2023.12.25. 06:00
A Sony új ötlete: valós időben módosítaná a PlayStation-játékok nehézségi szintjét
A Sony nemrégiben közzétett egy szabadalmat. Az innovatív technológia valós időben módosítja a játék nehézségeit, és menet közben alkalmazkodik a gamer képességeihez.

Illusztráció
Forrás: AFP
Fotó: Daniel Pier
A decemberben levédetett szabadalom neve "adaptív nehézségkalibrálás képességalapú tevékenységhez virtuális környezetben." A lényege az, hogy a Sony adatokat gyűjtene a játékosoktól valós időben, majd ez alapján az igényeikhez igazítaná a nehézségi szintet, hogy az kellő kihívást nyújtson, ugyanakkor mégse legyen frusztráló - írja az Insider Gaming.
A hagyományos nehézségi szint kiválasztása helyett a szabadalomban részletezett algoritmusok dinamikusak lennének, és minden játékos számára személyre szabott, számára legmegfelelőbb élményt kínálnának. Olyan tulajdonságokon is változtatnának, mint a játékos karakterének képességei (sebesség, reakcióidő, erő), illetve az ellenségek száma.

Fotó: Philip Fong / Forrás: AFP
Így szinte lehetetlenné válna, hogy valaki vásárlás előtt felmérje, hogy mennyire nehéz egy játék, hiszen végül mindenkinél másképp alakulna a nehézségi szint.
Attól hogy a Sony benyújt egy szabadalmat, meg nem biztos, hogy meg is valósítják az ötletet. De elképzelhető, hogy például a PlayStation 5 Próhoz találták ki ezt az újítást, amiről már pletykálnak egy ideje.
Digitália
- Egészségpénztári számlára elszámolható a vérnyomásmérő funkciós okosóra
- Fordulat: a magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését már az import hajtja
- Scarlett Johansson bemutatott, jogosan, csak hát nem ő volt
- Az adat az új olaj? Neom városának friss hírei
- A DeepSeek csodálatos tündöklése és bukása