Koronavírus Fejérben

2021.03.29. 07:40

Olvasónkat nem tudták határidőn belül fogadni a kormányablaknál

Olvasónknak kötelezően 15 napon belül el kellett intéznie a gépkocsi átírását, de lakóhelyén, a bicskei kormány ablakban nem kapott időpontot határidőn belül. Azt firtatta: most akkor, hogy is van ez?

V. Varga József

A kormányablakbuszok működése a járványvédelmi intézkedések alapján szünetel Fotó: NN

Fotó: NAGY NORBERT

A vírushelyzetet figyelembe véve, egyrészről: maradjunk otthon, ügyintézéshez kérjünk időpontot, és csak akkor menjünk emberek közé! Másrészről: mindezt sajnos nem tudja megtenni határidőn belül, véleménye szerint, önhibáján kívül. Mi a teendő ilyen esetben? Aztán újfent jelentkezett: végül a lakóhelyétől távol, Gárdonyban kapott időpontot. De ismét csak nem érti: most ráadásul még utaznia is kell – a rendkívüli helyzet ellenére – más településre. A fennálló helyzetben mi az eljárás a hivatalos okmányok esetében? Mi határidős, mi nem? Mit lehet meghosszabbíttatni és mit nem? Miért kapunk csak későbbre időpontot? Betegek a munkatársak, vagy ennyire megszaporodtak elintéznivalóink? A mobilizált kormányablakok mikor indulhatnak újra útnak?

Ezeket firtattuk a Fejér Megyei Kormányhivatalnak címezve kérdéseinket. – A kormányablakok a koronavírus-járvány kezdete óta töretlenül fogadják az ügyfeleket, és biztosítják az állampolgárok számára az ügyintézés lehetőségét – válaszolta a Fejér Megyei Hírlap kérdéseire Marton István, a megyei kormányhivatal kabinetkoordinátora. – Ugyanakkor, a veszélyhelyzetre tekintettel, a kormány ablakok jelenleg kizárólag időpontra fogadják az ügyfeleket, a területi elhelyezkedéstől függően eltérő telítettséggel. Jellemzően a kisebb ügyforgalmat bonyolító kormányablakokban jelentősen rövidebb várakozási idővel lehet számolni, ami igaz az időpont foglalásra is.

A foglalható időpontok tekintetében elsődleges szempont, hogy az ügyintézés előre tervezhető legyen, továbbá, hogy biztosítható legyen az ügyintézés során a kötelező szociális távolságtartás, ezzel is védve mind az ügyfeleket, mind az ügyfélszolgálaton dolgozó munkatársakat. Hazánkban bizonyos hatósági ügyektől eltekintve bármelyik kormányablakban intézhetők az állampolgárok számára legfontosabb ügyek, beleértve az okmányok meghosszabbítására irányuló eseteket is. A személyi okmányok érvényességét tekintve, beleértve a járművek forgalmi engedélyét, a 2020. november 4. után lejáró igazolványok a jelenlegi veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig még használhatók maradnak.

A kormányablakbuszok működése a járványvédelmi intézkedések alapján szünetel Fotó: NN

Ugyanez vonatkozik azokra az okmányokra is, amelyek a tavaszi veszélyhelyzet idején, március 11. és július 3. között jártak le, de akkor a kormány meghosszabbította az érvényességüket. Fentiek alól kivételt képeznek azok az okmányok, amelyek 2020. július 3. és 2020. november 4. között jártak le, így azokat meg kell hosszabbíttatni. – A járművek tulajdonosváltozása miatti átírások ügyében a kormány nem hozott a 15 napos átírási kötelezettség mentesítésére vonatkozó szabályt, ezért ebben a tekintetben mind az ügyfeleknek, mind a hivatalnak a korábban is hatályos jogszabályok alapján kell eljárnia – folytatta Marton István.

– Sőt, a kormányhivatalnak fel kell szólítania azokat az ügyfeleket, akik időben nem tesznek eleget a törvényben foglalt gépjármű-átírási kötelezettségüknek. Ugyanakkor fontos hangsúlyozni, az ilyen típusú ügyek elősegítése érdekében a Székesfehérvári Járási Hivatal minden pénteken 8 és 10 óra között időpontfoglalás nélkül fogadja azokat az ügyfeleket, akik a kötelezés ügyében hozott határozatot mutatnak fel, ezzel is segítve őket a járvány miatt megváltozott helyzetben. A kormányablakbuszok a vészhelyzet ideje alatt, a járványvédelmi intézkedésekből eredően országosan nem közlekednek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában