Egy pont a hullámvasútról

2020.10.11. 18:30

A fehérvári Kismarty-Lechner Gábor nehéz hétvégén van túl

A Zengő Motorsport pilótája, Kismarty-Lechner Gábor problémákkal teli versenyhétvégét zárt a túraautó-világkupa (WTCR) szlovákiai viadalán.

Ferencz Balázs

Kismarty-Lechner Gábor pontot szerzett, bár a mezőny nem a kocsija hátát figyelte

Fotó: fiawtcr.com

A harmadik futamot Nicky Catsburg nyerte a Slovakiaringen. Mögötte Jean-Karl Vernay futott be, míg a dobogó alsó fokára a pole pozícióból induló Nathanaël Berthon állhatott fel. A Hyundai magyar versenyzője, Michelisz Norbert a 10. lett, míg a Zengő Motorsport autósai közül a spanyol Mikel Azcona az 5., a székesfehérvári Kismarty-Lechner Gábor a 16., míg Boldizs Bence a 18. pozícióban zárt.

Kismarty-Lechner Gábor számára hullámvasutazással telt a szlovákiai versenyhétvégéje. Az első szabadedzésen például az autót is összetörte.

– Vezetői hibát követtem el. Jól sikerült az autó beállítása, elkezdtem feszegetni a határokat. Azonban a Slovakiaring fránya 2-es kanyarja borzasztóan gyors, ahol 200 km/h körüli tempóval lehet elfordulni. Korábban 203 körül sikerült bevennem, felbátorodtam, és megpróbáltam padlón elfordulni, s ez sok lett. Megúszott az autó hátulja, egy darabig kontrolláltam, de leért a hátulja, keresztbe álltam, s 110 km/h-val sodródtam a gumibálába. Szerencsére a karosszériaelemeken kívül nem sérült más az autón, de a második szabadedzés arról szólt, hogy visszaépítsem az önbizalmamat – mesélt a hétvégéről Kismarty-Lechner Gábor. – A vasárnapi három futamot úgy kezdtük, hogy teljesen vizes volt a pálya. Én és a világbajnok Ted Björk indultunk a mezőny végéről, s mindketten négy esőgumival rajtoltunk. Előre is araszoltunk. Olyan neveket előztem meg, mint Yvan Müller, Tassi Attila és Boldizs Bence mellett is elmentem, de hamar felszáradt az aszfalt, s túlmelegedtek a vizes abroncsok, hat-hét körön át szenvedtem. Lelassult a tempóm, s visszaestem.

Kismarty-Lechner Gábor pontot szerzett, bár a mezőny nem a kocsija hátát figyelte
Fotó: fiawtcr.com

A második versenyen a teljes csapat hibázott. Hogy felmelegítsék az abroncsokat, a rajt előtt kétszer is átmentek a boxutcán, holott a szabályok csak egy áthaladást engedélyeznek. Kismarty-Lechner boxutca-áthajtásos büntetést kapott, amit csak a safety-car fázis után teljesíthetett, így légüres térben, rivális nélkül autózott, nem lépett előrébb.

A harmadik futamban a rajtot rontotta el picit, de vissza tudott zárkózni a mezőnyre. A 16. pozícióban futott be végül, s ezzel a németországi viadalt követően újabb világkupa-pontot szerzett.

– Sokat kell még tanulni, de egyre inkább kiismerjük az autó viselkedését különféle körülmények között. Pechünk is volt, hogy hamar felszáradt a pálya, mi is hibáztunk, de a harmadik futamban például Ted Björktől alig több mint 1 másodpercet kaptam csak körönként, amivel nem lehetek elégedetlen. Sokan kérdezték, hogy a pályaismeret előnyömre válik-e? Itt a világ legjobb túraautóversenyzői vannak, így a célkitűzésem az volt, hogy a mezőny második felében tudjak kicsit harcolni. Az 1. futamban ez megadatott, s beleborsódzik az ember háta, ha megelőzhet egy Yvan Müller-t. Nekem ebben a nagyon kemény mezőnyben itt van a helyem, fejlődnünk kell, de az sem kizárt, hogy én elértem a képességeim határát. Minden pillanatát élveztem a versenynek, s kíváncsian várom a hungaroringi viadalt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában