2018.07.04. 10:00
Már a vízközmű-szolgáltatókkal kapcsolatos elégedettséget is vizsgálják
FMH-információ Mennyire elégedettek a vízközmű-szolgáltatókkal a fogyasztók? Mostantól ezt is vizsgálja a Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal, a MEKH.
Tényleg olyan jól „folyó” ez a szolgáltatás, mint a szlogen mondja? Erre kíváncsiak
Forrás: Shutterstock
A MEKH a villamosenergia- és földgázelosztói, illetve az egyetemes szolgáltatókkal együttműködve – Európában egyedülálló módon – készít fogyasztóielégedettség-vizsgálatokat. Ágazatonként mintegy 10 ezer felhasználó személyes kérdőíves megkérdezésére kerítenek sort. Az áramszolgáltatókkal kapcsolatos felmérés eredményeit múlt héten adtuk közre. A hivatal a szolgáltatókkal együttműködve idén a vízközmű-szolgáltatás területére is kiterjeszti az elégedettségi vizsgálatot – tájékoztatta lapunkat a MEKH.
A felmérés három pilléren nyugszik, melyek a következők: alap-, kiegészítő és azonnali felmérés. Július 1-jétől a kiegészítő és az azonnali felmérés végzését kezdik el.
A kiegészítő felmérést szolgáló adatfelvételt kéthavonta végzik. Ennek során például a panaszok kezelésének minőségét vagy a felhasználó által igénybe vett ügyfélszolgálati csatorna jellegét vizsgálják.
Az azonnali felmérés az ügyfélszolgálati tevékenység gyors értékelését teszi lehetővé. Ekkor a fogyasztók a telefonos menürendszer áttekinthetőségét, a várakozási idő hosszát, az ügyintézés és az ügyintéző munkájának minőségét, az ügyintézés eredményességét véleményezhetik.
Az úgynevezett alapfelmérést első alkalommal idén ősszel végzik. Ez a vízközmű-szolgáltatási ágazattal való elégedettség felmérésére szolgáló, kérdőíves, személyes megkérdezésen alapuló helyszíni adatfelvétel. A felmérésen a felhasználók véleményt mondhatnak az ivóvíz minőségéről, az ivóvízellátás folyamatosságáról, a vízfogyasztás méréséről, a számlázás helyességéről, a szolgáltató kommunikációs és környezetvédelmi tevékenységéről.