2017.10.12. 06:30
Külpiaci lehetőségekről tartottak fórumot Fehérváron
Az osztrák cégek jogkövetők és nem túlságosan innovatívak. Mégsem könnyű magyarként bejutni oda.
A kamaránál gyakran tartanak hasonló rendezvényt
Fotó: Pesti Tamás
A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) az exportösztönzésre létrehozott, közhasznú, nonprofit cég, amely föltérképezi a külföldi üzleti lehetőségeket, és azokat becsatornázza a hazai vállalkozásokhoz – hangzott el szerdán a Gazdaság Házában, a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (FMKIK) székhelyén tartott fórumon. A résztvevők az ausztriai, lengyelországi, szlovákiai üzleti lehetőségekről kaptak tájékoztatást a kereskedőház munkatársaitól.
Az, hogy mennyire exportképes egy vállalkozás, nem a cég méretétől, hanem az általa előállított terméktől függ – hívta föl a figyelmet Radetzky Jenő, az FMKIK elnöke. Azt, hogy a kamara mennyire fontosnak tekinti a külpiacra történő kijutást, jelzi: már 2003-ban csatlakozott a világ legnagyobb üzletfejlesztési hálózatához, az Enterprise Europe Networkhöz, amelynek a világ 67 országában vannak képviseletei. Az EEN egyik regionális hazai irodája a Gazdaság Házában működik, és első kézből kínál hiteles külpiaci információkat – mondta Buda Csilla irodavezető.
Az ausztriai üzleti lehetőségekről Szekér Bálint, az MNKH kismartoni irodavezetője beszélt. Elmondta, hogy a szomszédos országokban a hazainál háromszor nagyobb a vásárlóerő, mint nálunk, és jóval állandóbb a jogszabályi környezet. A magyar cégek térnyerését nehezíti az ottani erős piacvédelem. Ügyelni kell tehát arra, ne derüljön ki, hogy magyar gyökerű a cég, s ennek érdekében a honlapon például célszerű osztrák vezetékes számot feltüntetni – mondta Szekér Bálint. – Alapvető az ausztriai referencia, amit akár veszteség árán is érdemes megszerezni.