Gazdaság

2010.05.14. 02:29

Mire ment el a pénz?

Székesfehérvár - Drasztikus módon drágult a gyógyszer vagy a földgáz. A lakossági fogyasztást ugyanakkor nem csupán az ármelés, de a változó szokások is befolyásolták.

B. Kiss László

A szeszes italok és dohányáruk átlagaban a fogyasztásra fordított összeg 3,3 százalékát tették ki tavalyelőtt, ami reálértéken némi csökkenést mutat. Mielőtt azonban örülni kezdenénk, nem árt figyelembe venni, hogy ezen cikkek esetében a megszokottnál nagyobb arányban jellemző a fogyasztók részérőlaletagadás, az elhallgatás.

A lakásfenntartás, a víz, a villamos energia, a gáz és az egyéb tüzelőanyagok alkotta statisztikai főcsoport aránya a vizsgált időszakban 18,5 százalékról 22,3 százalékra nőtt. A főcsoportban a háztartási energiaköltségek tették ki a kiadások csaknem kétharmadát. A villamos energia árindexe kétszeresére, a gázé pedig 268 százalékkal növekedett!

Arányaiban kevesebbet költöttünk a lakásfelszerelésre és rendszeres lakáskarbantartásra, mint korábban: a 2008-ban bútorokra több mint 8 százalékkal fordított kevesebbet, mint az előző évben. A vizsgált időszakban összehasonlító áron a háztartások egészségügyi kiadásai 28,4 százalékkal növekedtek, ezen belül a gyógyszerekre fordított összeg 53 százalékkal emelkedett. (Az aktuális áron mért gyógyszerkiadás 2,8-szeresre nőtt, 189,5 százalékos árindex mellett - jegyzi meg a tanulmány.) 2008-ban kétszer annyit költött a lakosság járművásárlásra, mint 2000-ben. Ezt az adatot azóta alaposan felülírta a válság... Sokkal többen és sokkal többet telefonálunk: ezen a téren csaknem 250 százalékkal növekedtek a háztartások kiadásai.

Az adatsor egy kalap alá vette a szabadidőre és a kultúrára fordított kiadásokat. Az audiovizuális eszközök, a fotóoptikai és információfeldogozó berendezések vásárlására, és a szervezett utazásokra fordított összeg emelkedett.

A válság átiratában

A cikkben vázolt tendenciákat több ponton is módosította a 2008 végén kezdődő válság. Így például az utóbbi egy évben - a Nielsen piackutató cég szerint - értékben egy, mennyiségben három százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti forgalma. A vendéglátás forgalmát hátrányosan befolyásolhatja a cafetéria idei évtől hatályos megadóztatása.  A Nielsen már tavaly április óta azt tapasztalta: némileg visszaesett az égetett szeszesitalok vendéglátóipari forgalma.

A lakásfenntartás, a víz, a villamos energia, a gáz és az egyéb tüzelőanyagok alkotta statisztikai főcsoport aránya a vizsgált időszakban 18,5 százalékról 22,3 százalékra nőtt. A főcsoportban a háztartási energiaköltségek tették ki a kiadások csaknem kétharmadát. A villamos energia árindexe kétszeresére, a gázé pedig 268 százalékkal növekedett!

Arányaiban kevesebbet költöttünk a lakásfelszerelésre és rendszeres lakáskarbantartásra, mint korábban: a 2008-ban bútorokra több mint 8 százalékkal fordított kevesebbet, mint az előző évben. A vizsgált időszakban összehasonlító áron a háztartások egészségügyi kiadásai 28,4 százalékkal növekedtek, ezen belül a gyógyszerekre fordított összeg 53 százalékkal emelkedett. (Az aktuális áron mért gyógyszerkiadás 2,8-szeresre nőtt, 189,5 százalékos árindex mellett - jegyzi meg a tanulmány.) 2008-ban kétszer annyit költött a lakosság járművásárlásra, mint 2000-ben. Ezt az adatot azóta alaposan felülírta a válság... Sokkal többen és sokkal többet telefonálunk: ezen a téren csaknem 250 százalékkal növekedtek a háztartások kiadásai.

Az adatsor egy kalap alá vette a szabadidőre és a kultúrára fordított kiadásokat. Az audiovizuális eszközök, a fotóoptikai és információfeldogozó berendezések vásárlására, és a szervezett utazásokra fordított összeg emelkedett.

A válság átiratában

A cikkben vázolt tendenciákat több ponton is módosította a 2008 végén kezdődő válság. Így például az utóbbi egy évben - a Nielsen piackutató cég szerint - értékben egy, mennyiségben három százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti forgalma. A vendéglátás forgalmát hátrányosan befolyásolhatja a cafetéria idei évtől hatályos megadóztatása.  A Nielsen már tavaly április óta azt tapasztalta: némileg visszaesett az égetett szeszesitalok vendéglátóipari forgalma.

A lakásfenntartás, a víz, a villamos energia, a gáz és az egyéb tüzelőanyagok alkotta statisztikai főcsoport aránya a vizsgált időszakban 18,5 százalékról 22,3 százalékra nőtt. A főcsoportban a háztartási energiaköltségek tették ki a kiadások csaknem kétharmadát. A villamos energia árindexe kétszeresére, a gázé pedig 268 százalékkal növekedett!

Arányaiban kevesebbet költöttünk a lakásfelszerelésre és rendszeres lakáskarbantartásra, mint korábban: a 2008-ban bútorokra több mint 8 százalékkal fordított kevesebbet, mint az előző évben. A vizsgált időszakban összehasonlító áron a háztartások egészségügyi kiadásai 28,4 százalékkal növekedtek, ezen belül a gyógyszerekre fordított összeg 53 százalékkal emelkedett. (Az aktuális áron mért gyógyszerkiadás 2,8-szeresre nőtt, 189,5 százalékos árindex mellett - jegyzi meg a tanulmány.) 2008-ban kétszer annyit költött a lakosság járművásárlásra, mint 2000-ben. Ezt az adatot azóta alaposan felülírta a válság... Sokkal többen és sokkal többet telefonálunk: ezen a téren csaknem 250 százalékkal növekedtek a háztartások kiadásai.

Az adatsor egy kalap alá vette a szabadidőre és a kultúrára fordított kiadásokat. Az audiovizuális eszközök, a fotóoptikai és információfeldogozó berendezések vásárlására, és a szervezett utazásokra fordított összeg emelkedett.

A válság átiratában

A cikkben vázolt tendenciákat több ponton is módosította a 2008 végén kezdődő válság. Így például az utóbbi egy évben - a Nielsen piackutató cég szerint - értékben egy, mennyiségben három százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti forgalma. A vendéglátás forgalmát hátrányosan befolyásolhatja a cafetéria idei évtől hatályos megadóztatása.  A Nielsen már tavaly április óta azt tapasztalta: némileg visszaesett az égetett szeszesitalok vendéglátóipari forgalma.

Arányaiban kevesebbet költöttünk a lakásfelszerelésre és rendszeres lakáskarbantartásra, mint korábban: a 2008-ban bútorokra több mint 8 százalékkal fordított kevesebbet, mint az előző évben. A vizsgált időszakban összehasonlító áron a háztartások egészségügyi kiadásai 28,4 százalékkal növekedtek, ezen belül a gyógyszerekre fordított összeg 53 százalékkal emelkedett. (Az aktuális áron mért gyógyszerkiadás 2,8-szeresre nőtt, 189,5 százalékos árindex mellett - jegyzi meg a tanulmány.) 2008-ban kétszer annyit költött a lakosság járművásárlásra, mint 2000-ben. Ezt az adatot azóta alaposan felülírta a válság... Sokkal többen és sokkal többet telefonálunk: ezen a téren csaknem 250 százalékkal növekedtek a háztartások kiadásai.

Az adatsor egy kalap alá vette a szabadidőre és a kultúrára fordított kiadásokat. Az audiovizuális eszközök, a fotóoptikai és információfeldogozó berendezések vásárlására, és a szervezett utazásokra fordított összeg emelkedett.

A válság átiratában

A cikkben vázolt tendenciákat több ponton is módosította a 2008 végén kezdődő válság. Így például az utóbbi egy évben - a Nielsen piackutató cég szerint - értékben egy, mennyiségben három százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti forgalma. A vendéglátás forgalmát hátrányosan befolyásolhatja a cafetéria idei évtől hatályos megadóztatása.  A Nielsen már tavaly április óta azt tapasztalta: némileg visszaesett az égetett szeszesitalok vendéglátóipari forgalma.

Arányaiban kevesebbet költöttünk a lakásfelszerelésre és rendszeres lakáskarbantartásra, mint korábban: a 2008-ban bútorokra több mint 8 százalékkal fordított kevesebbet, mint az előző évben. A vizsgált időszakban összehasonlító áron a háztartások egészségügyi kiadásai 28,4 százalékkal növekedtek, ezen belül a gyógyszerekre fordított összeg 53 százalékkal emelkedett. (Az aktuális áron mért gyógyszerkiadás 2,8-szeresre nőtt, 189,5 százalékos árindex mellett - jegyzi meg a tanulmány.) 2008-ban kétszer annyit költött a lakosság járművásárlásra, mint 2000-ben. Ezt az adatot azóta alaposan felülírta a válság... Sokkal többen és sokkal többet telefonálunk: ezen a téren csaknem 250 százalékkal növekedtek a háztartások kiadásai.

Az adatsor egy kalap alá vette a szabadidőre és a kultúrára fordított kiadásokat. Az audiovizuális eszközök, a fotóoptikai és információfeldogozó berendezések vásárlására, és a szervezett utazásokra fordított összeg emelkedett.

A válság átiratában

A cikkben vázolt tendenciákat több ponton is módosította a 2008 végén kezdődő válság. Így például az utóbbi egy évben - a Nielsen piackutató cég szerint - értékben egy, mennyiségben három százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti forgalma. A vendéglátás forgalmát hátrányosan befolyásolhatja a cafetéria idei évtől hatályos megadóztatása.  A Nielsen már tavaly április óta azt tapasztalta: némileg visszaesett az égetett szeszesitalok vendéglátóipari forgalma.

Az adatsor egy kalap alá vette a szabadidőre és a kultúrára fordított kiadásokat. Az audiovizuális eszközök, a fotóoptikai és információfeldogozó berendezések vásárlására, és a szervezett utazásokra fordított összeg emelkedett.

A válság átiratában

A cikkben vázolt tendenciákat több ponton is módosította a 2008 végén kezdődő válság. Így például az utóbbi egy évben - a Nielsen piackutató cég szerint - értékben egy, mennyiségben három százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti forgalma. A vendéglátás forgalmát hátrányosan befolyásolhatja a cafetéria idei évtől hatályos megadóztatása.  A Nielsen már tavaly április óta azt tapasztalta: némileg visszaesett az égetett szeszesitalok vendéglátóipari forgalma.

Az adatsor egy kalap alá vette a szabadidőre és a kultúrára fordított kiadásokat. Az audiovizuális eszközök, a fotóoptikai és információfeldogozó berendezések vásárlására, és a szervezett utazásokra fordított összeg emelkedett.

A válság átiratában

A cikkben vázolt tendenciákat több ponton is módosította a 2008 végén kezdődő válság. Így például az utóbbi egy évben - a Nielsen piackutató cég szerint - értékben egy, mennyiségben három százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti forgalma. A vendéglátás forgalmát hátrányosan befolyásolhatja a cafetéria idei évtől hatályos megadóztatása.  A Nielsen már tavaly április óta azt tapasztalta: némileg visszaesett az égetett szeszesitalok vendéglátóipari forgalma.

A válság átiratában

A cikkben vázolt tendenciákat több ponton is módosította a 2008 végén kezdődő válság. Így például az utóbbi egy évben - a Nielsen piackutató cég szerint - értékben egy, mennyiségben három százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti forgalma. A vendéglátás forgalmát hátrányosan befolyásolhatja a cafetéria idei évtől hatályos megadóztatása.  A Nielsen már tavaly április óta azt tapasztalta: némileg visszaesett az égetett szeszesitalok vendéglátóipari forgalma.

A válság átiratában

A cikkben vázolt tendenciákat több ponton is módosította a 2008 végén kezdődő válság. Így például az utóbbi egy évben - a Nielsen piackutató cég szerint - értékben egy, mennyiségben három százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti forgalma. A vendéglátás forgalmát hátrányosan befolyásolhatja a cafetéria idei évtől hatályos megadóztatása.  A Nielsen már tavaly április óta azt tapasztalta: némileg visszaesett az égetett szeszesitalok vendéglátóipari forgalma.

A válság átiratában

A cikkben vázolt tendenciákat több ponton is módosította a 2008 végén kezdődő válság. Így például az utóbbi egy évben - a Nielsen piackutató cég szerint - értékben egy, mennyiségben három százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti forgalma. A vendéglátás forgalmát hátrányosan befolyásolhatja a cafetéria idei évtől hatályos megadóztatása.  A Nielsen már tavaly április óta azt tapasztalta: némileg visszaesett az égetett szeszesitalok vendéglátóipari forgalma.

A válság átiratában

A cikkben vázolt tendenciákat több ponton is módosította a 2008 végén kezdődő válság. Így például az utóbbi egy évben - a Nielsen piackutató cég szerint - értékben egy, mennyiségben három százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti forgalma. A vendéglátás forgalmát hátrányosan befolyásolhatja a cafetéria idei évtől hatályos megadóztatása.  A Nielsen már tavaly április óta azt tapasztalta: némileg visszaesett az égetett szeszesitalok vendéglátóipari forgalma.

A válság átiratában

A cikkben vázolt tendenciákat több ponton is módosította a 2008 végén kezdődő válság. Így például az utóbbi egy évben - a Nielsen piackutató cég szerint - értékben egy, mennyiségben három százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti forgalma. A vendéglátás forgalmát hátrányosan befolyásolhatja a cafetéria idei évtől hatályos megadóztatása.  A Nielsen már tavaly április óta azt tapasztalta: némileg visszaesett az égetett szeszesitalok vendéglátóipari forgalma.

A válság átiratában

A cikkben vázolt tendenciákat több ponton is módosította a 2008 végén kezdődő válság. Így például az utóbbi egy évben - a Nielsen piackutató cég szerint - értékben egy, mennyiségben három százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti forgalma. A vendéglátás forgalmát hátrányosan befolyásolhatja a cafetéria idei évtől hatályos megadóztatása.  A Nielsen már tavaly április óta azt tapasztalta: némileg visszaesett az égetett szeszesitalok vendéglátóipari forgalma.

A válság átiratában

A cikkben vázolt tendenciákat több ponton is módosította a 2008 végén kezdődő válság. Így például az utóbbi egy évben - a Nielsen piackutató cég szerint - értékben egy, mennyiségben három százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti forgalma. A vendéglátás forgalmát hátrányosan befolyásolhatja a cafetéria idei évtől hatályos megadóztatása.  A Nielsen már tavaly április óta azt tapasztalta: némileg visszaesett az égetett szeszesitalok vendéglátóipari forgalma.

A válság átiratában

A cikkben vázolt tendenciákat több ponton is módosította a 2008 végén kezdődő válság. Így például az utóbbi egy évben - a Nielsen piackutató cég szerint - értékben egy, mennyiségben három százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti forgalma. A vendéglátás forgalmát hátrányosan befolyásolhatja a cafetéria idei évtől hatályos megadóztatása.  A Nielsen már tavaly április óta azt tapasztalta: némileg visszaesett az égetett szeszesitalok vendéglátóipari forgalma.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!