, illetve velünk volt két fizikoterapeuta is. Nélkülük ez egyáltalán nem sikerülhetett volna, és hasonló szerepe volt Krisztiánnak is, a csapatfőnökömnek, aki fenn maradt velem végig, a ruháimat készítette elő, szárította őket, tartotta bennem a lelket. Gyakran mondják a motorversenyekre, hogy csapatmunka, itt ez sokszorosan bebizonyosodott.

A kimerítő verseny során akadt természetesen mélypont is, ahol a 19 éves versenyző közel volt ahhoz, hogy feladja.

– Az éjszaka folyamán, negyed három körül volt a mélypont. A nyakam bírta a legkevésbé a terhelést, és az egyik kanyarnál annyira begörcsölt a kezemmel és a lábammal együtt, hogy nem tudtam ideálisan bevenni az egyik kanyart. Az etapból volt még hátra néhány kör, de aztán erőt vettem magamon, és nem jöttem ki a bokszba. Örülök, hogy befejeztük a versenyt, amikor a kockás zászlóval leintették a csapattársamat, nagyon nagy élmény volt. Megérte a sok szenvedés, rengeteget tanultam ebből a versenyből.

A hétvége folyamán mind az időmérőn, mind a verseny alatt jó köridőket tudott futni Kovács Bálint, így elképzelhető, hogy a lengyel csapattal lesz közös folytatás is az endurance-­világbajnokságon. A magyar motorosra azonban előbb a hétvégén egy újabb megmérettetés vár, ugyanis folytatódik a „fő” bajnoksága, a spanyol suberbike is.

– Aragónba versenyzek a hétvégén a cseh csapatommal. Majdnem 1500(!) kilométert mentem La Mansban, így bizakodóan várom a hétvégét. Ez is egy ismeretlen pálya lesz számomra, mivel korábban nem tudtunk itt gyakorolni. Azonban az elmúlt két hétben a teszteken és a 24 órás versenyen is sok kört teljesítettem, ami hatalmas segítség lehet a hétvégére nézve.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában