2022.05.25. 07:05
Ária és dalok a Csónakázó-tó partján
Lezárult a bő egyhetes 21. Kortárs Művészeti Fesztivál, amelynek egyik különleges programjára Éjjel a főutcán címmel került sor.
Tatai Nóra klasszikus műveket, például Mozart-áriát is énekelt
Forrás: Pesti Tamás / FMH
A fesztiválon belül sokféle zenei produkció hangzott el, jó részük a Csónakázó-tó melletti füves területen, a szervező Székesfehérvári Közösségi és Kulturális Központ főépületének szomszédságában felállított szabadtéri színpadon.
A könnyűzene után pénteken egészen más, amolyan ínyencfalat kínálkozott a közönségnek, hiszen az Alba Regia Szimfonikus Zenekar Kortárs Zenei Centruma tartott beavatóestet a dalok világába. Szerették volna szélesebb közönségnek is megmutatni, hogy a dal műfaja örök, korokon átívelő, és hogy az operáktól, az áriáktól sem kell laikusként feltétlenül idegenkedni. A zenével körített beszélgetés moderátora Jókai Ági volt, aki értő módon kérdezte az est főszereplőit. Így először a hölgyek kerültek sorra, vagyis Tatai Nóra operaénekes és a Blahalouisiana együttes énekese, Schoblocher Barbara mesélt a dalhoz, az énekléshez, illetve magához az operához fűződő viszonyáról. Később következtek a férfiak, maguk a kortárs zeneszerzők: a kortárs centrum művészeti vezetője, Dobri Dániel és a Blaha basszusgitárosa, a fehérvári kötődésű Jancsó Gábor. Juhász Gyula általa feldolgozott Csönd című versét Schoblocher Barbara énekelte el az esten. Dobri Dániel Shakespeare-szonettekből írt dalokat, ezeket adta elő Tatai Nóra, aki még klasszikusokat is énekelt. A Blahalouisiana dalai közül pedig három – köztük a székesfehérvári ihletésű Éjjel a főutcán – hangzott el kortárs, klasszikus hangszerelésben, új élményt adva. A műsorban kísérőként nagy szerep jutott az Alba Regia Szimfonikus Zenekar vonósnégyesének, amelynek tagjai Ilosfai Csenge, Burján Gabriella (hegedű), Pillár Tamás (brácsa) és Valkó Béla (cselló) voltak.