2018.09.13. 07:10
A média és a gazdaság szoros kapcsolatban állnak egymással
A média meghatározó szerepet játszik a gazdaságra nézve. Üzleti folyamatot nem lehet nélküle tervezni.
Radetzky András tartotta a bevezető előadást
Fotó: B. Kiss László / Fejér Megyei Hírlap
– A média robbanásszerű változáson ment át az internetes közösségi felületek által. Míg a hagyományos média szűri az információt, a közösségi média esetében ez megvalósíthatatlan. Az új média megjelenésével az üzleti szféra elképesztő lehetőséget kapott, ugyanakkor a kockázatokat is át kell értékelni – mondta el Sipos Éva, a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára bevezetőjében azon a konferencián, melyet az FMKIK székhelyén, a Gazdaság Házában tartottak szerdán. A téma a média és a gazdaság kapcsolata volt.
Az emberi faj fennmaradását az alkalmazkodás képességének köszönheti. Az alkalmazkodás kulcsfontosságú a vállalkozások számára is – kezdte a tanácskozáson tartott előadását Radetzky András, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem adjunktusa, aki közel húsz évig meghatározó személyisége volt a fehérvári rádiózásnak. Alkalmazkodni egy elképesztően gyorsan változó környezethez kell. Ez a gyors változás a kommunikációt is jellemzi: míg a telefon esetében 89 év kellett ahhoz, hogy a távbeszélőt legalább 150 millió ember használja, a legnépszerűbb közösségi portál esetében ehhez elég volt öt esztendő.
A cégek számára mind fontosabb a bizalom- és hírnévépítés, az új kommunikációs csatornák azonban kétirányúak – hangsúlyozta Radetzky András. Az internetnek 4 milliárd felhasználója van, és – elvileg – bármelyikük gyalázhat egy céget. S ha valaki így tesz, nem feltétlenül a cenzúra jelenti a megoldást. Célszerűbb a párbeszéd – vázolta föl a kívánatos kommunikációs stratégia egyik alappillérét az előadó.