2019.12.03. 18:00
Padlórobotokkal ismerkedtek Ráckeresztúron
A Petőfi Sándor Általános Iskola néhány pedagógusa az egyre népszerűbb padlórobotokkal ismerkedett egy workshopon, melyet Dérné Veresegyházy Erika tanító, tananyagfejlesztő, smart notebook oktató tartott.
Fotó: Gajdó Ágnes
Az általános iskolai oktatásban egyre inkább helyet kap a robotika. Az egyszerű programozható játékrobotok például az irányok tanításához és elsajátításához adnak segítséget, de a programozás alapismereteit is szemléltetni lehet alkalmazásukkal. Az alsó tagozat szinte összes tanóráján alkalmazhatók ezek a modern „kütyük”, melyek használata megkönnyíti például az egyes alapismeretek (számok, színek, alakzatok) játékos elsajátítását is. Az eszközök révén a hagyományos frontális óra helyett a tanító egyéni, páros vagy csoportmunkára építő megoldásokat alkalmazhat, de akár az összetettebb projektmunkát is választhatja.
Nemrég a Ráckeresztúron tanító lelkes pedagógusok interaktív workshopon vettek részt, melyen három padlórobottal ismerkedtek meg.
„Az előadó, Dérné Veresegyházy Erika elmagyarázta, hogyan kezdjünk hozzá a programozás tanításához robot nélkül, s hogyan folytathatjuk, ha már van robotunk. Miközben játszva tanultunk, mint a gyerekek, megtudtuk, hogyan lehet beilleszteni az óráinkba a programozást” – meséli Drozdikné Nagy Ágnes Tünde tanító. A résztvevők ahhoz is ötleteket kaptak, hogy a különböző tantárgyak és változatos témák tanításánál miként használhatják ezeket az egyszerű, de nagyszerű szerkezeteket. Tünde és kollégái szerint egy pedagógusnak innovatívnak kell lennie, el kell rugaszkodnia a hagyományos tanítási módszerektől, nem szabad félnie a pluszmunkától sem. Sőt: kitartóan kell keresni a mind érdekesebb, játékosabb tanítási formákat. A ráckeresztúri pedagógusok bíznak abban, hogy sikerül „Zümi” méhecskéket vásárolniuk, s így még izgalmasabbá tudják tenni a tanórákat. Arról nem beszélve, hogy ezek a programozható eszközök kiválóan alkalmasak a diákok motiválására és a komplex kompetenciafejlesztésre (algoritmikus gondolkodás, problémamegoldás, kreativitásfejlesztés). Mindez pedig a huszonegyedik században nélkülözhetetlen.