Megénekelt angolóra

2019.10.17. 07:30

Különleges tanórák zajlottak a Kodolányi János Gimnázium és Szakgimnáziumban

Mindez legfőképpen az ének-­zene és angolórákat érintette, hiszen az Erasmus+ Újítva alkoss 2 nevű, úgynevezett mul­tinacionális partnerprogram keretében öt „társintézmény” fogott össze, hogy e két területen új módszereket keressenek és osszanak meg egymással.

Szanyi-Nagy Judit

Öt ország öt iskolájának diáksága, tanárai diskurálnak Fotó: FG

Fotó: gaborfeherphoto

Célkitűzésük, hogy az ének-zene és az angol tantárgyak közelebb kerüljenek egymáshoz. Így tantárgyközi órákat tartottak: a zeneórában egy kis angolnyelv-tanítás, az angol nyelvi órákban pedig egy kis zenetanítás is megjelent – informálódtunk Budai Marianna angolnyelv-tanártól, a székesfehérvári iskola Erasmus projektjének koordinátorától. Mel­lette Horváth Zita (szintén angol nyelvi területen) és Mits-­Kovács Eszter (ének-zene) közreműködött a projektben; Gla­vanovics Andrea, a Kodolányi János Egyetem képviseletében pedig szakmai javaslatokat tett a látott módszertanra.

Öt ország öt iskolájának diáksága, tanárai diskurálnak Fotó: Fehér Gábor

A találkozók célja ugyanis az, hogy a résztvevők – vagyis a fehérvári iskola mellett az angol, német, spanyol és a svéd intézmények tanárai, diákjai – egy mindegyik országban használható módszertani gyűjteményt hozzanak létre. Emiatt hol a tanárok, hol a diákok – Fehérvárra most előbbiek – látogatnak el a partnerországba tapasztalatcserére. Itt kiderült: az angolnyelv-tanításban külföldön kisebb a tankönyvhasználat mértéke, az ének-zene területén pedig nagy mennyiségű tananyagot képesek átadni a magyar oktatók. Svédországban kevésbé foglalkoznak a klasszikus zenével, helyette az ABBA jelenti a zenetörténetet – de korán hangszert adnak a gyerekek kezébe.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában