Napi többször, előre meghatározott időpontokban

2020.04.08. 16:00

Stresszre nem megoldás az evés

Az elmúlt hetek történései alaposan átrendezték az életünket. Van, akinél teljes a leállás, másoknál a home office ugyanolyan vagy még nagyobb tempót diktál. Az otthoni létet nehezíti, ha iskolás gyermekei vannak az embernek, akikre oda kell figyelnie. A többi teendőről már ne is beszéljünk! Stressz, feszültség, idegeskedés, amit sokan evésbe fojtanak.

FMH, Borsányi Bea

A stresszevés egy tünet, amit az ember ritkán vesz észre magán, ám ha ön is gyakrabban nyitja ki a hűtő ajtaját, mint azt normális esetben szokta, érdemes elgondolkozni azon: nem esett-e a stresszevés csapdájába! Ha a mindennapok feszültségét – esetleg unalmát – evéssel próbálja legyűrni, a hosszabb ideig tartó otthoni lét később nehezen leadható plusz kilókat eredményezhet.

Fontos egy napirend kialakítása és betartása

„Étkezzünk kevesebbet, mint szoktunk, hiszen az otthontartózkodás alatt kevesebb a mozgás, a szervezetbe vitt kalóriát nem tudjuk olyan hatékonyan ledolgozni” – tanácsolta Handl Tamara életmód-tanácsadó. Ahhoz, hogy az étel kalóriában kevesebb legyen, elsősorban a szénhidrátokra és a zsírokra kell nagyobb figyelmet fordítani. Egy 165-170 centiméter magas, átlagos testalkatú nőnek otthoni tevékenység mellett napi 120-140 gramm szénhidrátra és nagyjából 40 gramm zsírra van szüksége. Válasszunk olyan ételeket, amelyek rostban, vitaminokban gazdagok, fehérjét és természetes zsírsavakat, továbbá jó minőségű szénhidrátot is tartalmaznak! A könnyen, gyorsan elkészíthető, félkész ételek jó megoldásnak tűnhetnek, amennyiben a kényelem vagy éppen a szűkös határidő okozta kényszer miatt nincs ideje az embernek főzni. Azonban ezek többsége rendkívül egészségtelen, magas só-, cukor- és zsírtartalommal rendelkeznek, vitaminokat, ásványi anyagokat és értékes táp­anyagokat nem tartalmaznak. Természetesen a pékáru sem a legcélravezetőbb megoldás az étkezések letudására.

Home office mellett még inkább érdemes odafigyelni, hogy ne üres
kalóriákkal nyomjuk el az éhséget! Illusztráció: Nagy Norbert

Fontos, hogy ne essünk át a ló túloldalára se, vagyis ne fogjunk koplalásba! Az éheztetés nem kompenzálja a nagyobb mennyiségű elfogyasztott ételt. Testünk akkor tudja teljes mértékben ellátni a feladatát, ha minden táp- és ásványi anyaghoz megfelelő mennyiségben hozzájut. Ráadásul minél inkább megvonjuk magunktól a minőségi táplálékot, annál könnyebben engedünk az üres kalóriákat tartalmazó ételek csábításának. Napi többszöri, előre meghatározott időpontokban történő étkezésekkel elkerülhető a stresszevés. A home office miatt egyébként is fontos egy napirend kialakítása és betartása.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában