Széltében, hosszában

2021.01.29. 07:00

Meghatározó lesz Dél-Fejér arculatára, gazdaságára is az M8-as

Nagy volumenű, hosszú évtizedek óta várt, és még hosszabb időszakra meghatározó jelentőségű útfejlesztések menetéről, tervezési fázisáról adtak számot megyei vezetők csütörtökön Székesfehérváron. 2023 lehet az építkezések elkezdésének esztendeje.

Majer Tamás

Az M8-as gyorsforgalmi út Lepsény és Dunaújváros közötti tanulmánytervének első változata már kész

Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

Elkészült az M8-as gyorsforgalmi út tanulmánytervének első változata, ez adott apropót a tájékoztatásra. Készül a környezetvédelmi hatásvizsgálat is.

Varga Gábor, Molnár Krisztián és Törő Gábor egy tulajdonképpen új térkép fölött
Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

– Úgy látjuk, hogy 2022 januárjában már engedélyes tervdokumentációval fog rendelkezni az M8-as, márciusra építési engedélyekről is beszélhetünk, jó esetben. Ahhoz képest 6-8 hónap elteltével a kiviteli tervek is elkészíthetőek lesznek. Mindent egybevetve úgy látjuk, hogy 2023-ban elindulhat a kivitelezést illetően a továbblépési lehetőség – fogalmazott Molnár Krisztián, a megyei közgyűlés elnöke. – Az M8-as útfejlesztés, ha nagyon röviden szeretném megfogalmazni, az M7-es és az M6-os autópályák összekötése. Egy 50 kilométeres Fejér megyei útfejlesztésről beszélünk, amely közvetlenül tehermentesíti a 61-es, a 62-es, a 64-es és a 65-ös számú főutakat, és közvetve a 63-ast is – folytatta Molnár, s hozzátette, a leendő új 50 kilométeres M8-as kétszer két sávos gyorsforgalmú út lesz, amelyen majd 110 km/órával lehet közlekedni. Fejér megyéből közvetlenül érinteni fogja Polgárdi, Lepsény, Enying, Mátyásdomb, Dég, Kisláng, Sárszentágota, Sárbogárd, Mezőfalva, Nagykarácsony és Baracs települését, lakosságát.

Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

Törő Gábor országgyűlési képviselő választókerületét a fejlesztés közvetlenül Polgárdi környékén érinti. – Közlekedésileg mindenképpen tehermentesít, gazdaságilag is nagyon fontos a Polgárdi környékén kiépült ipari park miatt. Így az útfejlesztés az egész környék életére komoly befolyással bír – értékelt.

Varga Gábor országgyűlési képviselő visszaemlékezve az elmúlt két évtizedre arról beszélt, hogy az M8-as projektet mindig támogatta az aktuális Fejér megyei közgyűlés. S hogy miért éppen most valósulhat meg?

– A kormány egyik kiemelt célja, hogy segítse azokat a zárvány és belső perifériás területeket, mint amilyen Dél-Fejér – mondta.

Varga Gábor kiemelte, ez a fejlesztés évtizedekre, sőt akár egy évszázadra is meghatározó lesz Dél-Fejér arculatára, gazdaságára, közlekedésföldrajzára, sőt kultúrájára nézvést egyaránt.

Az M8-as gyorsforgalmi út Lepsény és Dunaújváros közötti tanulmánytervének első változata már kész
Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

Molnár Krisztián beszélt a másik tervezés alatt lévő útfejlesztésről is. Ez a 13-as, a 81-es, valamint a 63-as fő-utak kétsávosítássá tétele Komárom-Esztergom megyéből indulva egészen a térképen le délig, Sárbogárd felé.

– E téren is elindult a tervezés: a tanulmányterv és a környezetvédelmi hatásvizsgálat. 2022-ben tovább tudunk lépni a kiviteli tervek irányába. Reményeink szerint 2023-ban komplett kiviteli tervekkel fogunk rendelkezni – mondta.

Kiemelte, a két útfejlesztés észak–déli irányban és Dunaújváros irányába is nagy előrelépést hoz Fejér számára: a munkaerő-mobilizáció, a gazdaságélénkítés, illetve a biztonságos, kényelmes és gyors utazás tekintetében.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában