A móri ralisnak motorhiba okozta a vesztét

2018.08.05. 19:11

Simon nem indult, Ifj. Fogarasi kiesett

Az idei Baranya Kupa nem a Fejér megyei ORB-s ralisokról szólt: Simon Nikolett csak csapatfőnökként volt jelen, Ifj. Fogarasi Attiláék már az első gyorsaságin elvéreztek.

Nagy Péter

Ameddig a motor bírta, addig jól ment Fogarasiék Hondája

Fotó: FRT

Péntek délután rajtolt el a Baranya Kupa mezőnye, a versenyzők az egy kilométeres szlalompályán, Komló főutcáján vágtak neki a prológnak. Népes nézősereg előtt kerülgette a gumikat az elinduló 89 páros, a historicos autók között a Csoma András–Radó István, a Trabantosoknál a a Temesi Roland–Paholik Gábor, a rallye2-esek táborában a a Szabó Zoltán–Milcsevics Lóránt duó, míg az ORB-s mezőnyben Maricsek Miklós és Bán Viktor teljesítette a leggyorsabban a távot.

A Székesfehérvár-ralin a régi Hondájával versenyző móri pilóta, ifj. Fogarasi Attila Papp Tamás oldalán ismét az új, Civic Type-R típusú gépjárművét hajtotta volna, de a japán „csoda” motorja az első gyorsaságin megadta magát.

– Fehérváron, a versenyt megelőzően kezdődtek a problémák a Type R-rel, azért is kellett a régi kocsimmal indulnunk hazai pályán – mondta Fogarasi a komlói megmérettetés után. – Csütörtökön, a hivatalos teszten már ismét az új kocsival szeltük a kilométereket, a munkálatoknak köszönhetően egy nagyon kezelhető, jól irányítható autót kaptunk vissza a szervizből. Nagyon vártuk a rajtot, amíg mentünk, addig szerintem jól haladtunk, a cél előtt pár kilométerrel azonban felmondta a szolgálatot a motor. Úgy néz ki sajnos, hogy programozási hibával van dolgunk, ez pedig egy újabb motort jelent.

A Fejér megyei autóversenyző nagy reményekkel vágott neki az idei szezonnak, a lánykéréssel egybekötött egri futamon az abszolútban a 30. helyen célba érkező pilóta és navigátora végül kategóriájukban és a kétkerék-meghajtásúak között is diadalmaskodni tudott. Miskolcon pörögtek-forogtak, a motor meghibásodása miatt csak három és fél gyorsasági jutott nekik. Szombathelyen nem indultak, Fehérvárnak a régi Hondával vágtak neki, igaz, a koronázóvárosban legmerészebb álmaikat is túlszárnyalták az abszolútban elért 16. pozíciójukkal és az ORC 2WD-ben, valamint a kategóriában megszerzett aranyéremmel. Veszprémben csak a segédpilóták képviselték a Fogarasi Rally Teamet, így érthetően csalódott a vértesi sportoló, hogy most sem tudott végigmenni a pályán.

Ameddig a motor bírta, addig jól ment Fogarasiék Hondája
Fotó: FRT

– Szeptember elején az Ózd–Salgó Rally következik, csak remélni tudom, hogy a Honda elkészül addigra. Augusztusban egy kicsit örömautózok Oroszlányban majd, de ott inkább a támogatókat, barátokat viszem. Nem örülök az újabb kiesésnek, annak viszont igen, hogy a futómű nagyon jó lett – így sokkal gyorsabbak leszünk a jövőben.

A Kovács Antal–Istovics Gergely páros nyerte a 2018-as Int. Marso Baranya Kupát az A-Híd kupáért, ők a nyolcból hét gyorsaságit is behúztak. A Wirtmann Ferenc–Czakó-Budai Annamária kettős győzött a Historic mezőnyében, míg a a kétüteműek kategóriájában a Bogár Ferenc–Néber Tamás duó Trabija száguldott a leggyorsabban. Rallye2-ben a Lada VFTS-t kormányzó Krehlik Nándor–Madarász Szabolcs diadalmaskodott.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában