A mezőny Fehérvárról rajtolt

2018.09.23. 13:35

Veterán autók versenye

Hetedszer rajtolt el a megyeszékhelyről szombat reggel a veterán autók Total Chrono Classic névre keresztelt túraversenyének mezőnye. Száznál több régi, csodálatos kocsi.

B. Kiss László

Fotó: Koppán Viktor Dávid/Fejér Megyei Hírlap

A mezőny tagjai a Csónakázó-tó mellett gyülekeztek. A veterán autók pilótáit és a navigátoraikat Cser-Palkovics András polgármester köszöntötte, aki elmondta: Fehérvár abszolút autentikus hely az old timer kocsik rajtjához, hiszen maga is régi város, ami éppen olyan gyönyörű, mint a több évtizedes autócsodák.

A főszervezőtől, Lajosházi Pétertől megtudtuk: ezen a versenyen nem a gyorsaság számít. A helyezéseket ügyességi feladatok döntik el, melyek során századmásodperces pontossággal kell megtenni egy adott távot. A szombati, egész túraverseny végcélja egyébként Balatonlelle volt.

Egy, a francia filmekből jól ismert régi Citroënt vezetett Ladányi Tamás, akinek a navigátora Kováts Balázs volt. Bár a rajt előtti percekben minden résztvevő különösen izgatott, mi több, feszült volt, a Pestről érkezett sofőr készséggel mesélt autójáról.

Lapunk kérdésére elmondta, hogy a francia autógyár ID nevű modellje 1955-ben debütált. 1968-ban változtattak rajta, az első lámpát beépítették a sárvédőbe. Az ő kocsija ennek a típusnak az egyik, majdnem az utolsók között gyártott darabja, amely 1973-ba került le a szerelőszalagról. A húsz év alatt, amíg gyártották, közel másfél millió készült a Citroën eme klasszikus ikonjából. A légrugós felfüggesztés igen kényelmes utazást biztosít, s igen jellegzetessé teszi az autót, hogy ha beindul a motor, akkor egy olajszivattyú lassan felemeli a kasznit.

 

 

Az öreg autókkal egyébként sokat kell foglalkozni, sok törődést igényelnek – hangsúlyozta Ladányi Tamás. Nagy a szervizigényük is. Van, aki maga bütyköli, reparálja az old timerét, neki azonban erre ehhez sem ideje, sem megfelelő szaktudása nincs. Ezért egy olyan műhelybe hordja a kocsit, ami kifejezetten veterán járgányok szervizelésével foglalkozik. Szerencsére az alkatrész beszerzésével nincsen gond, hiszen a típusból sokat gyártottak, és még ma is közlekednek példányai.

Eladná-e az autóját? – tudakoltuk. Nem – hangzott a kategorikus válasz, s Ladányi Tamás végezetül azt is elárulta, hogy az öreg Citroën egyébként megér legalább 20 ezer eurót…

Az öreg autók egyesével, negyven másodperces különbséggel rajtoltak el. A startra a jelet először a polgármester és kisfia szolgáltatta, majd Vargha Tamás országgyűlési képviselő adta meg a nemzetiszín zászlóval a jelet az indulásra. Először egyébként a fehérváriakat indították.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában