Végh, a stunt riding menő

Csákberény - A csákberényi Végh Tamást a motorsport berkein belül az úgynevezett stunt riding szakágban kell keresnünk. Ám nem sokáig, hiszen ő az egyik hazai nagymenő.

Matók János

De ez még csak a kvalifikáció, ahol a pontozás után kialakul a sorrend. Következik a második 4 perces feladat: a szabad motorozás, amikor mindenki az általa tudott látványos trükköket hajtja végre, s a zsűri újabb pontozása után a legjobbak a 8 perces döntőben mutatják be a tudomá-nyukat. Nos, a résztvevők egyike a 23 éves csákberényi fiatalember, Végh Tamás, akit napjaink egyik legjobb, ha nem a legjobb motorosának tartanak.

Ha hiszik, ha nem, Tamás már általános iskolai ötödikes kora óta motorra gyűjtött, s 14 éves volt, amikor a saját pén-zéből megvette a DT Yamaha 50-es gépet, és a jogosítványt is megszerezte. A stunt riding akkor jött szóba, amikor még 2000-ben az 1998-as Európa-bajnokság videóját rongyosra nézte. Akkor szeretett bele a szakágba, s azóta műveli. Eleinte még kismotorral, s a bemutatkozás is sikeres volt 2002-ben, a kunmadarasi repülőtéri versenyeken: egy második és egy harmadik helyet ért el. Azóta már egy nagyobb motor, egy négyhengeres, 118 lóerős Kawasaki 2X 636 nyergében kápráztatja el a közönséget. Tamás szerepelt már Európa-bajnokságon, de egy világbajnoki 4. helyezés is őt dicséri. Miként a tavalyi országos bajnoki 3. hely, de csak azért bronz, mert egy futamot kihagyott. Az idei ob első futamát viszont magabiztos fölénnyel nyerte meg.

 

De ez még csak a kvalifikáció, ahol a pontozás után kialakul a sorrend. Következik a második 4 perces feladat: a szabad motorozás, amikor mindenki az általa tudott látványos trükköket hajtja végre, s a zsűri újabb pontozása után a legjobbak a 8 perces döntőben mutatják be a tudomá-nyukat. Nos, a résztvevők egyike a 23 éves csákberényi fiatalember, Végh Tamás, akit napjaink egyik legjobb, ha nem a legjobb motorosának tartanak.

Ha hiszik, ha nem, Tamás már általános iskolai ötödikes kora óta motorra gyűjtött, s 14 éves volt, amikor a saját pén-zéből megvette a DT Yamaha 50-es gépet, és a jogosítványt is megszerezte. A stunt riding akkor jött szóba, amikor még 2000-ben az 1998-as Európa-bajnokság videóját rongyosra nézte. Akkor szeretett bele a szakágba, s azóta műveli. Eleinte még kismotorral, s a bemutatkozás is sikeres volt 2002-ben, a kunmadarasi repülőtéri versenyeken: egy második és egy harmadik helyet ért el. Azóta már egy nagyobb motor, egy négyhengeres, 118 lóerős Kawasaki 2X 636 nyergében kápráztatja el a közönséget. Tamás szerepelt már Európa-bajnokságon, de egy világbajnoki 4. helyezés is őt dicséri. Miként a tavalyi országos bajnoki 3. hely, de csak azért bronz, mert egy futamot kihagyott. Az idei ob első futamát viszont magabiztos fölénnyel nyerte meg.

 

Ha hiszik, ha nem, Tamás már általános iskolai ötödikes kora óta motorra gyűjtött, s 14 éves volt, amikor a saját pén-zéből megvette a DT Yamaha 50-es gépet, és a jogosítványt is megszerezte. A stunt riding akkor jött szóba, amikor még 2000-ben az 1998-as Európa-bajnokság videóját rongyosra nézte. Akkor szeretett bele a szakágba, s azóta műveli. Eleinte még kismotorral, s a bemutatkozás is sikeres volt 2002-ben, a kunmadarasi repülőtéri versenyeken: egy második és egy harmadik helyet ért el. Azóta már egy nagyobb motor, egy négyhengeres, 118 lóerős Kawasaki 2X 636 nyergében kápráztatja el a közönséget. Tamás szerepelt már Európa-bajnokságon, de egy világbajnoki 4. helyezés is őt dicséri. Miként a tavalyi országos bajnoki 3. hely, de csak azért bronz, mert egy futamot kihagyott. Az idei ob első futamát viszont magabiztos fölénnyel nyerte meg.

 

Ha hiszik, ha nem, Tamás már általános iskolai ötödikes kora óta motorra gyűjtött, s 14 éves volt, amikor a saját pén-zéből megvette a DT Yamaha 50-es gépet, és a jogosítványt is megszerezte. A stunt riding akkor jött szóba, amikor még 2000-ben az 1998-as Európa-bajnokság videóját rongyosra nézte. Akkor szeretett bele a szakágba, s azóta műveli. Eleinte még kismotorral, s a bemutatkozás is sikeres volt 2002-ben, a kunmadarasi repülőtéri versenyeken: egy második és egy harmadik helyet ért el. Azóta már egy nagyobb motor, egy négyhengeres, 118 lóerős Kawasaki 2X 636 nyergében kápráztatja el a közönséget. Tamás szerepelt már Európa-bajnokságon, de egy világbajnoki 4. helyezés is őt dicséri. Miként a tavalyi országos bajnoki 3. hely, de csak azért bronz, mert egy futamot kihagyott. Az idei ob első futamát viszont magabiztos fölénnyel nyerte meg.

 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!