2010.06.03. 05:29
A sárga csekkel bosszúság is járhat!
FMH információ - Sokaknak okozhat többletkiadással járó kellemetlenséget a sárga csekk befizetéséhez kapcsolódó új jogszabályváltozás az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület szerint.
Május 1-jétől azonban a fizetési megbízás azon a napon teljesül, amikor a pénz a kedvezményezett, például a szolgáltató számláján megjelenik. Eme módosítást törvény és a Magyar Nemzeti Bank rendelete írja elő.
Éppen ezért az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület felhívja a figyelmet, kövessék figyelemmel a számláikon feltüntetett fizetési határidőket, és a lejárat előtt legalább két nappal korábban fizessék be csekkjeiket a postán! (A posta részére a jogszabály ugyanis maximum 2 napot engedélyez a befizetett összeg címzetthez való juttatására.)
A fogyasztóvédők ajánlják, főként az energiaszolgáltatóknak, a vízműveknek, a távközlési társaságoknak, a távhőszolgáltatóknak, hogy kifejezetten fogyasztóbarát megoldás lenne, ha a csekken a befizetés határnapját tüntetnék fel, nem pedig a pénz beérkezésének határidejét.
Egyúttal azt is kérik a szolgáltatóktól, a tájékoztatás után adjanak némi türelmi időt arra, hogy a fogyasztók a változást megszokják, és ne essenek azonnal fizetési késedelembe.
Május 1-jétől azonban a fizetési megbízás azon a napon teljesül, amikor a pénz a kedvezményezett, például a szolgáltató számláján megjelenik. Eme módosítást törvény és a Magyar Nemzeti Bank rendelete írja elő.
Éppen ezért az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület felhívja a figyelmet, kövessék figyelemmel a számláikon feltüntetett fizetési határidőket, és a lejárat előtt legalább két nappal korábban fizessék be csekkjeiket a postán! (A posta részére a jogszabály ugyanis maximum 2 napot engedélyez a befizetett összeg címzetthez való juttatására.)
A fogyasztóvédők ajánlják, főként az energiaszolgáltatóknak, a vízműveknek, a távközlési társaságoknak, a távhőszolgáltatóknak, hogy kifejezetten fogyasztóbarát megoldás lenne, ha a csekken a befizetés határnapját tüntetnék fel, nem pedig a pénz beérkezésének határidejét.
Egyúttal azt is kérik a szolgáltatóktól, a tájékoztatás után adjanak némi türelmi időt arra, hogy a fogyasztók a változást megszokják, és ne essenek azonnal fizetési késedelembe.
Éppen ezért az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület felhívja a figyelmet, kövessék figyelemmel a számláikon feltüntetett fizetési határidőket, és a lejárat előtt legalább két nappal korábban fizessék be csekkjeiket a postán! (A posta részére a jogszabály ugyanis maximum 2 napot engedélyez a befizetett összeg címzetthez való juttatására.)
A fogyasztóvédők ajánlják, főként az energiaszolgáltatóknak, a vízműveknek, a távközlési társaságoknak, a távhőszolgáltatóknak, hogy kifejezetten fogyasztóbarát megoldás lenne, ha a csekken a befizetés határnapját tüntetnék fel, nem pedig a pénz beérkezésének határidejét.
Egyúttal azt is kérik a szolgáltatóktól, a tájékoztatás után adjanak némi türelmi időt arra, hogy a fogyasztók a változást megszokják, és ne essenek azonnal fizetési késedelembe.
Éppen ezért az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület felhívja a figyelmet, kövessék figyelemmel a számláikon feltüntetett fizetési határidőket, és a lejárat előtt legalább két nappal korábban fizessék be csekkjeiket a postán! (A posta részére a jogszabály ugyanis maximum 2 napot engedélyez a befizetett összeg címzetthez való juttatására.)
A fogyasztóvédők ajánlják, főként az energiaszolgáltatóknak, a vízműveknek, a távközlési társaságoknak, a távhőszolgáltatóknak, hogy kifejezetten fogyasztóbarát megoldás lenne, ha a csekken a befizetés határnapját tüntetnék fel, nem pedig a pénz beérkezésének határidejét.
Egyúttal azt is kérik a szolgáltatóktól, a tájékoztatás után adjanak némi türelmi időt arra, hogy a fogyasztók a változást megszokják, és ne essenek azonnal fizetési késedelembe.
A fogyasztóvédők ajánlják, főként az energiaszolgáltatóknak, a vízműveknek, a távközlési társaságoknak, a távhőszolgáltatóknak, hogy kifejezetten fogyasztóbarát megoldás lenne, ha a csekken a befizetés határnapját tüntetnék fel, nem pedig a pénz beérkezésének határidejét.
Egyúttal azt is kérik a szolgáltatóktól, a tájékoztatás után adjanak némi türelmi időt arra, hogy a fogyasztók a változást megszokják, és ne essenek azonnal fizetési késedelembe.
A fogyasztóvédők ajánlják, főként az energiaszolgáltatóknak, a vízműveknek, a távközlési társaságoknak, a távhőszolgáltatóknak, hogy kifejezetten fogyasztóbarát megoldás lenne, ha a csekken a befizetés határnapját tüntetnék fel, nem pedig a pénz beérkezésének határidejét.
Egyúttal azt is kérik a szolgáltatóktól, a tájékoztatás után adjanak némi türelmi időt arra, hogy a fogyasztók a változást megszokják, és ne essenek azonnal fizetési késedelembe.
Egyúttal azt is kérik a szolgáltatóktól, a tájékoztatás után adjanak némi türelmi időt arra, hogy a fogyasztók a változást megszokják, és ne essenek azonnal fizetési késedelembe.
Egyúttal azt is kérik a szolgáltatóktól, a tájékoztatás után adjanak némi türelmi időt arra, hogy a fogyasztók a változást megszokják, és ne essenek azonnal fizetési késedelembe.