Frissen Fejérből

2021.11.19. 07:00

Száguld a Masterplast-expressz Sárszentmihályon

Az általánosan kedvező építőipari környezetben jelentős árbevétel bővülést ért el a Masterplast Nyrt., miközben folytatódott az egészségügyi védőruha értékesítése is. Az összesített árbevétel a 2020-as teljes évet meghaladva 146 millió euró felett jár, az adózott eredmény pedig csaknem a háromszorosa a 2020-as rekordév első kilenc hónapjában elért értéknek.

FMH, V. Varga József
Száguld a Masterplast-expressz Sárszentmihályon

2021.06.29. Masterplast Medical orvosi maszk és védőfelszerelés gyártó csarnokát adta át Varga Mihály pénzügyminiszter. Sárszentmihály. Nagy norbert. Fejér Megyei Hírlap.

Fotó: FMH-Archív (NN)

– A bázis év magas eredménye komoly kihívást jelentett, mert 2020 ezen időszakában már megjelentek a német akvizíció eredményei is. Akkor, a fokozott pandémiás helyzet miatt szinte berobbant a társaság életébe az egészségipari szegmens, amely az árbevételre és az eredményességre is komoly hatást gyakorolt – mondta el lapunknak Tibor Dávid, a sárszentmihályi székhelyű cég elnöke.

A mostani negyedévben főként az erős építőipari konjunktúra adott lehetőségeket a vállalat kezébe. Hazánkban, valamint az európai piacokon is élénk volt az új építési és felújítási szegmens, ami jelentős keresletet biztosított a Masterplast termékeire. A harmadik negyedévben elért 50,7 millió eurós árbevétel 35 százalékkal haladja meg a bázis időszak értékét. A növekedésben a jelentős mennyiségi bővülés mellett az alapanyag árak változása miatt végbement áremelkedés is szerepet játszott.

A társaság EBITDA eredménye a harmadik negyedévben 50 százalékkal haladta meg a bázist, és 6,3 millió eurót tett ki. Eközben az adózott eredmény csaknem a kétszeresére emelkedett, és a vállalat történetében először, immár a második egymást követő negyedévben is túllépte az 5 millió eurót, melynek kumulált aránya az első 9 hónapot követően megközelíti a 10 százalékot. Az év háromnegyedét követően az összesített adózott profit 14 millió euró feletti értékkel megháromszorozódott, így az egy részvényre jutó eredmény (EPS) is több mint háromszorosára, 0,96 euróra nőtt.

A társaság diverzifikált alapanyag beszerzési forrásaira és stabil gyártói hátterére támaszkodva még a legnagyobb kihívások közepette is folyamatosan biztosítani tudta a megfelelő áruellátást. A magas szinten tartott készletek fontos stratégiai eszközként működnek az ilyen hektikus időszakokban. A gyártás magas kapacitáskihasználtsággal és javuló hatékonysággal termelt, ennek köszönhetően nem alakultak ki áruhiányok, mialatt a magyar piac ellátása prioritást élvezett és nem került sor export korlátozások bevezetésére sem.

A társaság futó beruházásai terv szerint haladnak. Közülük, az egészségipari alapanyag és egészségügyi késztermék gyártását célzó beruházásokat átadták. A tesztgyártási fázis sikeres lázárása után a negyedik negyedév árbevételében már jelentkezhet az új üzemek termelése.

– Kedvező piaci környezetben, a nagyon erős bázis időszakhoz viszonyítva is komoly előrelépést értünk el a harmadik negyedévben. Hasonlóan pozitív folytatásra számítunk, az erős építőipari konjunktúra az új építési és a felújítási szegmensben is fennmarad. Az élénk üzleti környezetben a stabil ellátási láncunkra és saját gyártási hátterünkre támaszkodva tartósan magas eredménnyel fogunk működni. Az utolsó negyedévben is hasonlóan erős, jelentősen a bázis feletti árbevételt és eredményességet várunk, amellyel biztosítottnak látjuk a szeptemberben közzétett rekordévet jelentő számok teljesülését. Mindeközben gőzerővel dolgozunk az új középtávú stratégián, amellyel biztosítani tudjuk a vállalat dinamikus és fenntartható fejlődését. A frissített stratégiát 2022. január 18-án tartandó befektetői tájékoztatón ismertetjük a részvényesekkel – tette hozzá Tibor Dávid, a Masterplast elnöke.

Az 1997-ben alapított Masterplast csoport a közép-kelet-európai régió legnagyobb magyar többségi tulajdonban lévő építőanyag gyártó és forgalmazó vállalata. A cégcsoport 9 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal, és további 30 országba értékesíti termékeit. A Budapesti Értéktőzsdén, a prémium kategóriában jegyzett vállalat 2020-as árbevétele 122,7 millió euró volt.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában